وزیر جهاد کشاورزی؛
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مصرف بهینه آب و بهره وری درست از این انرژی باعث افزایش 25 درصدی محصولات کشاورزی در مقایسه با زمان پرمصرفی آب در کشور شده است.
کد خبر: ۷۳۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 10 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمود حجتی  در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام افزود: با مصرف کمتر آب 197 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید شده است.

وی اظهار داشت: باید به سمت تغییر الگوی کشت با هدف کاهش مصرف آب حرکت کنیم و از منابع پایه کشاورزی برای این منظور بهره گیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: یکی از سیاست های حرکت به سمت کشاورزی نوین کاهش وابستکی به کشورهای توسعه یافته بویژه محصولات پایه ای و اولیه نظیر کنجاله و دانه روغنی سویا است که غذای اصلی طیور را تشکیل می دهد و آمریکا بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده سویا در جهان است.

حجتی یادآور شد: مطالعه، طراحی و اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی ار مهمترین عوامل کاهش وابستگی به کشورهای توسعه یافته است و نیز با پیاده سازی دقیق اقتصاد مقاوتی در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی یا غیر طبیعی یا فشار و تحریم دشمنان، پیامد این آسیب ها در کشور به حداقل یا صفر خواهد رسید.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به توانمندی های داخلی با صرف کمترین منابع مالی، انرژی، نیروی انسانی و با بیشترین بهره وری تا کمبودها در زمینه های مختلف از جمله غذایی و دارویی به حداقل برسد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: آمریکا در مجامع بین المللی می گوید که مانع ورود مواد غذایی و دارویی که جرء نیازهای اصلی هر جامعه ای است به ایران نمی شود اما در عمل مانع ورود این دو اقلام ضروری به کشورمان شده است.

حجتی گفت: تمام تلاش آمریکا و حامیان وی تحت فشار دادن ایران حوزه های مختلف است که با هوشمندی و مدیریت مسئولان ، مقاومت مردم و استفاده از منابع داخلی هیچگونه مشکل و کمبودی در ایران با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدام مذبوحانه آمریکا در مورد تحریم سپاه و قرار دادن این نهاد ایرانی در لیست گروه های تروریستی اظهار داشت: این حرکت ابلهانه رئیس جمهور و دولت آمریکا خللی در اراده نظام انقلاب اسلامی ندارد و فقط خود این کشور در جهان منزوی تر می شود.

حجتی یادآور شد: کشور ایران به دلیل بهره مندی از اقلیم های گوناگون و متنوع جغرافیایی در زمینه کشاورزی می تواند انقلاب گسترده ای را پدید آورد همانطور که در حوزه گندم به خودکفایی و بی نیازی از واردات این کالای اساسی و راهبردی دست یافتیم.

وی تاکید کرد: حوزه کشاورزی و زیربخش های آن بسیار وسیع و گسترده است به گونه ای که هرچه در این زمینه کار شود بازهم اندک است.

وزیر جهاد کشاورزی به ظرفیت های ایلام در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: استان ایلام با بهره مندی از مرز مهران، منابع آبی، گردشگری، کشاورزی، و ... می تواند با جذب سرمایه گذارهای متعدد به رشد و شکوفایی بیشتر در حوزه های مختلف دست یابد.

حجتی از مسئولان خواست ظرفیت ها و منابع پایه را شناسایی و پایش کنند تا در هر منطقه بر اساس شرایط موجود طرح های اشتغالزای اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

وی به سفر ریاست جمهوری به عراق اشاره کرد و افزود: بنا به رایزنی های انجام شده دو طرف مصوب شد که در نزدیکی پایانه مرزی مهران یک شهرک صنعتی مشرف به بازارهای عراق ایجاد شود تا در این شهرک صنعتی کالاهای مورد نیاز بازار عراق تولید و به این کشور صادر شود و با این اقدام حضور تجار و تولیدگران در بازارهای مشترک ایران و عراق فراهم شود.

وی از دستگاه های زیرساخت خواست انشعاب های مورد نیاز آب، برق، گاز، مخابرات را تا ورودی همه شهرک های صنعتی احداث و ایجاد کنند تا مشکل واحدهای مستقر در این شهرک ها در زمینه زیرساخت مرتفع شود.

وی در مورد سیلاب نیز گفت: کشور ایران به ویژه رویشگاه زاگرس سالیان دراز متحمل خشکسالی شدید بود که با بارش های سال آبی جاری زمینه احیا و حیات دوباره جنگل های بلوط و سفره های زیرزمینی فراهم شد.

وزیر جهاد گشاورزی با تقدیر از عملکرد به موقع مسئولان استان ایلام در کنترل و مهار سیلاب یادآور شد: باید از آب باران و هدایت آن به سفره های زیرزمینی و مدیریت بارش ها، از این نعمت گرانبهای الهی بیشترین و بهینه ترین استفاده ها را برد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار