مجری برنامه ای که به زندگی خصوصی و شخصی دیگران سرک می کشد و بدون محاسبه و دریافت اخبار صحیح اقدام به گفتمانی هجومدارانه می کند که هزاران بیننده دارد، نه تنها در برابر خویش بلکه در برابر حقوق اشخاص و افراد مورد هجمه مسئول است!
کد خبر: ۷۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 03 April 2019

تابناک ایلام نصرت اله احمدی فرد::در هزاره سوم که رسانه تبدیل به اصلی ترین گذرواژه ارتباط شده است، جایگاه مجری یک برنامه روز به روز حساس تر می شود.

اگر مجری صدای مناسب، آراستگی، پوشش خوب، آداب سخنوری و دایره لغات متعدد را داشته باشد می تواند در اجرا موفق باشد، اما بدون شک صداقت و بیان اخبار درست مهمترین ویژگی است که یک مجری باید در هنگام اجرا برای مخاطب داشته باشد. صداقت در کلام مهمترین ابزار مجری ست که صد در صد با رعایت این ویژگی در نزد مخاطب محبوب خواهد شد. اگر مجری در اجرا و کلام صداقت نداشته باشد مردم با او ارتباط برقرار نمی‌کنند، مخاطبان به سرعت متوجه نداشتن صداقت یک مجری در اجرا می شوند.

شوربختانه امروزه تکرار و روزمرگی در برخی از برنامه های سیما به جایی رسیده است که مجریان برنامه ها برای پرشور کردن برنامه های کم محتوای خویش عنان سخن را کف داده و بر سبیل خودشیفتگی پای از جاده ادب بیرون گذاشته و بدور از درک و دریافت و صحت و سقم اخبار رسیده، یک طرفه به قاضی رفته و خلقی را به گمان بد می اندازند. گاهی فکر می کنند، همین اندازه که گوینده و مجری بتوانند مخاطب را تسخیر کنند، کافی است که بگوییم آنها ارتباط‌گران خوبی هستند؛ اشتباه اینجاست که ارتباط، به درستی تعریف نمی‌شود. ارتباط رسانه‌ای مفهومی دو جانبه دارد که با واسطه رسانه شکل می‌گیرد. ارتباط، ابزار هموار کردن درک متقابل میان گوینده و مردم است و این مهم نیازمند ظریف‌ترین و شفاف‌ترین شیوه‌های کلامی و غیر کلامی است.

گوینده و مجری هوشمند باید مراقب باشد که در تله لودگی رفتار و جلف بازی‌ها و مهمل‌گویی‌ها نیفتد و اعتماد مردم را به خود جلب کند و برای رسانه نیز اعتبار کسب نماید که این خود راز موفقیت رسانه‌های معتبر جهان است. برای تقویت گفتار و تامین پشتوانه سخن، لازم است گوینده و مجری با برنامه‌ریزی منظم، ساعتی از شبانه روز را به مطالعه کاربردی اختصاص دهد و مطالب گزیده را ثبت نماید تا مجبور به تقلید از دیگران نشود و سخن خویش را عاریتی نکند!

مجری برنامه ای که به زندگی خصوصی و شخصی دیگران سرک می کشد و بدون محاسبه و دریافت اخبار صحیح اقدام به گفتمانی هجومدارانه می کند که هزاران بیننده دارد، نه تنها در برابر خویش بلکه در برابر حقوق اشخاص و افراد مورد هجمه مسئول است! بسیار مسئولند کسانی که بدون گزینش افراد اجازه می دهند این گونه با آبروی اشخاص حقیقی و حقوقی بازی شود! آیا مسئولان شبکه چهار اداره تحقیق و بررسی تاسیس کرده اند تا به زندگی شخصی دیگران وارد شوند و اخبار پخش کنند؟

آیا جناب مجری که به تقلید از مجریان سلبریتی و معروف دیگر می خواهد با حمله کردن به دیگران آن هم در سیمای ملی یک کشور برای خود اعتبار بخرد!؟ به چه حقی نام از کسی می برد که هنوز درستی اخبار رسیده در مورد او را نمی داند؟ گمان میرود جناب مجری جوان راه خوبی برای باز کردن جای در دل مهربان مردم ایلام انتخاب نکرده است، هیچ؛ که ناشیانه یکی از فرزندان خدمتگذار  و شایسته این دیار را عامدانه و بیرحمانه تخریب نموده است.


کلام پایانی نیز با دست اندرکاران سیمای مرکز نشین است که آبروی سالیان دراز مجریان خوب و توانمند و باسواد و تاثیرگذار آن سازمان را به دست جوانانی خام که نسنجیده سخن می گویند، بر باد فنا ندهند. بدون شک بعنوان مخاطبان ایلامی این شبکه نه تنها از نحوه بیان مجری بلکه از عوامل برنامه نیز گله مندیم که سیمای ملی جایی برای تخریب شایستگان ایلامی شده است.

مدیران آن شبکه می توانند با حضور در ایلام و مشاهده تغییر چهره شهر در طول خدمت ایشان و مصاحبه با متخصصان امر شهرسازی و مردمان قدرشناس ایلام به میزان محبوبیت این شهردار فنی و متخصص پی ببرند و بجای تخریب مدیری توانمند که با هزینه شخصی به سفر میرود، از نورچشمی های تهران نشین که به هر بهانه ای ماموریت خارج از کشور می روند، داد سخن سرایی با نوع ارز بدهد یا از دریافت حق الزحمه دقیقه ای خویش هم اندکی سخن بگوید! زیرا از قدیم گفته اند"اول سوزنی به خودت بزن، بعد جوالدوزی به دیگران!!" کافی است جناب مجری سرش را بچرخاند و با چشمان باز و منصفانه به تهران نگاه کند؛ سوژه فراوان خواهد یافت! و دیگر سخن از ایلام نمی سراید و کاسه داغ تر از آش نمی شود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
واقعاآقای صادقیان چهره ایلام رامتحول کرده خواهشابه خاطراستفاده ازتعطیلاتشان ایشان راواردحاشیه نکنید/بریدیقه مدیرکلی روبگیرید که باشاسی بلنددولتی مسیر آسمان آبادرا همه روزه درتعطیلات است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار