نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی کشور هستند، گفت: میانگین رشد علمی در کشور 11 برابر متوسط جهانی بوده که قابل تقدیر و جز افتخارات است.
کد خبر: ۷۳۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 16 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛  حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با سازمان های مردم نهاد ایلام بمناسبت هفته جوان اظهار داشت: جوانان سرمایه های کشور هستند و نقش مهمی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرده اند و چنانچه تاکنون در عرصه های مختلف علمی و تکنولوژی های کشور موفقیتی کسب شده به واسطه حضور جوانان بوده است.

وی با بیان اینکه جوانی فصل خاصی از زندگی است، افزود: تا زمانیکه این دوران سرشار از شور و نشاط سپری نشود انسان قدر آن را نمی داند بنابراین بهترین خاطرات انسان و موفقیت ها در این دوران شکل می گیرد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: امید و توجه به جوانان از دستورات مهم مقام معظم رهبری است و در این راستا برای فعالیت بیشتر آنان در عرصه های مختلف تاکید فراوان دارند.

کریمی تبار به تحریم کشور در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم ها و کارشکنی دشمنان اما با حضور جوانان و دستاوردهای علمی و جهانی آنان براحتی تحریم ها را دور زدیم و با تربیت و آموزش نیروی انسانی در برابر دشمنان تردید و ترس راهی برای ایجاد خلل در اعتماد به نفس ما وجود ندارد.

وی تصریح کرد: چنانچه خواستار تحولی عظیم در کشور باشیم باید جوانان را به فعالیت بیشتر تشویق و آنان را در عرصه های مهم و تاثیرگذار مشارکت دهیم و بجای استفاده از افرادی که بدلیل افزایش سن قادر به ریسک پذیری نیستند، جوانان را پیش ببریم.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: سازمان های مردم نهاد بعنوان انجمن های غیرسیاسی نقش بی بدلیلی در حوزه های اجتماعی دارند و با گذشتن از منافع شخصی خود و اختصاص تمام توان خود برای کمک به اقشار مختلف جامعه در راه رضای خدا قدم بر می دارند که نشان از تاثیر این سازمان ها در جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تهذیب، تحصیل و ورزش جوانان بسیار تاکید کرد، گفت: تهذیب برای جوانان خودسازی و ارتباط با خداوند را بدنبال و توان مقابله در برابر مشکلات را افزایش داده و داشتن تحصیلات در این برهه زمانی برای بهره مندی از دستاوردها و تکنولوژی های دنیا ضروری است.

وی به با اشاره به اهمیت ورزش نیز افزود: داشتن فعالیت های ورزشی نشاط، سلامتی و جوانمردی را بدنبال دارد و همانطور که شاهد هستیم ورزشکاران در عرصه های مختلف فعال و پای کار هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این دیدار گفت: مهم ترین برنامه وزارت ورزش و جوانان حمایت مادی و معنوی از طرح های سازمان های مردم نهاد در طول سال است که در این مورد برنامه های متعددی صورت گرفته است.

بهروز حیدرزاده افزود: یکی از برنامه های مهم ورزش و جوانان افتتاح و راه اندازی خانه جوان شهرستان های مهران و چرداول به ترتیب با 50 و 40 درصد یشرفت فیزیکی است که که کار عملیاتی آنها آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه انتخاب نماینده ایلام بعنوان سخنگوی مجمع ملی سازمان های مردم نهاد در کشور نشان از توانایی این سازمان در استان دارد، گفت: حمایت از مادی و معنوی از سه طرح و پنج پایان نامه دکتری و ارشد، برگزاری کارگاه های دانش آفزایی، برگزاری دوره های مختلف آموزشی و جشنواره های ازدواج، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، تجلیل از مفاخر علمی و ادبی، برپایی ایستگاه های سلامت و استفاده از سالن های ورزشی بصورت نیم بها از دیگر برنامه های ورزش و جوانان در استان است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار