وزیر جهاد کشاورزی از آغاز پرداخت خسارت سیل اخیر به کشاورزان سیل‌زده خبر داد گفت: سود و کارمزد این تسهیلات جدید توسط دولت پرداخت می‌شود و مصوباتی با توجه به میزان خسارات، نوع کشت و آسیب‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 10 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمود حجتی در بازدید از مناطق سیل‌زده پل‌دختر اظهار کرد: در این شهرستان عمده خسارات بخش کشاورزی مربوط به تخریب سردهنه‌ها، باغات و ایستگاه‌های پمپاژ بوده است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارات تولیدکنندگان این بخش گفت: اگر در گذشته تسهیلات دریافت کرده باشند قبلاً مصوبات خوبی در سال گذشته داشته‌ایم و دولت ۳,۰۰۰ میلیارد تومان برای آن تصویب کرده است.

حجتی بیان کرد: در این رابطه سود و کارمزد آن‌ها بخشیده شده و به مدت سه سال استمهال می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قطعاً این خسارات جدید نیز وارد شده و مشکلات جدی برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات جدید نیز داده می‌شود، افزود: سود و کارمزد این تسهیلات جدید توسط دولت پرداخت می‌شود و مصوباتی با توجه به میزان خسارات، نوع کشت و آسیب‌ها خواهیم داشت.

حجتی گفت: به تناسب کلیات آن را نیز دولت تصویب کرده و مواردی که در رابطه با سطح کشور بوده قابل تأمین است.

او تصریح کرد: همچنین تصویب شده مواردی که جزو استثناها است در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و حضور همه جانبه دولت را در رابطه با سیل‌زدگان داریم، ادامه داد: مردم این مشکلات را به‌خوبی پشت سر خواهند گذاشت اما موضوع اصلی در رابطه با سردهنه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و آبگیرها است که هر چه سریع‌تر باید عملیاتی شوند.

حجتی با بیان اینکه باغات و مزارع نیاز به آبیاری دارند، اظهار کرد: ضروری است که هر چه سریع‌تر این موضوع حل شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر نیاز به الحاقیاتی باشد کلیات آن مورد قبول دولت است.

وی بیان کرد: امیدواریم خسارات به صورتی جبران شود که در سیل‌های آینده خسارت این‌چنینی نبیند.

حجتی با اشاره به تولیدکننده‌های بخش کشاورزی که تحت پوشش بیمه قرار دارند و از سیل خسارت دیده‌اند، افزود: به شرکت‌های بیمه دستور داده شده تا در اسرع وقت اقدام به برآورد خسارت و پرداخت خسارات با توجه به تعرفه‌های مشخص کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بعضی مناطق این کار شروع شده و در حال انجام است و مصوبه‌های دولت برای افرادی است که تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند.

وی گفت: مصوباتی که داریم بیشتر در رابطه با سیل گلستان بوده اما در لرستان فرق می‌کند و مصوبات خاص خود را می‌خواهد./م

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار