معاون بهزيستي يزد تاكيد كرد؛
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان یزد گفت: سیاست سازمان بهزیستی در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی، توانمند کردن و مستقل کردن مدمجويان است.
کد خبر: ۷۳۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 22 April 2019

«جمال پایدار» در مراسم تجلیل از مددکاران تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان، گفت: بهزیستی شهرستان میبد در شمار اولین شهرستان‌هایی است که مددکاران رشته مددکاری را به خود جذب کرده و علاوه ر اين نيز در اجرای طرح های جدید مانند فقرزدایی که در استان یزد آغاز شده، پیش‌قدم بوده است.

وی یادآور کرد: سیاست سازمان بهزیستی در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی، توانمند کردن و مستقل کردن افراد است نه وابسته کردن آنها، چرا كه این سازمان در جایگاه پرداختن به موضوعات حمایتی و معیشتی نیست.

پایدار تصریح کرد : عمده اولویت سازمان بهزیستی استان تقویت شهرستان‌ها و جذب همکارانی در اورژانس‌های اجتماعی و سایر حوزه‌ها با هدف کم کردن فشار جامعه است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان در ادامه به موضوع طلاق اشاره کرد که با هدف حمایت از کانون خانواده با همکاری دادگستری شهرستان در حال پیگیري است.

«علیرضا ابوالحسنی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد نیز در اين مراسم گفت: با بررسی پرونده‌های قضايي در شهرستان مشخص شد كه موضوع ضرب و جرح، توهین و افترا از اولين آسيب‌هاي اجتماعي مبتلا به شهرستان است و قطعاً مددکاران در کاهش این آسیب‌ها نقش به سزایی دارند.

وي افزود: با توجه به مراجعات و ارتباط مستقیم مددکاران با جامعه هدف بهزیستی که شاید بخش عظیم آسیب‌ها نيز مرتبط به این قشر از جامعه باشد، مي‌توان با اطلاع‌رسانی و ارائه راهکارها موثر واقع شد.

ابوالحسني تصریح کرد: مددکاران با بازگرداندن افراد به جامعه، اقدام مفید و ارزشمندی انجام می‌دهند لذا باید خود را باور کنند و در مسیری که در آن قرار دارند با تبادل نظر از تجربیات يكديگر بهره‌مند شوند.

«سید محسن فلاح» ريیس اداره بهزیستی میبد هم در این مراسم گفت: بهزیستی از جمله سازمان‌هایی است که وظایف متعدد و زیادی که بیش از 190 خدمت است را بر عهده دارد ولي در میان خدمات ارائه شده، روی محور مددکاری تا به حال کار زیادی انجام شده است.

وي تصریح کرد: کسانی که در حوزه مددکاری وارد می‌شوند باید از نظر جامعه شناسی، اجتماعی و مهارت ارتباطی در سطح بالایی باشند تا به کمک این ابزارها با مرتفع کردن نیازهای مددجویان ، آنها را توانمند سازند و به چرخه زندگی عادی برگردانند.

فلاح ادامه داد: در شهرستان میبد بهترین مددکاران در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و دیگر حوزه‌ها وجود دارد و با گروهی که از مددکاران شهرستان تشکیل یافته به طور مکرر نشست‌های مشاوره‌ای و آموزشی برای بررسی مشکلات مددجویان برگزار می‌شود.

ريیس بهزیستی میبد در ادامه به طرح‌های اجتماع محور و فعالیت‌های مددکاری که در مراکز توانبخشی و اجتماعی انجام می‌شود نيز اشاره کرد و گفت: بیش از 30 مددکار در حوزه‌های توانبخشی و اجتماعی در مراکز دولتی و غیر دولتی شهرستان میبد فعالیت می‌کنند.

گفتني است؛ در پایان این مراسم نيز از مددکاران تقدیر وتجلیل بعمل آمد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار