وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید نظام عرضه و توزیع اقلام اساسی خانوار با رویکرد هدفمندسازی تغییر کند، اظهار داشت: باید اقلام مصرفی با تعییر در تنظیم بازار و شیوه توزیع به دست اقشار نیازمند و جامعه هدف برسد تا فشار کمتری را متحمل شوند.
کد خبر: ۷۳۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 12 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام،رضا رحمانی  اظهار داشت: این میزان افزایش تولید خودرو در حالی رخ داد که کشور تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی و تحریم ها قرار داشت.

وی افزود: هدف دشمن و عناصر داخلی از فشار روانی و اقتصادی بر جمهوری اسلامی این بود که چرخه تولید و اقتصاد صنایع کلان در کشور از جمله صنعت خودروسازی فلج شود که با درایت مسئولان و حمایت مردم این نیت پلید استکبار تحقق نیافت.

وزیر صمت یادآور شد: یکی از سیاست های این وزارتخانه کاهش واردات قطعات خودروسازی از خارج است و در حال حاضر 15 استان کشور قطعات مختلف ماشین را با کیفیت مطلوب و با صرفه اقتصادی و ارزی بیشتر نسبت به قطعات خارجی تولید می کنند.

رحمانی تاکید کرد: برای افزایش کیفیت تولید قطعات خودروسازی و لوازم جانبی و ایجاد فضای رقابت سالم از تولیدکنندگان داخلی این حوزه در قالب نمایشگاه خواسته شده که محصولات خود را در معرض دید عموم و متقاضیان صنعت خودرو قرار دهند تا بهترین و با کیفیت ترین قطعات و شرکت های تولیدکننده انتخاب شوند.

وی گفت: 14 میلیارد دلار کالای اساسی، نهاده دامی، و کالای خاص سال گذشته با ارز دولتی چهار هزار و 200 تومان وارد کشور شد و سهم فراورده های گوشتی 150 هزار تن بود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید نظام عرضه و توزیع اقلام اساسی خانوار با رویکرد هدفمندسازی تغییر کند، اظهار داشت: باید اقلام مصرفی با تعییر در تنظیم بازار و شیوه توزیع به دست اقشار نیازمند و جامعه هدف برسد تا فشار کمتری را متحمل شوند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار