استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: این گونه سنگ اندازی ها مانع از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان ایلام می شود باید شرایط و بسترهای لازم برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تجاری در استان فراهم شود در حالی که این بسترها هنوز مهیا نشده است.
کد خبر: ۷۳۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 13 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام با حضور وزیر صمت اظهار داشت: به عنوان مثال در منطقه ویژه اقتصادی زمین مورد نیاز سرمایه گذاران با قیمت هنگفت به آنها عرضه می شود که این گونه سنگ اندازی ها مانع از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان ایلام می شود.

وی همچنین به موضوع سیلاب اخیر گریزی زد و افزود: مسئولان حوزه صمت استان ایلام اعم از بخش دولتی و خصوصی ریز خسارت ها و آسیب های وارده به استان ایلام در زیربخش های صنعت را محاسبه کارشناسی کرده و به وزارت صنعت معدن و تجارت گزارش کنند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: باید اعتبارات اخذ شده نهایی با میزان خسارات وارده ناشی از سیل همخوانی و نزدیکی داشته باشد و حجم بالای خسارات و اعتبار تخصیص یافته اندک قابل قبول و پذیرفته از سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام نیست.

سرمایه گذاران رغبتی برای حضور در ایلام ندارند

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: راه اندازی مرز چیلات دهلران با توجه به نزدیکی با مرز عراق می تواند همچون پایانه مرزی مهران نقشی موثر در حوزه تجارت و بازرگانی با این کشور را داشته باشد.

شادمهر کاظم زاده افزود: شهرستان دهلران و مناطق جنوبی استان ایلام ظرفیت های عظیم نهفته ای برای توسعه و شکوفایی اقتصاد و تولید استان و کشور در دل خود جای داده اند.

وی یادآور شد: اما متاسفانه وجود خلاء های اقتصادی موجب شده که سرمایه گذاران بخش خصوصی رغبت و اعتماد چندانی برای سرمایه در طرح های صنعتی و تجاری استان ایلام نداشته باشند.
کاظم زاده از وزیر صمت خواست که در برخی پروژه های مهم استان ایلام خود دولت برای سرمایه گذاری پیش قدم شود تا حضور سرمایه گذار بخش دولتی موجب دلگرمی و اطمینان خاطر بخش خصوصی برای ورود به سرمایه گذاری در این استان شود.

عدم وجود یک کارخانه بزرگ تولید قطعات یدکی در ایلام احساس می شود

دیگر نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم به وزیر صمت پیشنهاد داد، همچون سایر استان ها، در استان ایلام نیز کارخانه بزرگ تولید قطعات یدکی ماشین سازی یا یک واحد بزرگ قطعه سازی راه اندازی شود تا استان ایلام نیز به زنجیره تولید قطعات یدکی کشور بپیوندد.

سلام امینی افزود: یکی از مهمترین مشکلات استان ایلام نبود زنجیره تولید در زیربخش های صنعت استان است که با ایجاد واحدهای تبدیلی و تکمیلی باید زنجیره تولید دراستان ایلام تا حدود زیادی مرتفع شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات حوزه صنعت و تولید استان ایلام در واحدهای کوچک و متوسط وجود وام های بانکی و جرائمی مالی است و هم اکنون بیشتر این واحدها به علت عدم یا دیرپرداخت وام ها، از سوی بانک ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش ایرنا، بازدید از واحد پتروشیمی ایلام و پایانه مرزی مهران، دیدار با نماینده ولی فقیه و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر صنعت معدن و تجارت به ایلام است.

پیش از این قرار شد وزیر صمت از واحدهای صنعتی ایوان و سرابله دیدن کند اما برنامه از پیش تعیین نشده بازید از منطقه سیل زده چم شیر جایگزین دیدار وزیر از واحدهای صنعتی این دو شهرستان شد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار