امام جمعه ایلام ؛
امام جمعه ایلام گفت: در این زمینه البته باید دقت کرد که خدایی نکرده بی گناهی را دستگیر نکرد چراکه آبروی مومن بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۷۴۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 04 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم که واجب است واجدین شرایط در این ماه عزیز نسبت به روزه اقدام کنند چراکه این ماه فرصت بی نظیر برای عبادت و ورود به ضیافت الهی است.

وی ادامه داد: اما اگر به هر دلیلی فرد واجد شرایط روزه نگرفت، باید حرمت این ماه را نگه دارد و از تظاهر به روزه خواری در ملائ عام خودداری کند، اگر فردی در این ماه مبارک روزه خواری کرد باید تذکر و نصیحت کرد و اگر بازهم بر کار لجاجت کرد، نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی باید برخورد کنند.

کریمی تبار تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان مسئولان باید حداکثر استفاده را در جهت تبلیغ و تبیین شعائر دینی به عمل آورد و باید با هدف رفع شبهات دینی و جذب حداکثری جوانان به سمت مساجد تلاش کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مسئله حجاب یکی از مهمترین مسائل روز جامعه ما است، تصریح کرد: در قرآن و احدایث اهل بیت تاکید فراوانی بر حفظ حجاب برای زن ها و مردها شده است.

وی افزود: بانوان در جامعه باید نسبت به حفظ حجاب در پوشش، راه رفتن، آرایش، حرف زدن و...توجه ویژه داشته باشند، متاسفانه هیم بی حجابی ها یکی از عوامل باعث فروپاشی خانواده ها شده است.

وی با تقدیر از اقدامات اخیر دادستان ایلام برای گره گشایی و حل مشکلات مردم، تصریح کرد: در این زمینه البته باید دقت کرد که خدایی نکرده بی گناهی را دستگیر نکرد چراکه آبروی مومن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: دادستانی اختیاراتی دارد که در سال های گذشته مغفول شده بود، ولی هم اکنون شاهد ورود دادستانی برای حل مشکلات مردم هستیم که این مایه امیدواری است.

امام جمعه ایلام با اشاره به هفته معلم، گفت: معلمان نقش مهمی در تعلیم و تربیت در جامعه دارند، لذا مسئولان باید به حل مشکلات معیشتی معلمان اقدام کنند.

وی با اشاره به آزادی مطبوعات نیز اظهار داشت: مطبوعات باید نسبت به گفتن واقعیت ها در جامعه ها اقدام و از گفتن اخبار جعلی پرهیز کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار