مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: 90 درصد ذخایر سدهای استان در پی بارش های بهاره سال جاری پر شده و هم اکنون ذخایر آب سدهای سه گانه استان ایلام 170 میلیون متر مکعب است.
کد خبر: ۷۳۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 15 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی پوراحمد  اظهار داشت: قبل از شروع بارش ها و به منظور تنظیم ورودی و خروجی سدها با هدف جلوگیری از بروز حوادث مخرب ناشی از سیلاب 180 میلیون متر مکعب آب به صورت مدیریت شده از خروجی سدها به اراضی پایین دست هدایت شد.

وی افزود: با توجه به اینکه حجم عمده ای از آب رودخانه های بالادست سدها که در بارش های اخیر پر شده اند به این مخازن می ریزد برای جلوگیری از سرریز شدن سدها همچنان خروجی این ذخیره گاه های آبی در حال خروج آب اضافی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه بارش نزولات جوی ادامه دارد، خروجی سدها برای افزایش ظرفیت این ذخیره گاه ها به منظور پذیرش آب جدید و اضافی باز است.

پوراحمد در مورد سد سیمره هم توضیح داد: ورودی و خروجی این سد برای کمک به وضعیت سد کرخه تنظیم شده و دریچه های دریافت و خروج آب این سد ثابت شده است تا آب فشار کمتری به سد کرخه و اراضی پیرامون این سد وارد سازد.

وی میزان خروجی آب از سد سیمره را 600 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: با رها سازی آب سد سیمره روستای چم شیر سیروان به زیر آب فرو رفته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار