معاون دانشجویی دانشگاه یزد اعلام کرد: هفته سراهای دانشجویی از هفتم تا سيزدهم اردیبهشت‌ماه با شعار «سراهای دانشجویی عرصه نوآوری، مهارت‌محوری و رونق تولیدات دانشجویی» در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 22 April 2019

دکتر «محمدرضا صادقیان‌شاهی» گفت: دانشجویان عمده وقت خود را در سراهای دانشجویی می‌گذرانند، بنابراین آنجا باید محل زندگی باشد و نه تنها برای محل خواب لذا از این رو توجه به بحث سراها بسیار حائز اهمیت است و دانشگاه‌های کشور یکی از دغدغه‌های اصلیشان پرداختن به برنامه‌هایی است که در سراها برگزار می‌شود.

وی فعالیت‌های فوق برنامه دانشجویان را مهم عنوان کرد و افزود: این فعالیت‌ها نقش اساسی در پر کردن اوقات فراغت آنها دارد و نهایت تلاش ما در این راستا بوده که برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را در سطح سراهای دانشجویی برگزار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری هفته سراها در دانشگاه یزد، گفت: بدین منظور کمیته‌ای با حضور معاونان دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی و آموزشی و تحصیلات تکمیلی همچنین مدیران امور دانشجویی و فرهنگی و روسای اداره تربیت بدنی و روابط‌ عمومی تشکیل شد تا براساس برنامه پیشنهادی سازمان امور دانشجویان کشور فعالیت‌های پیشنهادی در زمینه‌های فرهنگی-ورزشی، آموزشی و بازدید و نظرسنجی با توجه به شرایط و مقتضیات دانشگاه هم‌اندیشی شود.

وی افزود: دانشگاه‌های کشور متناسب با روزشمار هفته سراهای دانشجویی و عنوان هر روز، برنامه‌های متعددی در سطح دانشگاه‌های خود برگزار می‌کنند که در دانشگاه یزد نیز برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

صادقیان‌شاهی گفت: اسامی روزهای هفته سراها به ترتیب از هفتم تا سيزدهم اردیبهشت‌ماه به نام‌های ورزش، نشاط و تندرستی- ارتقای توانایی فردی، کسب مهارت‌های زندگی و مشارکت اجتماعی- اقوام، فرهنگ‌ها و حقوق شهروندی- مشارکت خیران، حمایت مسئولان و کمک نهادهای اجتماعی- ایده‌پردازی، مهارت‌آموزی و تولیدات دانشجویی- خودشناسی، خودسازی و اخلاق- غذای سالم، بهداشت و سلامت نامگذاری شده است.

وی ازجمله برنامه‌های هفته سراهای دانشجویی را انجام برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی شامل اجرای تئاتر خیابانی، استقرار اتوبوس کتاب و برپایی ایستگاه‌های ورزشی در مجاورت سراهای دانشجویی، تهیه بلیط سینما، سیرک و تئاتر با قیمت مناسب ویژه دانشجویان، حضور کانون‌ محیط زیست و انجمن نجوم در محیط سراها و اجرای برنامه‌های مربوط به محیط زیست و رصد ستارگان در آن فضا، برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها با موضوعات مختلف، حضور افراد موفق در تولید و برگزار کارگاه‌های مهارتی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: انتخاب سرای نمونه از دیگر برنامه‌های این هفته است و در این راستا بهترین اتاق‌ها از نظر نظافت و آرامش انتخاب می‌شوند و هدایای ارزنده‌ای به دانشجویان اهدا خواهد شد.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه یزد، بازدید هیات رییسه از سراهای دانشجویی و نشست صمیمی، جلسه پرسش و پاسخ و بررسی مسایل و دغدغه‌های دانشجویان سراها از دیگر برنامه‌های هفته مذکور خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار