مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سیل اخیر خسارت جدی دیده است.
کد خبر: ۷۳۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 20 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ طیار فیلی اظهار داشت: سیل اخیر علاوه بر خسارت به راههای ارتباطی، ابنیه و پل های کوچک و بزرگ، در بخش کشاورزی هم سهم زیادی از خسارات را ایجاد کرد.

وی افزود: آبگرفتگی طولانی در مزارع حاشیه رودخانه سیمره موجب شد تا بخش عمده ای از محصولات کشاورزی که تنها منبع معیشت مردم بود، در زیر گل و لای مدفون و از بین برود.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر تاکید کرد: همچنین طغیان رودخانه های فصلی در بالا دست اراضی کشاورزی هم حجم زیادی از روان آب ها را وارد مزارع کشاورزی کرد.

فیلی اضافه کرد: بیش از سه هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی سطح شهرستان که در آستانه برداشت بودند، به طور جدی خسارت وارد شده که بیشترین خسارت ها در حاشیه رودخانه سیمره، مسیرهای آبگیر و رودخانه های فصلی بوده است.

وی ادامه داد: کمک به بازسازی شبکه های انتقال آب و جاده های بین مزارع موجب بهبود در مزارع کشاورزی آسیب دیده برای فصل دوم کاشت می شود، پاکسازی اراضی کشاورزی مدفون شده در زیر گل و لای و ارزیابی خسارت وارده از مهم ترین مطالبات کشاورزان است.

دره شهر دارای 16 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت است که سالانه 190 هزار تن محصولات کشاورزی در این شهرستان برداشت می شود./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار