کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: بارش باران از فردا در نقاط مختلف استان شروع می شود و تا اوایل هفته آینده بارش ها ادامه دارد.
کد خبر: ۷۳۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 05 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛احسان احمدی نژاد اظهار داشت: غالب بارش ها در روز جمعه به صورت پراکنده و ضعیف است و اوج ریزش های جوی از اواخر وقت فردا شروع می شود و تا اوایل روز یکشنبه ادامه دارد.

وی افزود: این سامانه ریزشی از روز یکشنبه به تدریج از آسمان استان ایلام خارج شده و بارش ها در طول روز یکشنبه و روزهای آتی به علت رطوبت هوا احتمال وقوع بارش های پراکنده و ضعیف وجود دارد.

احمدی نژاد یادآور شد: قدرت این سیستم جوی متوسط است اما باتوجه به سیراب و مرطوب بودن زمین به علت بارش های سنگین اخیر زمین گنجایش جذب ریزش های این سامانه را ندارد.

وی گفت: بنابراین با وجود آسیب دیدن زیرساخت ها از جمله سیل بندها و نیز پر بودن ظرفیت رودخانه ها و مسیل ها امکان آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها، سیلبندها و مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: خطر بروز صاعقه، بارش تگرگ، بارش های رگباری نقطه ای و مقطع ای، وزش باد نسبتا شدید از پیامدهای این سیستم بارشی است که باید کشاورزان نسبت به آسیب های تگرگ و دامداران نسبت به خطر صاعقه در ارتفاعات هوشیار باشند.

به گفته احمدی نژاد پیش برآورد بارش های این سامانه بین 10 تا 40 میلیمتر تعیین شده که در نقاط مختلف این بارش ها متفاوت و متغیر است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار