استاندار ایلام،
استاندار ایلام گفت: فعال سازی بازارچه های مرزی نقش مهمی در توسعه و افزایش اشتغال در استان ایلام دارد.
کد خبر: ۷۴۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 05 May 2019

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی از وزارت نیرو خواست حریمی که در بالادست و پایین دست سد سیمره لازم می‌داند را تملک و مطالبات مردم را به موقع پرداخت کند.

وی در ادامه برای جلوگیری از موازی کاری در خدمات دهی به مناطق سیل زده استان پیشنهاد داد: تمام عواملی که در قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان مشارکت دارند اعم از سپاه، بنیاد مسکن، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و … با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و تحت مدیریت واحد استان و استاندار کارهایشان را انجام دهند.

استاندار ایلام در ادامه بر طراحی سامانه الکترونیکی برای ایجاد بانک اطلاعاتی در مناطق سیل زده تاکید کرد و گفت: برای دوری از یک جانبه نگری و تحت پوشش قرار دادن تمام مناطق آسیب دیده وجود یک سامانه الکترونیک و ثبت اطلاعات اقشار آسیب دیده از سیل لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان خواستار فعال سازی دیگر ظرفیت‌های استان از جمله مزیت مرز شد و افزود: راه اندازی گذر مرزی چیلات، راه اندازی بازارچه چنگوله و بازارچه چیلات و موافقت با بازارچه هلاله شمالی از مهم‌ترین خواست و مطالبات مردمی در استان است که در صورت اجرایی شدن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه استان و کشور ایفا کند.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن اینکه پیشنهاد داد که مراسم اربعین ۹۸ به صورت کاروانی برگزار شود خواستار فرماندهی واحد و متمرکز ستاد اربعین در استان شد.

وی در ادامه خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات اربعین شد و افزود: همچنین ضرورت دارد با توجه به مشکلات پیش رو استان تخصیص اعتبارات سال ۹۸ ضمن اینکه در اول سال صورت پذیرد، از تخصیص بالایی نیز برخوردار شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار