بازگشت به سطر اول !
مردم خوب استان می دانند ؛ده دوره است که کاندیداهای مجلس شورای اسلامی استان با ترفندهای مختلف نظیر استخدام بچه هایشان ،واگذاری پست مدیریت به فلان فرد بزرگ قوم و واگذاری طرحهای اقتصادی ، پرداخت وام خودرو و حتی  اقدامات عملی نشده ای همچون عفو وبخشش زندانی ها ویا ار تقاء فلان بخش وشهرستان ،از گرده مردم بالا رفته و پس از خوش نشینی در بهارستان ،بدلیل تعارض در شرح وظایف  و عدم انطباق وعده های داده شده با حدود واختیارات یک نماینده ،فقط در سطح همان وعده دوران تبلیغات باقی مانده اند.
کد خبر: ۷۴۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 08 May 2019
سخنی با مردم استان وکاندیداهای نمایندگی مجلس !

تابناک ایلام علی اصغراسدی::در حالی که تا آغازفعالیت رسمی تبلیغات  انتخابات مجلس یازدهم ماهها زمان باقی مانده است ،اما ظاهر امر نشان می دهد که کاندیداهای احتمالی مجلس در استان ایلام،فعالیت انتخاباتی منحصر به استان را استارت زده و در فضای مجازی وحقیقی استان می توان آثار این فعالیت ها را لمس نمود.

آثاری که به اشکال گوناگون نظیر شعر گویی،حضور پررنگ در فضای مجازی ،میهمانی ها ،تبریک وتسلیتها و شرکت در محافلی همچون ختم و هفتم وچهلم خود رانشان داده ومهمتر از همه با تق الباب نمودن خانه به خانه مردم  ،زنگ زودهنگام  انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در استان به غایت محروم ایلام را به صدا درآورده اند.

به رغم  تبلیغات منحصربه فرد انتخاباتی و همچنین نماینده گزینی در استان ایلام و تکرار این شیوه در ده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ،زمینه تجربه اندوزی ورشد آگاهی مردم و علم آنان به غیر عملیاتی بودن بسیاری از وعده وعیدهای اغوا کننده کاندیداها را فراهم آورده است ،اما بازهم هر دوره  تکرار همان شیوه ، بازگشت به خانه اول  و به تعبیری ،تکرار یک دور باطل دیگری از سوی مردم را شاهدیم.

مردم خوب استان می دانند ؛ده دوره است که کاندیداهای مجلس شورای اسلامی استان با ترفندهای مختلف نظیر استخدام بچه هایشان ،واگذاری پست مدیریت به فلان فرد بزرگ قوم و واگذاری طرحهای اقتصادی ، پرداخت وام خودرو و حتی  اقدامات عملی نشده ای همچون عفو وبخشش زندانی ها ویا ار تقاء فلان بخش وشهرستان ،از گرده مردم بالا رفته و پس از خوش نشینی در بهارستان ،بدلیل تعارض در شرح وظایف  و عدم انطباق وعده های داده شده با حدود واختیارات یک نماینده ،فقط در سطح همان وعده دوران تبلیغات باقی مانده اند.

تعجب اینجاست !چرا باوجود علم به این ناتوانی ها و وعده های دروغین ،بازهم عده ای تحت عنوان خدم وحشم کاندیداها را همراهی نموده وبا زدن درب یکی به یک خانه های مردم زجر کشیده، آنان را در رودربایست قرار داده و با سوء استفاده از صفای باطن مردم روستاو عشایری استان ،علیرغم میل باطنی اشان آنان را وادار می کنند تا در انتخابات آتی به فلان کاندیدای قوم وعشیره رای دهند ؟!مگر تجربه تلخ وعده های به سرانجام نرسیده ده دوره قبل برای مردم کفایت نمی کند ؟!

چرا مردم با وجود لعن ونفرینی که روزانه روانه زنده ومرده نمایندگان می کنند ،به جای بررسی شرح وظایف وحدود واختیارات یک نماینده، بازهم به وعده های جدید والبته تکراری کاندیداهای این دوره انتخابات دلخوش می کنند ؟!آیا واقعا تجربه انتخابات پیشین و فرجام قول وقرارهای کاندیداها ،مردم ما را به این درک نرسانیده است که کاندیدایی که به شرح وظایف یک نماینده مجلس اشراف نداشته و بی توجه به وظایف واختیارات به مردم قول داده و یا کاندیدایی که با علم به وظایف نمایندگی ،وعده های خارج از توان به مردم می دهد ،هردو از یک قماش بوده به مردم دروغ گفته اند ، این چنین افرادی چگونه می توانند در قانونگذاری و اظهار نظر در امور کلان کشوری موفق عمل کرده ویا در اموری دچار لغزش نشوند؟! 

به لطف توسعه علمی و آموزشی کشور کمتر خانواده ای در استان وجود دارد که از نعمت یک یا دو فرزند با سطح تحصیلات عالی محروم باشد ،با توسعه تکنولوژی  وبه لطف فضای مجازی واپلیکشینهای متعدد پیام رسان ،مردم به خوبی در حوزه های مختلف سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی واقتصادی به درجه بالایی از آگاهی رسیده وصاحبنظر شده اند ،مگر می شود باوجود  این حجم آگاهی ،بصیرت وشناخت از اوضاع ،بین خوب وبد یا راست ودروغ تمایز قایل نشده و چندبار از یک سوراخ گزیده شوند ؟!

این سوراخ تنگ وآزاردهنده که تا خرخره مردم را در مشکلات گرفتار کرده است ،وضعیت فعلی مملکتی است که دست پخت همین نمایندگانی است که ما مردم بدون شناخت کامل از آنها وتنها با تکیه بر وعده وعیدهای دروغین وشیفتگی کورکننده عشیره وقبیله ای آنان را روانه بهارستان کرده ایم .

درحالیکه این روزها مردم با مشکلات رنگارنگ اقتصادی واجتماعی دست وپنجه نرم می کنند،تورم وتنوع آسیبهای اجتماعی ،بیکاری،تلنبار شدن قسط های سر رسید شده و  نبود امنیت شغلی کمر مردم را خم کرده و انان را در تنگنایی بی سابقه قرار داده است ،برخی از کاندیداها به چه رویی زنگ خانه های مردم را به صدا در می آورند وآنان را وادار به قول وقرار رای به آنان در  ایام انتخابات می کنند؟!

به نظر نگارنده ،کاندیدایی که شرایط  فعلی حاکم بر زندگی مردم را درک نکرده و بی محابا به اندرونی زندگی سراسر سختی مردم پا گذاشته وروح وروان آنان را خراش می دهد ،درصورت موفقیت وراهیابی به مجلس، چنین فردی نه تنها باخودش ومردم صادق نیست ،بلکه در آینده م برای مشکلات وسختی های مردم تره خرد نکرده ومنافع عمومی را در پای منافع شخصی ،خانوادگی وقومی خود ذبح می کند.

شرایط جاری حاکم بر زندگی مردم ،شرایط مناسب ومساعدی برای بحث کردن با آنان در خصوص انتخابات مجلس نیست ،مجلسی که خود در تحمیل  چنین وضعیتی به مردم متهم است !آیا چنین رفتاری با مردم ،به سخره گرفتن احساسات آنها و توهین به شعور آنان از سوی کاندیداها نیست !

در شرایط فعلی ما به افرادی احتیاج داریم که اگر یار مردم نیستند ،حداقل خار آنها نباشند ،به افرادی احتیاج داریم که با آرامش بخشی به مردم ،مرحم زخم آنان باشند نه نمک بر زخم آنان !افرادی که با نجابت هرچه تمامتر ودرک شرایط مردم ،با وعده هایی که دروغ بودن آنها سالها پیش به اثبات رسیده ،بر روان مردم چنگ نندازند !مردم باید بدانند که اگر فردی در چنین شرایطی زنگ خانه آنها را برای رای به صدا درآورد ،چنین فردی قطعا به دردآنها نخواهد خورد،افرادی که هنوز نمی دانند از فیلتر های گوناگون نظارتی عبور می کنند یا نه !خودشان هم نمی دانند با خودشان چندچند هستند ،افراد بلا تکلیفی اند که فقط اسباب زحمت مردمند ولاغیر !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
....و طبق معمول اش همان و کاسه همان خواهد بود....

نه مردم عبرت میگیرند و نه کاندیداها....

اولش سرده ولی کم کم ...

واین قصه ادامه خواهد داشت
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
نماینده هه
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
همتی هیچ خدمتی به استان ایلام نکرد . در دوره مدیریت چهارده ماهه همتی باند بازی و رفیق بازی وحشتناکی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام حاکم بود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار