معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: میانگین کشوری طلاق از 3.5 واقعه ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود و این میانگین در ایلام از 5.1 واقعه ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود.
کد خبر: ۷۳۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 16 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  اظهار داشت: طلاق در استان ایلام رتبه 30 کشور را دارد که در این راستا کلاس های مشاوره پیش از ازدواج و توانمندسازی متقاضیان طلاق از اقدامات مهم در این زمینه است.

وی در خصوص آسیب اجتماعی خودکشی در استان ایلام افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی سال گذشته برنامه هایی در غالب نشاط اجتماعی در سطح استان صورت گرفت که نتیجه آن کاهش 11 درصدی خودکشی در ایلام است.

نوذری مهم ترین اقدامات در زمینه پیشگیری از این آسیب را برگزاری کارگاه های پیشگیری از خودکشی، استفاده از ظرفیت سمن ها، انجام طرح های پژوهشی، تشکیل ستاد پیشگیری از خودکشی، تدوین سند توسعه اجتماعی و فرهنگی، برگزاری نشست های تخصصی، تشکیل اتاق های اندیشه ورز و تشکیل 6 کمیته پیشگیری از خودکشی و 16 کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای کاهش خودکشی در سطح استان سند توسعه اجتماعی استان تدوین شد، گفت: این سند در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده و تلاش کردیم سال گذشته در برنامه های کوتاه مدت بتوانیم بین هشت تا 12 درصد آمار خودکشی را کاهش دهیم که 11 درصد آن محقق شد.

نوذری به برنامه میان مدت اشاره کرد و افزود: دومین محور سند توسعه اجتماعی برنامه های میان مدت است که در سال 98 آغاز می شود و دارای برنامه های مختلفی برای کاهش آسیب های اجتماعی است و برنامه های بلند مدت آن نیز پنج ساله هستند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه نگاه به مسائل اجتماعی و فرهنگی خاص است، تصریح کرد: جامعه ما نیازمند نشاط و تنوع در مسائل اجتماعی است و از آنجا که آسیب های اجتماعی چند وجهی هستند باید ظرفیت های مختلف را با ایجاد کارگاه های آموزشی در سطح استان و نقاط آسیب پذیر و دارای بحران بکار ببریم.

وی در خصوص حوزه ازدواج جوانان نیز گفت: ازدواج نیز موضوعی چند وجهی است که با شغل،مسکن، نیازهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی روانی مرتبط است که برای تسهیل آن با ایجاد مشوق ها و پرداخت تسهیلات بخصوص ورود خانواده ها آن را تسهیل کنیم.

نوذری تاکید کرد: نگاه به ازدواج نباید دولتی باشد و دولت صرفا زمینه آن را فراهم کند بلکه باید با تغییر نگاه به این مقوله و پایین آمدن سطح توقع خانواده ها و برای اجرای سنت الهی دولت نیز از پرداخت تسهیلات و مشوق دریغ نمی کند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات جامعه ما سپردن همه امور به دولت است اما همیشه شاهد هستیم هر جا که مردم مشارکت کنند امور بهتر و موفق تر حل می شوند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در بحث ازدواج باید با استفاده از ظرفیت های مختلف اجتماعی و حضور مردم، بزرگان و روحانیون این سنت را قوی تر کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار