در حالیکه مسئولین فقط بلدند با بالگرد از بالا نظاره کنند و برای همدیگر درب نوشابه باز کنند!عکس بگیرند که بله ما داریم مدیریت می کنیم و فضایی با سیل زدگان همدردی کنند ! دادستان مرکز استان با حضور میدانی در کانون بحران پرده از تمامی ادعاهای پوشالی برداشت و ضعف مدیریت ها را عیان کرد.
کد خبر: ۷۳۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 04 April 2019

تابناک ایلام ::تقریبا دو روزی می شود که بارشهای سیل آسایی که غرب کشور را در نوردید قطع شده ،رود خانه ها به آرامش رسیده اند ،اما مردمی مانده اند که طغیان رودخانه سیمره داروندارشان رابا خود برده ،تمامی راههای ارتباطی را بر روی آنان بسته ،ارتباط زمینی ،هوایی و تلفنی آنان را  قطع نموده  و تجربه بحرانهای قبلی ،یعنی سیل وزلزله هم نشان می دهد که رفته رفته این هم فراموش می شود ومردمی می مانند با هزاران درد ومشکل !

بله ! سیل ویرانگر اوایل هفته جاری که بر اثر طغیان رودخانه سیمره در برخی شهرستانهاتی استان ایلام به وقوع پیوست ،در آنی پرده از ضعف زیر ساختهای ارتباطی استان برداشت ،اما آنچه که الان بر جای مانده ؛تلی از سوء مدیریت پس از بحران  و ضعف سیستماتیک در خدمات رسانی به مردم سیل زده و کاهش آلام آنهاست .

راستی واقعا اگر استان ایلام کانون بارشهای اخیر بود ،اکر حجم سیلابی که استان لرستان را در نوردید ،در ایلام به وقوع پیوست آن وقت مردم ما چه سرنوشتی داشتند!؟ آنچه که بر سر ایلام آمده فقط ناشی از طغیان رودخانه سیمره بوده که سیلاب براشهای استان کرمانشاه ولرستان رابه اینجا  انتقال داده است.شما از بالا تا پایین استان را رصد کنید حجم بالای خسارات تنها  متوجه روستاها وشهرهایی شده که در مسیر رودخانه سیمره قرار دارند.

حال که مسئولین با علم به اینکه وزارت نیرو اعلام کرده بود که برای کنترل بحران در استان خوزستان ،چاره ای جز بالا وپایین بردن حجم آب سد سیمره نداریم اینگونه غافلگیر شده اند به کنار ! حال که وضعیت آرام شده ،چرا کمک رسانی به مناطق خسارت دیده خصوصا روستاهای سیروان وبخش ماژین در شهرستان دره شهر به درستی مدیریت نمی شود ؟!

در حالیکه مسئولین فقط بلدند با بالگرد از بالا نظاره کنند و برای همدیگر درب نوشابه باز کنند!عکس بگیرند که بله ما داریم مدیریت می کنیم و فضایی با سیل زدگان همدردی کنند ! دادستان مرکز استان با حضور میدانی در کانون بحران پرده از تمامی ادعاهای پوشالی برداشت و ضعف مدیریت ها را عیان کرد.

افشار خسروی زاد پس از بازدید چند ساعته از بخش ماژین گفت :طی چندین ساعت بازدید و بازرسی از مناطق سیل زده؛ با توجه به شرایط منطقه و به منظور  جلوگیری از وقوع سیل و خسارات ناشی از آن؛ چنین به نظر می رسد که اقدامات پیشگیرانه به خوبی به عمل نیامده و عملاً نوعی از غافلگیری برای مسئولین اجرایی اتفاق افتاده است. 

وی افزود :  امداد رسانی به سیل زدگان خصوصاً در بخش ماژین اصلاً شرایط مطلوب نیست و عملاً دسترسی مردم به مواد غذایی، بهداشتی و امکانات اولیه زندگی و حامل های انرژی بسیار سخت است و شرایط رو به بحرانی شدن پیش می رود.
دادستان ایلام بیان داشت : بجز چند پرواز مختصر؛ هیچ راه ارتباطی برای کمک رسانی به مردم به نحو مطلوب ارزیابی نمی شود.

دادستان ادامه داد: با توجه به کسب اطلاع از مقامات اجرایی؛ امکانات اختصاص یافته از مرکز به مسئولین استان برای امدادرسانی به سیل زدگان، ضعیف می باشد.

وی تاکید کرد: مورد انتظار است که با توجه به کاهش سطح آب در پل گاومیشان؛ به سرعت پل موقتی در آن محل جهت ایجاد امکان تردد نصب شود.

خسروی زاد در پایان ابراز داشت: قطعاً دستگاه قضایی وفق مقررات اقدامات لازم را پس از پایان شرایط بحرانی به عمل خواهد آورد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
France
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
بازار همدردی بی ثمر استاندار و مدیران داغ است کمک به مردم که دیگه این همه تبلیغات نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
تابناک فازت چیه واقعا؟؟ یه بار شروع میکنی به تعریف و تمجید از مدیریت بحران توسط استاندار، یه بار میگی اوضاع مدیریت مناسب نیست.
مدیر پایگاه فاز تابناک انتشار واقعیت است
در جایی تلاشهای ایشان را باید دید اما جایی نیز لازم است به بیان ضعفها پرداخت ..استاندار قبل از شروع بارشها به خوبی عمل کرد وبا مدیریت درست ،به کمک رسانه ها و همراهی مردم تلفات  جانی نداشتیم .اینجا جای تقدیر دارد اما مدیریت پس از بحران یعنی امدادرسانی به سیل زدگان وهمچنین غافلگیری مدیریت استان بخاطر عدم توجه به دو نقطه مهم استان در عقبه سد وپایین  دست سد  یعنی دره شهر و سیروان جای بحث دارد و اینجا باید نقد کرد.چرا که استاندار محترم تا دو روز قبل از بارشهای موج دوم دائم وضعیت مطلوب زیر ساختهای استان  را دلیل عدم خسارت عنوان می کرد ،پس این همه خسارت دلیلش چی بود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
آخه تابناک عزیز، مدیریت قبل بارش چه معنایی داره که شما میگین مدیریت استاندار قبل از بارش ها خوب بوده؟! شما باید صبر می کردید سامانه های بارشی تموم بشن، بعدش عملکرد استاندار رو بررسی می کردید. نه این که الکی از اقدامات ایشون تقدیر می کردید. ایشون جز گوشی به دست گرفتن و عکس گرفتن هیچ اقدام دیگه ای نداشتن. چرا زودتر هماهنگ نکردند تا مدیران ارشد کشوری از استان بازدید کنند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار