رییس بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) یزد خبر داد؛
رییس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد از برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی و همچنین دوره‌های آموزش کودک و نوجوان در حوزه مهدویت خبر داد .
کد خبر: ۷۳۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 22 April 2019

«محمود رستگاری» با بیان این که در بخش فعالیت‌های آموزشی که در طول سال انجام می‌شود، برای سطوح پیش دبستانی تا عالی‌ترین سطح دانشگاه برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: دو دوره تربیت مدرس برای تربیت مربی عمومی و دوره تربیت کودک و نوجوان در سال 97 اجرا شده است .

وی با اشاره به فعالیت اکثر گروه‌ها در فضای مجازی افزود: علاوه بر این، مرکز تخصصی مهدویت هم در حوزه فضای مجازی فعالیت‌های مخلتفی انجام می‌دهد .

رییس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد گفت: برگزاری سه‌شنبه‌های مهدوی یکی از فعالیت‌هایی است که در طول سال برگزار می‌شود و بیشترین فعالیت آن توسط کانون‌های مهدوی دانشگاه‌های استان است .

رستگاری تصریح کرد: هر هفته 16 نفر به عنوان خادمان افتخاری با هزینه خودشان به مسجد مقدس جمکران عزیمت می‌کنند و در این مسجد مقدس به فعالیت و خدمت می‌پردازند و هر هفته پنجشنبه‌ها خدمت مسجد مقدس جمکران توسط خدام یزدی انجام می‌شود .

این مسئول ادامه داد: دعای ندبه و زیارت آل‌یاسین صبح و عصر جمعه توسط کانون‌های مساجد، نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی در مناسبت‌های خاص از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در زمینه مهدویت در یزد برگزار می‌شود .

وی گفت: برگزاری نشست‌های مهدوی در بخش‌های مختلف از جمله کانون‌های فرهنگی و مهدوی بهزیستی و کمیته امداد، نشست‌های مهدوی در مدارس برای اولیای دانش‌آموزان، در دانشگاه‌ها با موضوع گفتمان مهدوی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که در راستای ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه برگزار می‌شود .

رستگاری در ارتباط با برنامه‌های نیمه شعبان امسال خاطرنشان کرد: برنامه‌های جشن نیمه شعبان سال‌های سال است که با حضور پرشور مردم و به صورت کاملا مردمی برگزار می‌شود و بیشتر هدف حضور تشکل‌ها، در راستای هدایت جشن‌ها به سمت ارزش‌های دینی است .

رییس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد افزود: توصیه شده که برنامه‌ها عالمانه، متکی به ارزش‌های دینی و روایات باشد و با حفظ شادی و نشاط، مغایر ارزش‌های دینی نباشد گفت: بر اساس مصوبه اسفندماه، 36 برنامه در سه بخش عمومی، اختصاصی و علمی آموزشی تدوین شد و به تمامی کانون‌ها و تشکل‌های مهدوی ابلاغ شد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به مراسم احیای شب نیمه شعبان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، آذین‌بندی شهر و طرح پرسش چه کنم تا امام زمان زودتر ظهور کنند و من جزو یارانشان باشم، سه محور اصلی برنامه‌هایی است که امسال در نیمه شعبان برگزار می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار