مدیرکل بنیاد شهید ایلام خبر داد؛
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران ایلام گفت: استان ایلام مقام سوم از نظر بیکاری فرزندان ایثارگر و شهدا را در کشور دارد.
کد خبر: ۷۳۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 22 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  سلمان رستمیان در نشست اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: سهمیه اشتغال ایثارگران در دستگاه های اجرایی را به تناسب جمعیت استان اختصاص می دهند که با توجه به آمار بالای ایثارگران استان ایلام این میزان جوابگوی ایجاد اشتغال شمار کمی از این افراد است.

وی ادامه داد: اکنون پنج هزار و 932 نفر در سامانه بیکاران این بنیاد ثبت نام کرده اند که سه هزار و 920 نفر از آنان دانش آموختگان دانشگاهی هستند و با توجه به افراد فارغ التحصیل جدید فرزندان ایثارگر این آمار در حال افزایش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات سامانه کارا سهمیه نهادهای حمایتی استان گفت: تاکنون یک هزار و 72 نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که 161 نفر تسهیلات دریافت کرده و پرونده 601 نفر در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: تاکنون 71 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است که امیدواریم با همراهی بانک ها تسهیلات مصوب شده برای این دستگاه هرچه سریع تر به افراد واجد شرایط پرداخت شود.

رستمیان گفت: خانواده بزرگ ایثارگران و شهدا به گردن همه ما حق دارند و وظیفه داریم به نحو شایسته در راستای رفع مشکلات آنان به ویژه مشکل اشتغال آنها تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: این دستگاه از محل منابع اختصاص یافته سهمیه خود 447 مورد تسهیلات به میزان 93 میلیارد ریال به افراد واجد شرایط پرداخت کرده است.

وی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که در طرح کارورزی سهمیه خود از فرزندان ایثارگران استفاده کنند چراکه پرداخت حقوق و بیمه این افراد کارورز توسط خود بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام می گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار