هرچند منکر این ادعا نیستیم که جمعیت شهرستان ورامین از استان ایلام بیشتر است ،اما مقایسه این نماینده بدون درنظر گرفتن سایر مولفه هایی که استان ایلام از آن برخوردار است ،مقایسه ای یک سویه و کاملا نادرست و نارواست.
کد خبر: ۷۴۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ 06 May 2019

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::آقای تقوی حسینی نماینده مردم وارمین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با مقایسه استان ایلام با شهرستان ورامین گفت:چرا باید ایلام با جمعیت ۳۵۰هزار نفر جمعیت!سه نماینده در مجلس داشته باشد ،ولی شهرستان ورامین با بیش از یک میلیون جمعیت تنها یک نماینده داشته باشد!

هرچند منکر این ادعا نیستیم که جمعیت شهرستان ورامین از استان ایلام بیشتر است ،اما مقایسه این نماینده بدون درنظر گرفتن سایر مولفه هایی که استان ایلام از آن برخوردار است ،مقایسه ای یک سویه و کاملا نادرست و نارواست.

هر چند این نطق غیر علمی و برآمده از عدم اشراف نقوی حسینی با واکنش تند جلال میرزایی مواجهه شد و تذکر نماینده ایلام و ‌گوشزدنمودن میزان جمعیت واقعی استان ودیگر مولفه های مهم آن ،منجر به این شد تا نماینده ورامین به اشتباه استراتژیک خود پی برده و در صدد اصلاح آن برآیند ،اما بهتر است این نماینده دربیان دیدگاه‌های خود جانب احتیاط را رعایت نموده و با اطلاعات کامل به تبیین دیدگاه خود مبادرت ورزیده و مسیر دیگری را برای تبلیغات انتخاباتی و جلب توجه مردم حوزه انتخابیه خود بر گزینند.

لازم بود که نماینده ورامین به این نکات مهم اهتمام داشته باشند که استان ایلام با وجود قلت جمعیت بدلیل دارا بودن بیش از چهارصد کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ،از موقعیت ژئوپلوتیک و استراتژیکی نسبت به سایر مناطق جمعیتی و جغرافیایی کشور از جمله شهرستان ورامین برخوردار است.

مضافا اینکه مردم مرزدارایلام در طول هشت سال دفاع مقدس ،جانانه در مقابل تهاجم دشمن بعثی مقاومت نموده و‌جلوه های واقعی از ایثار واز خود گذشتگی به نمایش گذاشتند .آن زمان که مرزداران ایلامی با چشم بستن از حقوق توسعه ای خود سپر بلای ایران شدند،دیگر مناطق دور دست از خط مقدم نبرد ؛همچون ورامین ،تهران و ... در سایه امنیت اهدایی این مردم با بهره گیری از دلارهای هفت تومانی ،روند توسعه خود را سپری می کردند .

مردم استان ایلام چه در دوران جنگ با تشکیل سپردفاعی سترگ انسانی زمینه ساز تحول و توسعه سایر نقاط کشور شده و چه در دوره اخیر ظرفیت غنی نفت و گاز این استان ابزار چرخیدن چرخهای توسعه کشور شده است.

جناب آقای نقوی بهتر است که این نکته را مورد توجه قرار دهند که سوختن فرصت های توسعه استان در هشت سال جنگ تحمیلی و ایجاد شکاف قابل تامل توسعه ای بین این استان با دیگر استان‌های کشور وهدررفت ظرفیتهای رشد و تحول در استان منجر به تحمیل نرخ بالای بیکاری به این استان و در نتیجه مهاجرت بخش اعظمی از جمعیت استان به دیگر مناطق کشور شده است.

لذا مقایسه استانی سرشار از جلوه های استقامت وزخم دیده از هشت سال دفاع جانانه با شهرستان رنگ جنگ ندیده ورامین ،آن هم مقایسه ای نادرست از زبان نماینده قانونگذار ،اجحاف و کم لطفی در حق مرزداران ایلامی است،به‌واقع باید گفت این مقایسه ها از حیث چرایی فاصله با مناطق توسعه یافته و طلبکاری مردم استان از حاکمیت بایدخیلی پیشتر از زبان مردم نجیب این استان بیان می شد.

مخلص کلام اینکه دین مردم استان بر عهده کشور ،دین بزرگی است که بایستی مورد توجه تمامی ارکان حاکمیت خاصه نمایندگان مجلس قرار گیرد ،مردم استان انتظاری فراتر از این دارند که نماینده ای همچون نقوی حسینی باو‌جود چنددوره حضور در مجلس بجای کمک به تحقق ادای دین بزرگ مردم ایلام به کشور ،با تکیه بر آمارهای نادرست به دنبال زیر سوال بردن و نادیده انگاری حقوق مسلم مردم ایلام باشند./م

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
آقای میرزایی باید به این مثلاً نماینده ناآگاه یادآور میشدند که اقتصاد مملکت با دلار های حاصل از صادرات نفت و گاز و میعانات ایلام و یکی دو استان محروم دیگر میچرخد نه با صادرات گوجه و طالبی ورامین!
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
این نماینده هتاک و بی ادب ورامین حتما یادش رفته که اکثر از اون یک میلیون ساکن ورامین چندین هزار کودک و بچه ......
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ایلام جایگاه شیران است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار