تماس تلفنی ظهر امروز دکتر محمدرضا عارف با نماینده استان در مجلس شورای اسلامی ،آخرین وضعیت بارشها ،میزان خسارات وارده به مناطق مختلف استان وآخرین وضعیت سیل در سطح استان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۳۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 01 April 2019

بدنبال بارش های سیل آسایی که از روز گذشته در سطح استان آغاز شده است ، نماینده مردم تهران ورییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در تماس با جلال میرزایی نماینده استان ،آخرین وضیت استان در بارش های اخیر را جویا شد.

به گزارش تابناک ایلام ،در تماس تلفنی ظهر امروز دکتر محمدرضا عارف با نماینده استان در مجلس شورای اسلامی ،آخرین وضعیت بارشها ،میزان خسارات وارده به مناطق مختلف استان وآخرین وضعیت سیل در سطح استان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

در این تماس عارف ضمن تجلیل از تلاش های مجموعه دستگاههای مرتبط با ستاد بحران استان ،آمادگی خود ودیگر نمایندگان در راستای کمک به مناطق سیل زده استان را اعلام کرد.

جلال میرزایی ضمن تشکر از تماس واعلام آمادگی ایشان جهت سفر به استان ایلام گفت: با توجه به آمادگی دستگاهها و استقبال مردم از هشدارها خوشبختانه در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم .

وی ادامه داد: بدلیل حجم زیاد بارشها در حوزه رودخانه سیمره و افزایش سه برابری ورودی به حوضچه سد سیمره ،بخش اعظمی از اراضی کشاورزی وباغات مناطق بالا دستی سد سیمره دچار خسارت شدید شده است .

میرزایی بیان داشت : در طول 36 ساعت گذشته حجم بارندگی در مناطق جنوبی استان خصوصا شهرستانهای دره شهر و آبدانان به نسبت دیگر شهرستانها بالا بوده ،که این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای ساکنین این مناطق شده است .

وی افزود: براساس برآوردهای اولیه ،سیل اخیر  خسارات فراوانی را به باغات ،مزارع ،ایستگاههای پمپاژ ،جاده ها وپل ها وارد نموده که ضرورت دارد در اولین فرصت با ارزیابی دقیق موضوع پرداخت خسارات و ترمیم خرابی ها در دستور کار قرار گیرد.

همچنین دکتر علیزاده عضو هیات رریسه مجلس شورای اسلامی در تماس با جلال میرزایی آخرین وضعیت استان در بارشهای اخیر را جویا شد.

شایان ذکر است با ورود موج دوم بارش سهمگین باران ،مناطقی از استان ،خصوصا شهرستانهای سیروان ،آبدانان ودره شهر دچار آبگرفتگی شدید شده و خسارات فراوانی به زیرساختهای ارتباطی ،مزارع کشاروزی وباغات این مناطق وارد آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار