پس از بازدید وزیر راه وشهرسازی که به اتفاق فرمانده هوافضای سپاه ،استاندار ونمایندگان استان از مناطق سیل زده دره شهر صورت گرفت ،به محض ورود دومین مقام ارشد یعنی وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی ،جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور مدیران مرتبط آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷ 05 April 2019

تابناک ایلام::امروز استان ایلام میزبان سه مقام ارشد کشوری بود ،وزیر راه وشهرسازی ،وزیر بهداشت ،درمان وآموزش وپزشکی وفرمانده هوافضای سپاه پاسداران که از دو روز پیش در استان مستقر شده است . همه تلاش می کنند تا با اتخاذ تدابیر درست ،راهگشایی نموده وحاصل آن کاهش الام ودردهای مردم سیل زده استان باشد.

پس از بازدید وزیر راه وشهرسازی که به اتفاق فرمانده هوافضای سپاه ،استاندار ونمایندگان استان از مناطق سیل زده دره شهر صورت گرفت ،به محض ورود دومین مقام ارشد یعنی وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی به استان،جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور مدیران مرتبط آغاز شد.

جلال میرزایی در این جلسه با اشاره به همدلی و تلاش دستگاهها در امداد رسانی به مردم زلزله زده استان اظهار کرد: امیدواریم رقابت سازنده ای که بین دستگاههای اجرایی ،نظامی وامدادی برای رفع مشکل سیل زدگان در استان شکل گرفته است به همین منوال تداوم داشته باشد.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه اخیر نشان داد که بکارگیری ظرفیت و امکانات همه نهادها برای رفع مشکلات کشور می تواند در همه حوزه ها کارگشا باشد.

وی افزود: انضافا در قضیه بارشهای اخیر آقای استاندار در این مدت خوب تلاش کرد ،چه بسا اگر تلاش ایشان نبود خسارت بیشتری متوجه استان می شد ،برهمین اساس از تلاش های ایشان تشکرمی کنم.

میرزایی با اشاره به همراهی و تلاش دستگاههای متعدد در امداد رسانی به مردم سیل زده تصریح کرد: همه دستگاهها بر اساس وظیفه ای که بر عهده دارند تلاش کردند،اما تلاش ها وخدمات جمعیت هلال احمر ،سپاه پاسداران ،آب منطقه ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیل اخیر چشمگیر تر بود.

وی خطاب به وزیر معین استان گفت : هنگام وقوع بحران دستگاههای متعددی برای کمک رسانی بسیج می شوند اما تجربه سیل گذشته در استان نشان داد که اقدامات پسا بحران برای پرداخت خسارت ها با تعلل انجام می پذیرد که این موضوع به بی اعتمادی مردم از مسئولین دامن می زند،لذا تسریع در پرداخت خسارتها به نفع دولت است. 

میرزایی در ادامه بیان داشت : جناب وزیر ! انتظار می رود پس از بازدید از مناطق سیل زده ،بخاطر حفظ شان وجایگاه دولت و افزایش اعتماد مردم ،شاهد تغییرات ملموسی در وضعیت سیل زدگان باشیم ،تغییراتی که مردم آن را احساس کرده وببینند.

نماینده مردم ایلام با اشاره به نقش سد سازی در کاهش آسیبهای ناشی از بارشها در استان گفت : قبلا جریانی سد سازی درکشور را زیر سوال برد ،اما تجربه بارشها نشان داد که به سدهای بیشتری نیاز داریم.

وی در پایان  تاکید کرد: قبلا کار مطالعاتی سدهای سازوبن ،جزمان ،چنگوله انجام شده است ،انتظار می رود که فردا بحث این سدها ونقش آنهادر کاهش آسیبهای ناشی از بارشهای سیل آسا در جلسه هیات دولت مطرح شود تا آقای استاندار در مدت ماموریتشان دراستان بتوانند آن رابه صورت جدی پیگیری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار