معاون سیاسی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: آسیب های اجتماعی از جمله افسردگی و سرخوردگی بعد از فروکش شدن سیل آشکار می شود که در این راستا باید تاب آوری افراد را افزایش دهیم.
کد خبر: ۷۳۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ 13 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد نوذری  در اولین نشست ساماندهی امور جوانان استان ایلام در سال 98 اظهار داشت: اکثر خانواده هایی که در جریان سیل اخیر دچار خسارت شدند قشر ضعیف جامعه بوده و رفع مشکلات و کاهش بار روانی آنان باید با مدیریت صحیح و اعزام روانشناسان و کارشناسان آموزش دیده در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌ سازمان های مردم نهاد برای یاری سیل زدگان نقش موثری در کاهش این آسیب ها ایفا می کند و در کنار آن نیز با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی می توان این تاثیر را افزایش داد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در صورت عدم کنترل مسائل اجتماعی این مشکلات به آسیب های امنیتی تبدیل می شوند، گفت: گروه های امدادی، اورژانس های اجتماعی، نیروهای امداد و نجات به صورت هماهنگ و یک دل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه های مردم را در دستور کار قرار دهند.

نوذری تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی مکلفند برای کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق سیل زده در راستای برنامه های فرهنگی بهزیستی با چهارچوب مشخص حرکت کنند.

وی تاکید کرد: برای خروج از بحران سیل نیازمند یک پویش ملی در کشور هستیم و برای رفع مشکلات ناشی از سیل از تمام ظرفیت های کشور استفاده کنیم.

نوذری در بخش دیگری از سخنانش به هفته جوان اشاره کرد و گفت: ایلام کم جمعیت ترین استان با 580 هزار نفر است که نسبت جمعیت جوان آن 27 درصد است در حالیکه جمعیت جوان در کشور 25 درصد است.

وی با یبان اینکه جمعیت جوان به معنی پویایی، نوآوری و نواندیشی است، افزود: برای فعال شدن جوانان باید کرسی های آزاداندیشی برای مجادله و گفت وگوی جوانان راه اندازی و از نظرات و پیشنهادات آنان استقبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: هفته جوان فرصتی مناسب برای مشارکت بیشتر جوانان در امور است و باید از جوانان فعال و موفق تجلیل و دیدار با مفاخر و استفاده از ظرفیت آنان در دستور کار قرار گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار