رییس پلیس آگاهی استان در گفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام مطرح کرد:
رییس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به ارزش ریالی پرونده های مکشوفه در استان افزود: 248 درصد ارزش ریالی پروندهای کشف شده در بازده زمانی 45 روزه در سال 98 نسبت به سال گذشته است .
کد خبر: ۷۴۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 12 May 2019

 رییس پلیس آگاهی استان ایلام گفت:با توجه به تخصصی بودن پلیس آگاهی ،بیشتر برنامه های ما در مقابله با جرائم  با رویکرد پیشگیرانه است  .

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ علی مهری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد :  در حوزه  مبارزه باقاچاق  کالا و ارز  با توجه به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) و تاکیدات سلسله مراتب،با برنامه ریزی  اقدامات خوبی در سال 98 آغاز شده است .

وی با اشاره به ارزش ریالی پرونده های مکشوفه در استان افزود: 248 درصد ارزش ریالی پروندهای کشف شده در بازده زمانی 45 روزه در سال 98 نسبت به سال گذشته است .

وی یادآور شد : ارزش پرونده های کشف شده در سال 97 به میزان یک میلیارد و 300میلیون بوده و در حال  حاضر این عدد  بالغ بر 4میلیارد و 600میلیون است  .

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های پلیس آگاهی ،هدف اصلی پرونده های قاچاق  بالای 100میلیون تومان است که در این حوزه دارای عملکرد مناسب  و رشد 700درصدی می باشیم .

وی گفت: تعداد افراد دستگیر شده در حوزه قاچاق کالا نسبت به مشابه سال گذشته  با رشد 65 درصد و پرونده های زیر 100 میلیون نیز افزایش 10درصدی  را  داشته است .

سرهنگ مهری ادامه داد: در حوزه قاچاق دام، پلیس آگاهی با حساسیت بیشتری مبارزه با آن را در دستور کار خود قرار داده و با اشراف اطلاعاتی و فعال کردن ایست و بازرسی ها در مسیر های احتمالی خروج احشام از استان، با همکاری دستگاه  قضائی  در بازده زمانی 45 روزه امسال  نسبت به سال گذشته شاهد رشد 2 هزار و 450 درصدی کشفیات احشام در سطح استان ایلام بوده ایم  .

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان ایلام  افزود: با توجه به ضربه ای که قاچاق بر اقتصاد کشور وارد می کند  و تاثیرگذاری آن بر مایحتاج جامعه و همچنین  کار و تلاش صنعتگران ، ما هم به فراخور وظیفه در همه حوزه ها،  برنامه های خود را بامتولیان امر ، همانند اداره کل  صمت ،شرکت دخانیات ، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ، جهاد کشاورزی ، دانشگاه علوم پزشکی ،و دستگاه قضائی و گمرکات هماهنگ کرده ایم . 

وی به کشفیات پلیس  در حوزه مختلف  اشاره  کرد و گفت : با اقدامات خوب همکاران پلیس آگاهی استان ،در حوزه مواد غذایی، 761درصد ،  مواد محترقه 16درصد و  در حوزه لوازم بهداشتی و آرایشی بیش از 100درصد کشفیات داشته ایم  .

سرهنگ مهری به بحث مبارزه با سرقت در استان اشاره کرد و یادآور شد : امسال نسبت به سال گذشته کاهش  22/6درصدی سرقت را داشته ایم و دستگیری ها و کشفیات این حوزه دارای 11درصد رشد بوده است .

وی افزود : بروز هر اتفاقی در جامعه مخصوصا سرقت، بی ارتباط با وضعیت اقتصادی نیست ،همین نوسانات قیمت ها نه در استان بلکه در سطح کشور تاثیرات خود را برجای گذاشته است ،از این رو می توان برای کاهش آن ،از طریق اقدامات پیشگرانه از سوی صاحبان خودرو ،مغازه  و سایر مشاغل خصوصی از اقدامات مجرمانه سارقان جلوگیری کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در مقوله سرقت، به دلیل هم مرز بودن با استانهای مجاور شاهد ،ارتکاب این عمل مجرمانه از سوی سارقان غیر بومی بوده ایم ،البته با اشراف همکاران تا کنون چندین باند سرقت شناسایی و تحویل مراجع قضائی داده شده اند .

وی یادآور شد : سارقان، امروز به دنبال مال های با حجم کم و با ارزش مالی بیشتر هستند و متاسفانه  مردم عزیز ،طلا و اشیاء قیمتی خود را  در خانه و به شکل ابتدایی نگهداری  می کنند که  همین امر باعث تسهیل سرقت اموال ارزشمند آنها  می شود.

سرهنگ مهری به  سرقت های اینترنتی نیز اشاره کرد و گفت : در مرحله اول باید خود ما مواظب افراد سودجو و کلاهبردار باشیم که با توسل به با ترفند های مختلف سعی در سرقت اطلاعات بانکی خصوصی افراد را دارند .

وی یادآور شد : باید افراد مواظب روش های مجرمانه کلاهبرداران مثل برنده شدن در قرعه کشی ها باشند،باید  به این فکر کرد که افرا دیا دستگاهها متوالی قرعه کشی هرگز  فرد برنده را به  باجه عابر بانک نمی کشانند ،اما متاسفانه خیلی از افراد تحصیل کرده و حتی متخصص فریب این ترفندها را خورده و از آنها اخاذی شده است .

رئیس پلیس  آگاهی استان ایلام خاطرنشان کرد : در فرودین ماه 98 و طبق آخرین رتبه بندی صورت گرفته در حوزه کاهش کلاهبرداری، استان ایلام رتبه اول و در حوزه کشف کلاهبرداری نیز رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرده است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال 97 افزایش 50 درصدی وقوع  قتل و البته شناسایی ودستگیری قاتلان را داشته ایم .گفت : تمام قاتلان سال 98 در استان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند .

سرهنگ مهری در بخش دیگری از سخنان خود به  سرقت احشام در استان اشاره کرد و گفت: در استان ایلام شاهد افزایش  3 درصد سرقت احشام  بوده ایم که می توان علت آن را جابجایی  و کوچ دام ها دانست،اما در مقابل ،میزان کشفیات سرقت احشام از رشد 167درصدی برخوردار بوده و میزان دستگیری ها در این حوزه 56 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس  آگاهی استان ایلام در خصوص قاچاق سوخت نیز در استان گفت: با توجه  اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع انتظامی و پخش فراورده های نفتی ،تاکنون در حوزه  قاچاق سازمان یافته سوخت ،هیچگونه موردی در استان گزارش نشده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار