نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: کار و کارگر و حرکت در جهت تقویت پایه های اقتصادی کشور خط مقدم مقابله با استکبار جهانی است و اقتصاد مقاومتی در سایه حمایت از جامعه کارگری محقق می شود.
کد خبر: ۷۳۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 27 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیران حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: اقتدار، رونق تولید و رشد اقتصادی در هر جامعه در گرو تلاش کارگران است و با توجه به جنگ اقتصادی دشمن کارگر آخرین خاکریزی است که دشمن بدنبال فتح آن است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید همراه با رونق تولید باشد، افزود: رونق تولید از ارکان اقتصاد مقاومتی است و در سایه حمایت از جامعه کارگری تحقق می یابد و نقش متولیان کار در انگیزه دادن و انگیزه گرفتن تاثیرپذیر است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در کنار تلاش کارگران، مسئولان نیز باید برای استیفای حقوق و رفع دغدغه های این اقشار تلاشگر بکوشند چرا که در اسلام کارکردن بهترین عبادت و بمانند جهاد در راه خدا است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: در جنگ اقتصادی کنونی و اوج تحریم ها، رونق تولید صنعت و حمایت از کار و کارگر مهم ترین راهکار برای پیروزی است.

وی ادامه داد: مسئولان امر و کارفرمایان با رعایت و به جا آوردن حقوق کارگران و نیز ایجاد امنیت کاری برای آنان، دغدغه این قشر زحمتکش در عرصه تولید را رفع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: مشکل کنونی مردم کمبود مایحتاج در جامعه نیست، بلکه تبعیض است و باید توجه ویژه ای به این موضوع که نقش تاثیرگذاری در آرامش مردم دارد، شود.

حجت الاسلام کریمی تبار به تلاش کارگران در تحریم ها و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در تمام عرصه ها سبب مطرح شدن ما در دنیا شده و با وجود تحریم ها، کشورمان موفق عمل کرده و دانشمندان ما در زمینه های انرژی هسته ای، نانو و تسلیحات نظامی درخشیده اند.

وی تاکید کرد: اولین دغدغه مدیران باید رفع مشکلات مردم و خدمت رسانی صادقانه به آنان باشد و با حمایت از قشر کارگری به رونق تولید و اشتغال مبادرت ورزند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: مشقت های تولید همواره بر دوش کارگران است و باید تمام روزهای سال به نام این قشر زحمت کش نامگذاری شود.

شکراله شیرخانی افزود: در جامعه ما عنصری به نام فرهنگ کار در جامعه نیازمند بازنگری است که نقش روحانیت در این زمینه مطلوب و بسیار تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: فرهنگ کار نقطه عطف و حلقه مفقوده در نظام کار و تلاش است چرا که جامعه جوان ما کار را به مثابه پشت میزنشینی تلقی می کنند که این نگاه باید تغییر کند.

شیرخانی در ادامه به وقوع سیل امسال اشاره کرد و گفت: سه میلیارد و 700 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی توسط دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای مناطق سیل زده کشور جمع آوری و ارسال شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار