-بخش زرین آباد از توابع شهرستان دهلران که به «دارالسادات» نیز معروف است، قطب گردشگری مذهبی ایلام خوانده می شود چرا که بقعه متبرک هفت امامزاده جلیل القدر در آن قرار دارد.
کد خبر: ۷۲۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 27 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام ؛بخش زرین آباد با جمعیتی در حدود هشت هزار نفر یکی از غنی‌ترین مناطق استان ایلام به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های گردشگری است.

این بخش از استان ایلام که به «دارالسادات» نیز معروف است قطب مذهبی ایلام خوانده می‌شود چرا که بقعه متبرکه هفت امامزاده جلیل القدر در این نقطه از استان وجود دارد که به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

امامزاده ابراهیم (ع)

حضرت ابراهیم فرزند بلافصل امام محمد باقر (ع) هستند، در بنای امامزاده، قبور «بی بی زینب» خواهر ایشان و سیدمحمد پسر امامزاده سید ابراهیم بصورت دو بخش مجزا در اتاق‌های کنار قرار دارند. سه امامزاده‌ای که از یک نسل در کنار هم آرمیده اند.

اما نکته قابل توجه بنای مقبره متبرکه امامزاده است که قدیمی ترین بنای استوار و بدون تخریب استان ایلام است که دارای قدمتی ۸۰۰ ساله استاما نکته قابل توجه بنای مقبره متبرکه امامزاده است که قدیمی ترین بنای استوار و بدون تخریب استان ایلام است که دارای قدمتی ۸۰۰ ساله است.

این امامزاده والا مقام دارای احترام بسیار بالایی در بین طوایف کرد منطقه است بطوری که به ایشان القاب مختلفی چون پیر کرد داده شده است و اطراف این امام زاده محل دفن قبور طوایف مختلف منطقه است.

امامزاده سید فخر الدین

از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند که قرار گرفتن آرامگاه این امامزاده در کنار جاده و وجود رودخانه و سایه درختان بلوط، این شرایط را فراهم می‌کند که بعد از زیارت تفریح خوب و مناسبی نیز داشته باشید.

امامزاده سید ناصر الدین

امامزاده سید ناصرالدین (ع)، از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است. بنای این بقعه از زمان هولاکوخان مغول تقریباً ۶۸۰ سال پیش با مساحت ۲۲۵ مترمربع ساخته شده و مردم اعتقادات بسیار شدیدی نسبت به خود امامزاده و کراماتش دارند و معتقد هستند که این امام زاده بیماران جن زده روحی و روانی را شفا می‌دهد.

علاوه بر بقا متبرکه فوق این منطقه دارای پتانسیل‌های قوی تاریخی و مناظر بکر و دست نخورده طبیعی نظیر قلعه‌ی بزرگ و بسیار زیبای شیاخ، قلعه انجیر، قلعه تخت سالار آبشارهای هفتگانه روستای خربزان، آبشار سرطاف، آبشار بسیار زیبار و آب شیرین چپی-راسی نیز است.

قلعه شیاخ در برگیرنده شهر باستانی شیاخ در شمال شرقی زرین آباد در استان ایلام است. این قلعه بر فراز تپه‌ای در دامنه کوه‌های تخت پیران قرار دارد.

بنای قلعه بزرگترین بنای باستانی استان ایلام است که قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد. این اثر تاریخی ارزشمند در سال ۱۳۸۸ به ثبت آثار ملی رسیده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار