برخی از اساتید دانشگاههای کشور بر این باورند که پالایشگاه گاز ایلام با استفاده از توان علمی ،پژوهش و فناوری و تربیت نیروهای متخصص روز به روز قله های ترقی را در زمینه های مختلف طی می کند و این مهم می تواند در آینده استان ایلام را برای توسعه دیگر مراکز صنعتی ترغیب کند. هر وقت که جامعه علمی کشور اقدامات انجام شده دستگاه و یا مکان صنعتی و اقتصادی مهر تائید بزنند به یقین آینده درخشانی در انتظار آن مجموعه بوده که این مسئله در شرکت پالایش گاز ایلام نمود عینی پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۳۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 13 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران گفت: با توجه به پیشرفت سریع علم به ویژه درعصر فناوری اطلاعات روشهای موجود برای تولید در حال تغییر یا بهبود هستند و در فواصل زمانی کوتاه تغییر می یابند از این رو باید روش ها و فرآیندهای جدید را شناسایی یا ایجاد کرد تا همگام با پیشرفت ملی و جهانی بکار گرفته شوند .

دکتر " نوید مستوفی " عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: این مهم اغلب از طریق روش های مرسوم و به اصطلاح مهندسی ممکن است و از این رو باید ضرورتا از پژوهش برای رسیدن به اهداف مورد نظر در تولید پایدار، پاک، ایمن و بهره ور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تدوین دانش فنی هنوز در کشور نهادینه نشده و به صورت یک فعالیت مهندسی در نیامده است،اظهار داشت: باید همیشه در جستجوی فناوریهای جدیدی بود تا بتوان در بازار رقابت باقی ماند که این مهم در پالایشگاه گاز ایلام روز به روز بهتر می شود.

وی ادامه داد: باید از پژوهشگران برای تدوین دانش فنی جدید در سطح ملی و یا جهانی استفاده کرد تا منابع اصلی برای طرحهای مهندسی را ایجاد کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: پالایشگاه گاز ایلام یکی از فعال ترین شرکتها در زمینه فعالیتهای پژوهشی است و این نکته بر مدیران و کارکنان این شرکت معلوم شده که برای بهبود وضعیت و مواجهه با موارد خاص نمی توان فقط به دانش موجود اکتفا نمود که استفاده از ظرفیت های پژوهشی در این موارد ضروری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام گفت: اجرای طرحهای پژوهشی باعث دریافت اطلاعات لازم و دقیق در مورد تولید و ابعاد آن در پالایشگاه گاز ایلام می شود و تصمیم گیری بر مبنی اطلاعات دقیق و علمی منجر به نتایج بهتری می شود.

دکتر" اسفندیار محمدی" عضو هیات علمی دانشگاه ایلام افزود: دانش فنی با جمع آوری داده های مربوط به اهل فن در هر زمینه ایجاد می شود و پژوهش باعث توسعه آن می شود و همچنین با پژوهش و آزمون فرضیه ها و مدل ها می توان نسبت به ساخت و یا انتقال تکنولوژی اقدام نمود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از روشهای علمی در مدیریت منابع انسانی کاملا ضروری و بدون پژوهش نمی توان روش علمی بکار برد، اظهار داشت: حساسیت منابع انسانی مستلزم انجام پژوهش است و اینگونه فعالیت ها در پالایشگاه ایلام ضروری و توسعه آن باعث بهبود عملکرد این شرکت می شود.

عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه ایلام در پاسخ سئوالی مبنی بر نقش پژوهش و فناوری در دستیبابی به تولید پایدار،پاک و ایمن در پالایشگاه گاز ایلام چیست، گفت: پژوهش باعث بهبود افق بهره برداری بهینه خواهد شد که با بررسی نتایج پژوهش و صحت سنجی آنها و اجرای نمونه های موردی می توان دانش فنی را منتقل و توسعه داد.

دکتر" مجید ولی زاده " افزود: پژوهش هدفمند باعث بهبود عملکرد منابع انسانی و افزایش انگیزه پرسنل با استفاده از روشهای انگیزشی است که تیم پالایش گاز ایلام در این زمینه هدفمند و دارای ساختار مناسب است .

نماینده مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید گاز کشور در پاسخ سئوالی مبنی بر نقش پژوهش و فناوری در دستیبابی به تولید پایدار،پاک و ایمن در پالایشگاه گاز ایلام چیست،گفت: پژوهش نقش بسزایی در موارد مطرح شده دارد بصورتی که با انجام پژوهش های مرتبط و دارای دانش لازم می توان در همه ابعاد پیشرفت چشمگیری داشت.

مهندس" کاووس منجزی" افزود: انجام پروژه های که ایجاد دانش و بدنبال آن ارتقاء تکنولوژی را به همراه داشته باشد به طور یقین نتایج آن کمک به پیشرفت و توسعه فناوری های موجود می باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر منابع انسانی به عنوان سرمایه های انسانی و دارایی های یک سازمان محسوب شده و هرچه بیشتر در این حوزه فعالیت شود در توانمند سازی و عملکرد سازمانی تاثیر بسزایی خواهد داشت .

وی تصریح کرد: فعالیت های پژوهشی در شرکت پالایش گاز ایلام نسبت به دیگر شرکتهای پالایش گاز کشور در رتبه نخست قرار دارد و می تواند الگویی مناسب برای دیگر شرکتها باشد البته نقش مدیرعامل این شرکت و توجه و حمایت های آن در این موفقیت کاملا مشهود است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری یک فرآیند همیشگی و پویاست نه یک کار مقطعی و یکبار برای همیشه، گفت: تلاشهایی که باید انجام گیرد بسیار بیش از آن است که تنها بتوان به نتایج کوتاه مدت و سریع الوصول قناعت کرد، ضمن اینکه هر موفقیت کوچک، نتیجه گامی است که باید در یک فرآیند بلند مدت و ادامه دار برداشته شود.

دکتر " احسان نوراللهی" افزود:انجام فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری در پالایشگاه ایلام اساساً با هدف تولید پایدار، پاک، ایمن و بهره ور و همچنین راهبری و حمایت از نوآوری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نوآوری در محصولات، مواد، فرآیند، بازار و خدمات و غیره باعث افزایش و بهبود کسب و کار می شود .

وی تصریح کرد: نقش حوزه پژوهش و فناوری تغذیه تکنولوژیکی شرکت در همگامی با روند پیشرفت علم و دانش و خواسته های مدیریت از طریق درک دقیق استراتژیهای شرکت در حوزه فناوری است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام گفت: پژوهش و فناوری در حوزه صنایع نفت و گاز ماموریت تحقیق و مطالعه برای دستیابی به دانش و تولید علم و انجام تحقیقات بنیادی و مسئله محور در راستای ارتقا کمی و کیفی تولید و ارابه محصولات باکیفیت را دارد.

دکتر نوراللهی افزود: با توجه به حضور نیروهای جوان و تحصیلکرده در این شرکت با تکیه بر توان متخصصان داخلی رویکرد کنونی دانش محوری و انجام تحقیقات علمی و پژوهش های مسئله محور می باشد و هر گونه تلاشی برای روزآمد کردن این صنعت و فرآیندهای تولید به منظور جلوگیری از اتلاف منابع و استفاده بهینه از منابع،امکانات،تجهیزات و تاسیسات و بهره برداری اصولی و منطقی و صیانت از آنها با استفاده از فناوری های نوین و فراهم کردن زمینه ها و بسترهای مناسب برای جذب و بومی سازی فناوری های نوین بسیار تأثیرگذار و حیاتی می‌باشد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با توجه به رویکرد مدیریت ارشد سازمان در سالهای اخیر و اعتقاد به انجام فعالیتهای پژوهشی در راستای پشتیبانی از واحدهای عملیاتی و ستادی، هم اکنون رویکرد پژوهشی و نگاه علمی به مسائل به عنوان یک فرهنگ غالب سازمانی درآمده است.

دکتر نوراللهی افزود: در حال حاضر بیش از 80 نفر از همکاران و اساتید دانشگاه بصورت مستمر با حوزه پژوهش و فناوری این شرکت همکاری دارند و نتیجه این تعامل و فعالیتهای انجام شده باعث شده است که این شرکت در سالهای اخیر به عنوان یکی از شرکتهای برتر در حوزه پژوهش و فناوری در سطح شرکت ملی گاز ایران مطرح شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار