نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سیر تحول کارگر بعنوان یک طبقه و نیروی اجتماعی تاثیرگذار در جامعه عمده مشکلات این قشر امنیت شغلی، ساعات کار، اوقات فراغت و تمرکز بر روی دستمزدها است.
کد خبر: ۷۴۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 05 May 2019

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سیر تحول کارگر بعنوان یک طبقه و نیروی اجتماعی تاثیرگذار در جامعه عمده مشکلات این قشر امنیت شغلی، ساعات کار، اوقات فراغت و تمرکز بر روی دستمزدها است.

به گزارش تابناک ایلام ، جلال میرزایی روز شنبه در جشنواره امتنان از کارگران استان ایلام اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود و در حد توان دولت قوانین به بخشی از مطالبات کارگران پرداخته و تغییراتی برای فراهم کردن شرایط بهتر کارگران فراهم کرده است.

وی یادآور شد: سال گذشته حداقل دستمزد کارگران 11 میلیون ریال بود که با اقدامات صورت گرفته در مجلس این میزان به 15 مییلون ریال افزایش یافته هر چند این میزان با توجه به افزایش نرخ تورم جوابگو نیست.

میرزایی با بیان اینکه این میزان افزایش با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب کنونی کافی نیست، گفت: در این شرایط هم دولت هم کارفرمایان حکم کارگران را افزایش دادند اما از سویی با توجه به گستردگی بخش دولتی طبقه کارگر نیز نیازمند امنیت شغلی است.

میرزایی یادآور شد: در خصوص قوانین کار نباید سخت گرفت چرا که بسیاری از سرمایه گذاران با توجه به شرایط اقتصادی سرمایه خود را از کشور خارج کرده و باید بدنبال راه حل برای حمایت و نگهداری آنها باشیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور 2 دیدگاه در خصوص وضعیت اقتصادی وجود دارد که یکی ناشی از سوء مدیریت است و دیدگاه دیگر فشارها و تحریم های اقتصادی را مسبب این وضعیت می دانند.

وی ادامه داد: اقتصاد ما صادرات محور نیست که واحدهای تولیدی و کارفرمایان با کسب درآمد کافی دستمزد مناسب به کارگران بدهند بنابراین حداقل دستمزد را پرداخت می کنند.

میرزایی افزود: بخش غیردولتی سال گذشته با رشد اقتصادی 3.2- روبرو بود که امیدواریم این وضعیت بهتر شود اما با وجود پیش بینی های ناامید کننده بخش دولتی وضعیت بهتری دارد.

وی تاکید کرد: باید با تعامل سازنده و گفتگوی بی وقفه برای حل اختلافات، مشکلات اقتصادی را کاهش دهیم و با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری همچنین نگاه دولت تحریم ها را با هزینه کمتری پشت سربگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار