حقیقت یک نشست؛
همانگونه که از عنوان فعالین سیاسی انتظار می رود ،قرار بود که دراین نشست در خصوص مسایل ومشکلات استان ،تلاش برای تحقق شعارها و پیگیری مطالبات مردم استان مورد بحث وبررسی قرار گیرد ،اما بانیان وگردانندگان پشت پرده این نشست ،موضوع جلسه را به سطح یک مطالبه پیش پاافتاده وبی اثر در حال مردم استان تنزل دادند.
کد خبر: ۷۳۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 23 April 2019

تابناک ایلام ::در جوامع دمکرات وپیشرفته که احزاب سیاسی از نقش قابل قبولی در جریان انتخابات برخوردار بوده ویا به تعریفی دیگر نقش محرک وجریان سازی در پویایی انتخابات ایفاء کرده اند ،در پسا انتخابات نیز می توانند از طریق مطالبه گری و پایش عملکرد مدیران ،زمینه تحقق شعارها را فراهم آورده تا  ازنشستن غبار بی اعتمادی و ناکارآمدی بر چهره جریان سیاسی حاکم جلوگیری به عمل آید.

هر چند بدلیل ساختار معیوب سیاسی واجرایی کشور ،همچنان فاصله ها با جوامع مترقی چشمگیر است ،اما می توان با تکیه بر همین فرآیند ناقص و البته مطالبه نمودن اجرای تام وکامل آن در مسیر تحقق دمکراسی ،زمینه ساز تغییر وتحول های موثر در حال وروز مردمی باشند که همچنان امیدوارانه به تغییر در فرآیندهای بسته سیاسی ونقش افرینی جریان های سیاسی داخلی چشم دوخته اند.

در واکاوی رفتار جریانهای سیاسی  فعال استان ایلام ، رگه هایی از تلاش های نتیجه بخش در جریان سازی وایجاد تحرک سیاسی در بین توده ها خصوصا  در یکی دو دوره انتخابات مجلس و ومتصاعد شدن سیگنال گذار از شیوه های سنتی انتخابات مشهود است .درعین حال ظهور وبروز برخی رفتارهای سیاسی ، تک رویهای منفعت طلبانه وعدم تبعیت و تمکین به تصمیم جمع بعنوان یکی از پارامترهای پذیرفته شده فعالیت حزبی ،در دوره اخیر تحزب و رفتارهای مبتنی بر اصول سیاسی وحزبی را در سطح رسیدن به یک پست مدیریتی تقلیل داده است ،لذا می توان این حرکات را  پاشنه آشیل فعالیتهای سیاسی وحزبی اصلاح طلبان در ایلام نامید.

شنیده ها حاکیست که روز گذشت قریب به 20نفر از سیاسیون اصلاح طلب ایلام در دورهمی  تحت عنوان "برگزاری نشست سیاسیون با استاندار " جلسه ای با استاندار ایلام برگزار کرده اند.دراین جلسه افرادی همچون طالب صادقیان شهردار ایلام ،صالحیان معاون آموزش وپرروش استان،شیرخانی مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان ،مهدی مومنی مدیرآموزش وپرورش ایلام و،جلیلیان مدیرکل کتابخانه های استان ،سبزی فرماندار ایوان !!حیدربیگی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی،عبدالصاحب ناصری وسیف الله رشیدی یکی از چهره های شناخته شده سیاسی استان حضور داشته اند.

همانگونه که از عنوان فعالین سیاسی انتظار می رود ،قرار بود که دراین نشست در خصوص مسایل ومشکلات استان ،تلاش برای تحقق شعارها و پیگیری مطالبات مردم استان مورد بحث وبررسی قرار گیرد ،اما بانیان وگردانندگان پشت پرده این نشست ،موضوع جلسه را به سطح یک مطالبه پیش پاافتاده وبی اثر در حال مردم استان تنزل دادند.

مطالبه ای که با طرح آن از سوی یکی از فعالین سیاسی ،پرده از اهداف نهفته در پشت پرده وبرنامه از پیش ریخته شده توسط گردانندگان واقعی این نشست انداخت .مطالبه ای که نه تنها خواست قاطبه سیاسیون نبوده و تحقق یا عدم تحقق آن کمترین بازخورد یا تاثیری در روند زندگی مردم استان نخواهد داشت.

طرح خواسته تجدید نظر استاندار از عدم تغییر  مشاور استاندار ایلام از سوی این فعال سیاسی نشان داد که برخی از سیاسیون  تا چه اندازه حاضرند در راستای تحقق آمال و اجرای اوامر "حضرت والای " این روزهای فضای سیاسی استان ،شان وجایگاه احزاب و جریانات سیاسی را در سطح یک واسطه ویا دوره گردی سیاسی تقلیل دهند!

مع الاسف ظهور وبروز چنین رفتارهای کاملا متباین با فعالیتهای مبتنی بر تحزب ،آن هم در ایامی که استاندار پرتلاش استان سخت درگیر  رتق وفتق مشکلات ناشی از سیل اخیر  است ،این سوال را در اذهان متبادر می کند ؛چگونه می شود درشرایطی که مشکلات جاری نفس مردم را بند آورده است ،برخی  فعالین سیاسی به جای هم اندیشی و همگرایی وکمک به مدیران ارشد برای برون رفت از مشکلاتی که حیات جریان سیاسی حاکم به آن وابسته است ،بی توجه به قاعده اهم ومهم ، مسایل مهم وحیاتی را با موضوعات پیش پاافتاده  جابجا کنند؟!

آیا بهتر نبود این فعال سیاسی با تاسی از رفتارهای سیاسی افراد پخته وآبدیده به جای پرداختن به این مساله بی تاثیر در روند جاری امور استان ،وقت خود را صرف طرح راهکارهای برون رفت از مشکلات می کردند ؟!

مخلص کلام اینکه با روحیه و خردمندی که استاندار سراغ داریم ،قطعا ایشان بر اساس سود وزیان اتخاذ تصمیم نموده وبر اساس مصلحت با این موضوع برخورد خواهند کرد، چرا که بیشتر از هرکس دیگری به این مهم واقف اند که رفتن مشاور از استان کمترین تاثیری در روابط ایشان با رسانه ها وفعالین سیاسی استان نخواهد داشت .کما اینکه با پایان کار مشاور ،فتیله حاشیه ها پایین کشیده خواهد شد و تعاملات استاندار  با اصحاب رسانه ،سیاسیون ،نمایندگان ومسئولین استان شتاب مضاعفی خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
این افرادی که نام بردید به معنای کلمه فرصت طلب هستند نه اصلاح طلب
تمام تلاش اینها برای رسیدن به پست و مقام است . آنها در لوای نام اصلاح طلبی به دنبال نام و نان هستند اصلاح طلب کسی است که اگر پستی هم به آنها داده شود آنرا پس می زنند .
اینها نمایندگان اصلاح طلبان نیستند مسئولان دولتی هستند که باید پاسخگوی عملکرد خود باشند .
اگر اینها خود را اصلاح طلب می دانند پس چرا می گویند این دولت دولت اصلاح طلبان نیست . اگر واقعا دولت آنها نیست چرا قبول مسئولیت کرده اند . فعالین اصلاح طلب کسانی بوده و هستند که بدنبال نام و نان نباشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
دوستان اصلاح طلب ( فرصت طلب) به جای برگزاری میتینگ های سیاسی، بشینید مشکلات دستگاه خودتون رو حل کنید. آقایان آموزش و پرورش، آقایان اداره کار، آقای شهردار، به فکر مردم باشین.
فرهنگی
|
United States
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
به بقیه شاید حرجی نباشد اما اسمهای فرهنگیانی چون ناصری و مومنی و صالحیان صدبرابر مشاوری بی نام نشان است. حیف که این معلمان قدر جایگاه رفیع خود را ندانستند و از چشم فرهنگیان افتادند. یعنی مطالبه فرهنگی اصلاح طلب اینه؟ ماندن یا رفتن مشاوری پرحاشیه!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بسیار مضحک و خنده دار است
ننگ بر اصلاح طلبی که این افراد خود را متعلق به آن می دانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار