اما نکته اینجاست که سیل ویرانگر اخیر در استان ایلام ،چهره واقعی زیر ساختهایی که بارها منت آن را همچون پتکی بر سر مردم  استان می کوبیدند نشان داد . همان هایی که بارها ضعف زیر ساختهای شهری در سیل 94ایلام را معیاری برای موفقیت خود در بهبود زیر ساختهای استان قرار داده بودند،اینک با فرافکنی می خواهند آن را به گردن دیگران بیاندازند .
کد خبر: ۷۳۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵ 04 April 2019

تابناک ایلام ::موج اول بارشها که تمام شد بخش اعظمی از استانهای شمالی وجنوب غرب دچار خسارت شدند ،تعدادی از هموطنانمان نیز در سیلاب شیراز جان خود را از دست دادند. پس از پایان این اتفاق طبیعی بود که استاندار ایلام در یک برنامه رادیویی و همچنین در چندین نشست رسمی اعلام کرد:با وجود بارشهای فراوان ،اما بدلیل وضعیت خوب زیر ساختها و آمادگی دستگاهها، از سیل اخیر خسارتی متوجه استان نشد"

خوب درنگاه اول باید گفت " الحمدلله"! باید خدا را بخاطر این همه زیر ساخت محکم و مدیریت صحیح واصولی مدیران دستگاههای اجرایی شکر کرد.

به ناگاه از رسانه ها وشبکه های اجتماعی هشدارهای مکرری منتشر شد که موج دوم بارشی کشور را در بر خواهد گرفت و بدلیل سهمگین بودن بارشها ،مخاطراتی رابرای استانهای غربی وجنوب غربی در پی خواهد داشت . موضوع با همکاری رسانه ها وپای کار بودن دستگاههای مرتبط با ستاد بحران بخوبی مدیریت شد.با هشدارهای میدانی مسئولین ،کنترل ورودی سدها وبالاخص توجه واستقبال مردم به این موضوع ، علیرغم بارشهای سهمگین و جاری شدن سیل ،دراستان خسارت جانی نداشتیم .

خوب به خاطر این موضوع بایستی به همه خداقوت ودست مریزاد گفت که بالاخره سیل اخیر تلفات جانی برجای نگذاشت ، چرا؟ چون بدلیل انذار وتبشیر های مدیران، آن هم نه بخاطر دغدغه جان مردم ،بلکه از ترس جایگاهشان که مبادا به سرنوشت استاندار گلستان گرفتار شوند،مردم مناطق عقبه سد و پایین دست آن به مخاطرات سیل آگاه شدند ،حتی در جاهایی  به حکم قضایی آنها را جابجا نمودند ،!باز هم به خاطر  این موضوع خدا راشاکریم.به هر شکل ما آن به پای مدیریت صحیح بحران می گذاریم وبه آنان خسته نباشید عرض می کنیم!

اما نکته اینجاست که سیل ویرانگر اخیر در استان ایلام ،چهره واقعی زیر ساختهایی که بارها منت آن را همچون پتکی بر سر مردم  استان می کوبیدند نشان داد . همان هایی که بارها ضعف زیر ساختهای شهری در سیل 94ایلام را معیاری برای موفقیت خود در بهبود زیر ساختهای استان قرار داده بودند،اینک با فرافکنی می خواهند ضعف زیر ساخت های ماست مالی شده را به گردن دیگران بیاندازند .

جناب آقای استاندار ! قبلا هم در مطلبی به این موضوع پرداختیم وهرگز هم بر این مهم چشم نمی بندیم که مدیریت میدانی جنابعالی ،پای کار بودن دستگاههای مرتبط ،کنترل ورودی سدها ،سرکشی مداوم از نقاط مستعد سیل ،لایروبی مسیل ها قبل از سیل قابل تقدیر ومسئولانه بود  ،از این بابت به شما دست مریزاد وخدا قوت گفتیم !این راهم گفتیم که اگرهم بر قهر طبیعت غلبه نکردید به شما حرجی وارد نیست ،چون تلاش خودتان را کردید!(اینجا)

اما اینکه شما بیایید در وسط دعوا نرخ تعیین کنید،یا اینکه با ریش سوخته دیگران کباب درست کنید با هیچ معیار اخلاقی همخوانی ندارد ،ما گفتیم مغلوب شدن در مقابل خشم طبیعت گناهی را متوجه شما نمی کند چون زحمت خود را کشیدید ،اما نگفتیم در مقابل فرافکنی و گناهکار جلوه دادن دیگران سکوت می کنیم !با وجود این همه خسارت مدیریت نشده ،اگر سکوت می کردید به صلاح بود !چرا که در مصاحبه امروزتان گفته اید : حالا کسانی که می گفتند خطری مردم را تهدید نمی کند ومشکلی نیست در مقابل حجم خسارات چه جوابی دارند بدهند ؟!این یعنی فرار از پاسخگویی در مقابل ضعف زیر ساختها وضعف مدیریت !

بله می دانیم ،منظورتان صحبتهای نماینده مجلس بود که اتفاقا بر اساس الگوهای درست مدیریت بحران ،مسیر آرام سازی مردم را در پیش گرفته بودند ! چرا که علم ومنطق حکم می کند که در مواجهه با بحرانها بایستی آرامش حفظ شود ،چرا که بخش اعظمی از خسارات جانی از تشویش وبلبشو نشات می گیرد!

برهمین اساس شما خواسته ایدبا فراکنی، ضعف زیر ساختهایی که به نوعی بر جسته ترین عملکرد یکسال ونیمه مدیریت حضرتعالی قلمداد می شدند را به پای یک مصاحبه بندازید که جهت گیری  آن کمترین تاثیری در ضعف وقوت سامانه بارشی نداشته است !نه در میزان بارشها تاثیری داشته ونه در ضعف وقوت زیر ساختهای تخریب شده  !بنابراین از دید تیزبین مردم اینگونه سخن گفتن چیزی جز فرار به جلو تعبیر نمی شود!

آقای استاندار ! پس این همه استحکام و وضعیت مطلوب زیر ساختهای که از آن سخن می راندید چرا به یکباره فرو ریختند؟!آیا به نظر شما بزرگنمایی  غیر واقعی قدرت نیروی انسانی و  تجهیزات ،حتی در میدان جنگ به نوعی خیانت به نیروی خودی محسوب نمی شود؟!

چگونه شد که زیر ساختهایی که با قدرت وافتخار از آنها می گفتید ،به یکباره فرو ریختند؟! در آنی تمام ارتباط زمینی شهرستانهای استان با مرکز استان قطع شد،در همان ساعت اولیه تمامی ارتباط اینترنتی و تلفنی استان قطع وایلام از دسترس خارج شد ! مجبور شدید که به برای سخن گفتن به تلویزیون پناه ببرید!تازه اینکه طلبکارانه سخن دیگران را عامل این همه ویرانی معرفی می کنید؟!

جناب استاندار !بارشهای چند روز پیش دم تمام خروسها را بیرون زد!به نظر شما در کنار ضعف زیر ساختها و تار عنکبوتی بودن شریانهای ارتباطی استان ! اگر مدیر با تجربه ای را در دره شهر می گماشتید ،باز هم وضعیت اینگونه بود!

چرا باوجود گذشت سه روز وضعیت خدمات رسانی به مردم دره شهر وماژین هنوز مطلوب نیست ؟! کجاست آن سه بالگردی که از آن دم می زدید ؟! فقط یک بالگرد را اینجا می بینیم که الحمدلله آن هم در اختیار شما ودیگر مسئولین است که فقط از آن بالا پُز مدیریت بدهند ولاغیر !

چگونه است که سوء مدیریت ها دادِ دادستان مرکز استان را هم درآورد؛ مبنی بر اینکه وضعیت خدمات رسانی به سیل زدگان مطلوب نیست ،در مناطق سیل زده بی نظمی حکمفرماست و راههای ارتباطی هنوز متصل نیست و......؟!نکند این هم بخاطر همان مصاحبه بود؟!

جناب استاندار ! بنای ما دعوای سیاسی نیست ! بنا هم نیست که با شعار "من نبودم دستم بود ! تقصیر آستینم بود "از کنار این همه ضعف مدیریتی دستگاههای تحت مدیریت جنابعالی و ماست مالی هایی که به نام احداث زیر ساخت به ما ایلامی ها قالب نمودید ،براحتی بگذریم .

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
یک شهروند
|
France
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
احسنت به شما از بس تبلیعاتی از خودشان در مصیبت مردم سیل زده عکس و فیلم گرفتند وبه رزومه نامیمونشان اضافه میکردند داشتم بالا می اوردم بالاخره این خبرگزاری وزین تابناک حرف حق را زد درود برشما جناب اسدی
م ع
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
تا خود محوری بجای توجه به جمع وتا انتخاب مدیران ارشد استان بر پایه ی یک قوم خاص در استان وهمچنین چشم وگوش استاندارمحترم به ایلامیان پایتخت نشین باشد
آش همین آش است وکاسه همین کاسه
ش ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
اقای استاندار این همه تلاش در هر شرایطی حتی زمانی که مردم درگیر مشکلات مهمی مثل سیل هستند برای تخریب میرزایی...واقعا چرا؟ فقط باید تاسف خورد
حسن
|
Netherlands
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
نماینده جنوب و به کارگیری فامیلهای ایشان در مناصب مدیریتی خیانت بزرگی بود که با هماهنگی استاندار و نماینده نصیب این مردمان نجیب و زجر کشیده شده است مردمانی که با گذشت چهار روز ار بروز حادثه هنوز آب آشامیدنی ندارند اونوقت لحظه به لحظه شاهد ژست های زشت فرماندار تازه کار و نابلد جهت مدیریت شهر هستیم به نظرم استاندار و نماینده جنوب و فرماندار اگر مدیر فضای مجازی باشند خیلی موفق هستند ما که در عمل چیزی از اینها ندیدیم
رضا
|
United States
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
پلدختر در سیل اخیر صد درصد زیر ساخت های آن تخریب شد و امروز 16 فروردین همه وصل شدند اونوقت فرماندار ضعیف و کار نابلد دره شهر پنج روز درگیر دو قلوه سنگه که بتونه به 32 روستا آب اشامیدنی را برساند
008
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
در جواب حسن دلیل قطع اب اشامیدنی روستاهای شهرستان دره شهر وجود سنگهای بزرگ در منبع بوده که امروز مرتفع شد در ضمن فرماندار نماینده حوزه جنوب دارن شبانه روز تلاش می کنند فرماندار محترم از روز حادثه تا الان یک ثانیه خواب نداشتند شما فقط قصدت تخریب هست شاهد تشکر مردم سیل زده ماژین از استاندار نماینده فرماندار بودیم جناب اقای حسن یه کم انصاف هم داشته باشی خوبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار