استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: شهرداری ها باید در راستای خودگردان شدن تلاش کنند و درآمدها تنها منحصر به تراکم و عوارض نباشد.
کد خبر: ۷۳۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 30 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در آئین گرامیداشت روز شوراها افزود: شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی، رابط بین مردم، دولت و مجلس هستند و نقش مهمی در انتقال مشکلات مردم به مسئولان دارند.

وی تاکید کرد: شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید پیگیر مصوبات شهرستان‌های مربوطه باشند و فرمانداران نیز باید در این راستا آنان را یاری و همراهی کنند.

استاندار ایلام گفت: شوراها رکن مهم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مسائل اجتماعی و فرهنگی هستند و اعضای شوراها باید از ورود به جریانات سیاسی خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: جایگاه شوراها از منظر مردم سالاری دینی در قانون اساسی جمهوری اسلامی به ‌عنوان یک رکن تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی مطرح بوده و از جایگاه بسیار مهم و حائز اهمیتی برخوردار است.

وی تاکید کرد: سال گذشته ماده 39 در مصوبات قانونی اعتباری که در اختیار همیاری وزارت کشور بود به سازمان امور مالیاتی انتقال یافت که امسال این مشکل رفع شد.

وی با اشاره به اینکه به منظور پایدار شدن درآمدها، وام‌های مناسبی در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: شهرداری ها باید در راستای خودگردان شدن تلاش کنند و درآمدها تنها منحصر به تراکم و عوارض نباشد.

9 اردیبهشت سال 1378 همزمان با سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) به شورای انقلاب مبنی بر تدوین آیین ‏نامه شوراها به تشکیل این نهاد اقدام شد و اینگونه این تاریخ در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز شوراها» به ثبت رسید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار