کمی این سمت تر یعنی دراستان ایلام ،درست زمانی که چندین شهرستان درگیر بارشهای سهمگین وسیلاب هستند ،خبر می رسد مدیر یکی از حساسترین دستگاههایی که در چنین ایامی بیشترین ارتباط را با موضوع دارند در استان تشریف ندارند !شبکه های مجازی و برخی کانالها از سفر خارج از کشور یکی از مدیران درمانی استان آن هم در چنین شرایط حساسی خبر داده اند !
کد خبر: ۷۳۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 03 April 2019

تابناک ایلام ::متعاقب ورود چند سامانه بارشی بسیار قوی و جاری شدن سیلابهای سهمگین ،تعداد زیادی از شهرها وروستاهای کشور درگیر مصائب ومشکلات ناشی از این اتفاق طبیعی ناگوار هستند ،در شیراز تعداد زیادی از هموطنانمان قر بانی شدند ،در شمال کشور کماکان شهرهایی از استان گلستان درگیر آبگرفتگی معابر ومنازل  هستند ،در استان خودمان ایلام ،لرستان وخوزستان هم وضع به همین منوال است ،سیل خانمان برانداز ،دار و ندار تعداد زیادی از هموطنانمان در شهرهای استان لرستان را با خود برده است.

این وسط به جز کمک و همدردی با هموطنان سیل زده برای  کاستن قدری از دردهای آنان کاری از دست کسی بر نمی آید ،البته دریک سو مردم نیک اندیش با تمام وجود در راستای کاهش آلام آنان گام بر داشته و از سویی نیز فعلا دستگاههای مختلف دولتی ،حاکمیتی و لشکری شب وروز ندارند و به اندازه امکانات و مقدورات به دنبال یافتن راهی برای برون رفت از مشکلات جاری هستند.

امروز هم مقام معظم رهبری در دیدار باتعدادی از مدیران وفرماندهان ارشد کشوری بر ضرورت تسریع در کمک رسانی ومرمت خرابی ها تاکید ورزیدند ،این راه هم باید گفت در وسط بحران تنها چیزی که به کاهش دردهای مردم بحران زده کمک می کند ،همین صحبت های امید بخش ،حضور مسئولین در بین مردم وپای کار بودن آنان است .

اما متاسفانه گویا برخی از مدیران دستگاههای اجرایی کشور از بحث مدیریت فقط پشت میز نشستن و امضاء و پاراف کردن نامه هارا یاد گرفته اند ،آنان یا واقعا نمی دانند درکنار این کارهای پیش پا افتاده  مهمترین مولفه برای یک مدیر موفق ،تدبیر و چاره اندیشی وحضور میدانی درکانون بحران است ؟!

چرا که درست همان زمانی که مردم  استان گلستان با آبگرفتگی بسیار وسیع دست وپنجه نرم می کرد ،استاندار استان بعنوان مدیر بحران استان در تفریحات فرنگ تشریف داشتند ،هرچند تفریح وگشت وگذار هم حق مدیران است ،ودرایام تعطیلات مدیران حق دارند ایامی را درکنار خانواده سرکنند ،اما اوج گلایه ها از عدم بازگشت استاندار ویا انتخاب فرنگ برای تفریح وتفرج بود ،درست در زمانی که مردم به خاطر نداری حتی خرید آجیل را هم تحریم کرده بودند !

کمی این سمت تر یعنی دراستان ایلام ،درست زمانی که چندین شهرستان درگیر بارشهای سهمگین وسیلاب هستند ،خبر می رسد مدیر یکی از حساسترین دستگاههایی که در چنین ایامی بیشترین ارتباط را با موضوع دارند در استان تشریف ندارند !شبکه های مجازی و برخی کانالها از سفر خارج از کشور یکی از مدیران درمانی استان آن هم در چنین شرایط حساسی خبر داده اند !

بله ! شبکه های مجاز ی ادعا دارند که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در وسط میدان نبرد با قهر طبیعت ،مردم استان را رها کرده و به سفر خارج از کشور عزیمت کرده اند ،اینجا هم دوباره یا دآوری می کنیم که تفریح وگشت وگذار حق مسئولین وخانواده هایشان است ،اما درست زمانی که حتی هواشناسی بزرگترین دشمن کشور یعنی آمریکا هم از بارشهای سیل آسا در استان خبر داده بود ،حق مردم استان بود که این مدیر ارجمند ،در صورت احساس مسئولیت در محل کار وماموریت خود حاضر شوند !

درست همان کاری که استاندار ایلام انجام داد ،اطلاع داشتیم که آقای قاسم سلیمانی دشتکی قصد داشت که چند روزی از تعطیلات را در کنار خانواده ودر استان محل زندگی اشان سپری کنند ،اما به محض صدور اخطاریه ها وهشدارها ،تعطیلات را نیمه تمام رها و با احساس مسئولیت به رتق وفتق امور پرداختند ،نتیجه اش هم همین شد که با وجود بارشهای بسیار سهمگین ،اما خدارا شکر سهم استان از تلفات جانی "صفر " بود.

انتظاری که از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان می رفت ،چیزی فراتر از احساس مسئولیت نبود ،اگر این خبر صحت داشته و ایشان باوجود درگیری بخش اعظمی از مردم استان ،خصوصا شهرستان محل تولدش با مخاطرات ناشی از سیل ، حاضر به دل بریدن از لذات تفریح در خارج از کشور نشده اند ،این وظیفه استاندار ایلام است که به خاطر همدردی با هم استانی های سیل زده و کمک به تعمیق احساس مسئولیت در مدیران ،همان کاری را سر ایشان آورند که سالها پیش" احمدی نژاد " بر سر وزیر خارجه اش آورد،یعنی عزل در سفر خارج از کشور!!یا دورتر نرویم ،همین کاری که چندروز پیش معاون رییس جمهور بر سر استاندار گلستان آورد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
درود بر مدیر محترم سایت تابناک
این معاون درمان ، تنها چیزی که برایش مهم نیست جان مردم است !!!!!
آقا در فنلاند تعطیلات را بسر بردند ،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار