رئیس امور عشایری چرداول:
رئیس امور عشایری چرداول از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به عشایر بخش زردلان از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 07 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین امرایی افزود: به منظور بهره مندی عشایر منطقه زردلان بخش هلیلان از آب آشامیدنی و حفر چاه، زمینی به مساحت 700 مترمربع توسط یک خیر هلیلانی بنام آقای میراحمدی به اداره امور عشایری شهرستان اهدا شد.

وی اضافه کرد: برای حفر و ساخت این حلقه چاه اعتباری با مبلغ سه میلیارد ریال اختصاص یافته که در حال راه اندازی و استفاده عشایر منطقه زردلان است.

رئیس امور عشایری چرداول تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی و جاده مناسب از نیازهای ضروری عشایر زردلان است که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به این مقوله دارد.

امرایی اضافه کرد: عشایر تامین کننده مواد لبنی، پروتئنی و گوشت قرمز در سطح استان ایلام هستند و برای حمایت از این قشر برنامه هایی چون: توزیع مواد دامی، بیمه عشایر، بیمه دام سبک، تسهیلات بانکی مناسب؛ توزیع آرد، کنسانتره و جو ، توزیع پنل های خورشیدی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین برای حمایت از تولید عشایر سال گذشته 11 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از طریق سامانه کارا و همچنین 6میلیارد ریال از منابع داخلی اداره کل عشایری استان به عشایر سطح چرداول پرداخت شده است.

بهسازی چشمه آب روستای بیشی زردلان و 350 ساعت کار تسطیح و مرمت جاده های ارتباطی عشایر تخریب شده از سیل فروردین از دیگر کارهای انجام شده توسط امور عشایر شهرستان چرداول است.

شهرستان چرداول دارای یک هزار و 950 خانوار عشایری با جمعیت 9 هزار نفر است که 260 هزار راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار