اما هنوز کمتر از دوماه از این انتصاب پرسروصدا  نمی گذرد که بروز یک حادثه بزرگ طبیعی بنام سیل در شهرستان محل ماموریت فرماندار دره شهرو حجم بالای خسارات وارده ونبود راهبرد علمی ومنطقی برای پیشگیری ویا مدیریت این حادثه بزرگ  بر اشتباه استراتژیک نماینده حوزه جنوب در نادیده گرفتن  مولفه های مدیریتی نظیر تخصص وتجربه برای انتخاب فرماندار این شهرستان صحه گذاشت.
کد خبر: ۷۳۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ 07 April 2019

تابناک ایلام::دوماه پیش خبری شوکه کننده در فضای مجازی ورسانه ای استان منتشر شد ،خبر غافلگیرانه والبته متحیر کننده این بود " تغییر همزمان سه فرماندار در شهرستانهای دهلران،دره شهر و بدره" اما هنوز دو هفته از این تغییرات نگذشته بود که تغییر دوباره فرمانداران دره شهر وبدره کلید خورد.

برآیند این تغییرات ،خصوصا تغییر فرماندار تازه منصوب شده بدره و انتصاب وی بعنوان فرماندار دره شهر که از قضا عنوان باجناقی نماینده حوزه جنوبی استان را به یدک می کشید ،این موضوع را به تحلیلگران رسانه ای و افکار عمومی القاء نمود که گویا " شادمهر کاظم زاده " در پشت این تغییرات وبا اهداف پشت پرده انتخاباتی قرار دارد.

هرچند بعد از این اتفاق بی سابقه  در حوزه تغییرات مدیریتی استان ،اشتباه بروز کرده در صدور حکم فرماندار دره شهر از سوی وزارت کشور را عامل این تغییرات زودهنگام وغافلگیرانه عنوان کردند ،اما این ادعا نتوانست افکار عمومی را اقناء کند ،چرا که کنشگران سیاسی ورسانه ای کماکان مصر بر تحلیل خود هستند.(اینجا)

اما هنوز کمتر از دوماه از این انتصاب پرسروصدا  نمی گذرد که بروز یک حادثه بزرگ طبیعی بنام سیل در شهرستان محل ماموریت فرماندار دره شهرو حجم بالای خسارات وارده ونبود راهبرد علمی ومنطقی برای پیشگیری ویا مدیریت این حادثه بزرگ از سوی فرماندار، بر اشتباه استراتژیک نماینده حوزه جنوب در نادیده گرفتن  مولفه های مدیریتی نظیر تخصص وتجربه برای انتخاب مدیراجرایی این شهرستان صحه گذاشت.

ضعف بزرگی که در جلسه دو روز پیش مدیریت بحران استان که با حضور مسئولین ارشد کشوری در استانداری ایلام برگزار شد باز هم خود رانشان داد ،چرا که "کیانوش محمدنژاد" فرماندار شهرستان بحران دیده دره شهر نتوانست یک گزارش کوتاه از وضعیت خسارت سیل را در شهرستان محل ماموریت خود ارایه نماید،قطعا تمام کسانی که شنونده گزارش فرماندار دره شهربودند ،با خواندن این مطلب بر صحت این مدعا گواهی خواهند داد.

نکته مهمتر وبا اهمیت تر از ضعف های مترتب بر شیوه انتصاب ومدیریت فرماندار دره شهر ،به موضع امروز استاندار ایلام در نشست با اصحاب رسانه بر می گردد ،آنجاییکه قاسم سلیمانی دشتکی در واکنش به انتقاد یکی از خبرنگاران از  شیوه  انتصاب فرمانداران حوزه جنوب ،با پذیرش ایراد واشکال وارده بر شیوه انتخاب فرماندار دره شهر گفت "تنها در شیوه انتخاب فرماندار شهرستان دره شهر ایراداتی وارد بود که آن را می پذیرم"

تبیین این موضوع توسط  استاندار ایلام و پذیرش متواضعانه این ایراد از سوی وی، بیانگر درستی انتقادات و واکنش رسانه ها به این انتصاب فامیلی و لزوم بهره گیری از نظرات وتحلیل های منصفانه اصحاب رسانه در موضوعات مهم خصوصا انتصابات بعدی است.البته در کنار آن ،پذیرش تحسین برانگیز این اشتباه از سوی استاندار ،می تواند بعنوان الگویی اخلاقی برای دیگر مدیران  مدنظر قرار گیرد ،چرا که تجربه نشان می دهد که هیچ مدیر ایرانی حاضربه پذیرش اشتباه خود نیست!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
درونکی
|
France
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
کره یه ارا خوی وتیه
له لای مردم ایوشی له شیوه انتخابی نه له اصل انتخاب
ای بابا دایه له هفت آو قاپی تر نه یوه
فکر کی اشتباه پذیرفته
فقط دو دره کردیه و چیه
دشتکی خدا هم زوری نیری
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
این همه دروغ و بلوف های استاندار برای خسارات وارده نشده سیل جای شرمساری دارد الحمدلله سیل ایلام سنگین نبود چرت اینقدر دروغ وریاکاری می کنند. انسان در پیشگاه خدا روسفید باشد نه اینهمه محتاج تاییدیه مدیران ارشد کشوری باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
تابناک جان پذیرش اشتباه به چه دردی میخوره؟ اگه به فکر مردمه سریع فرماندار رو برکنار کنه.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
از زمانی که افراد کوچک و حقیر با خواهش و التماس و قسم به کلام خدا توانستند رای مردم ساده و بیچاره را جمع کنند اینچنین روزهایی قابل پیش بینی بود افرادی که هیچ گونه تخصص و تعهدی نداشتند شدند نماینده مردم. اما دریغ از کار و فعالیت برای مردم بیچاره و زحمت کش حوزه جنوب که بعد از خرابی های جنگ و سیل و گرد و خاک حالا دچار معظل بزرگتری شده اند به نام لابی گری نماینده ها و مسئولین ارشد سیاسی استان. بعدا از خودمان می پرسیم به راستی چرا تا کنون ما افرادی ندشاه ایم که دو بار بتوانند مردم به آنها اعتماد کننند و راهی بهارستان شوند؟ خراب کاریها و فامیل بازی و عدم توجه به متخصصین در اداره امورات شهر و روستا باعث ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم می شود پس باز بر می گردد به خود ما که با انتخاب درست راه را برای ورود جوانان و افراد متخصص باز کنیم.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
بنده شهروند دره شهری هستم انچه که شما شنیده اید دوستان ما دیدیم دور از انصاف هست زحمات مسولان همه از بخشدار ماژین تا فرماندار دره شهر تا نماینده شهرستان را نادیده بگیریم هرچند وظایفشان را انجام داده اند نیازی به تشکر نیست ولی ما شاهد تلاش و مدیریت شبانه روزی انان بودیم دو ار از انصاف و جوانمردی هست که از انان تشکر نکنیم ما هنوز رفتار های ناپسند نماینده قبلی و فرماندارش در در زمان انتخابات قبلی دره شهر را فراموش نکرده ایم... پس از فرزندان شهرمان هم تشکر می کنیم و هم در هر پستی و جایی که باشند حمایت می کنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار