نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، از اجرای طرح همسان‌سازی شاغلین و بازنشستگان در سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 29 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، عصر امروز سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک، به گفتگو با این مجموعه خبری پرداخت.

ایشان ضمن تبریک تأسیس دفتر خبرگزاری تابناک استان کرمانشاه، با توجه به آیاتی از قرآن کریم خواستار ایجاد وحدت گروهی در این مجموعه خبری شدند و افزودند : باید به دنبال تغییر نگاه امنیتی که بر استان کرمانشاه حاکم شده برویم، نگاه های مخرب را حذف و از انتشار اخبار کذب جلوگیری کنیم ، باید مصداق هر خبر بدون کم و کاستی بیان گردد، منافع شخصی را حذف کرده و به دنبال منافع استان بوده و در راستای توسعه و ارتقاء و سطح کمی و کیفی استان گام برداشت.

وی درباره احقاق حقوق شاغلین و بازنشستگان در طرح مناطق جنگی گفت : پیرو مطالبات مردمی در این زمینه، جلسات متعددی با سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار ربانی معاون عملیات این ستاد برگزار شد و مقرر گردید جلسه ای با ریاست سرلشگر باقری تشکیل و در این جلسه تصمیم گیری شود که در نهایت با تصویب منطقه جنگی شهر کرمانشاه و ابلاغ آن به دولت، شاغلین ما در لیست مناطق جنگی قرار گرفتند که این موضوع مختص شهر کرمانشاه است اما ان شاء الله بتوانیم در آینده نزدیک بخش های جامانده همچون بیلوار، بخش مرکزی، سرفیروزآباد و... را به آن الحاق کنیم.

وی افزود : پس از ابلاغ این مصوبه و مراجعات بازنشستگان کشوری و لشکری به نمایندگان استان و پیگیری پیوستن بازنشستگان به طرح مزایای مناطق جنگی، این موضوع در دستور کار نمایندگان بود اما نظر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح و دولت این بود که با توجه به ارجاع پرونده بازنشستگان به بیمه و بازنشستگی، اعمال مزایا توسط ستاد کل و دولت امکان پذیر نیست.

جاسمی خاطر نشان کرد : اما نظر بنده این است که با توجه به قانون پنج سال ششم توسعه و موضوعی با عنوان همسان سازی، می‌توان این مزایا را برای بازنشستگان جبران کرد چراکه طبق مصوبه مجلس و ابلاغ آن به دولت، باید اختلاف حقوق شاغلین و بازنشستگان بین 10تا 15درصد باشد که این موضوع جبران آن مزایا را خواهد کرد تا بازنشستگان ما دغدغه‌ ای نداشته باشند و ان شاء الله این طرح در سال جدید اجرا خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان گفت : بعنوان عضو کوچکی از نمایندگان استان، از حسن توجه مقام معظم رهبری و عنايت ویژه ای که به تصویب منطقه جنگی کرمانشاه داشته اند تشکر می‌کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار