مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران خبر داد؛
مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت: رشد فعالیت های این سازمان در سایه توان کارشناسی به حدی رسیده که هم اکنون 20 درصد واحدهای خونی اهدایی منطقه مدیترانه شرقی را ایران تامین می کند.
کد خبر: ۷۴۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 12 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر بشیر حاجی بیگی  در آیین تکریم از مدیر کل سازمان انتقال خون استان ایلام و معارفه مدیر جدید اظهار داشت: منطقه مدیترانه شرقی شامل کشورهای عراق ، لبنان ، مصر ، قبرس ، سوریه ، فلسطین ، ترکیه و اردن است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سازمان انتقال خون ایران در عرصه بین المللی نیز موفقیت های بزرگی کسب کرده، افزود: ایران جز پنج کشور برتر آسیا در عرصه انتقال خون و تنها کشور در منطقه مدیترانه شرقی است که دارای برنامه ملی خون های نادر و عضو این کارگروه در انجمن بین المللی انتقال خون در بین 20 کشور دنیا است.

مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران یادآور شد: سال هاست در ایران اهدای خون هیجانی به اهدای مسئولانه و آگاهانه تبدیل شده و سیستم خودحذفی محرمانه برای افزایش ضریب سلامت و امنیت خون از طریق شناسایی و حذف اهدا کنندگان راه اندازی شده است.

حاجی بیگی تصریح کرد: 10 میلیون واحد خون اهدایی دنیا در مدیترانه شرقی است که سهم کشور ما 2 میلیون واحد معادل 20 درصد است و از نظر خطر انتقال بیماری های عفونی از طریق خون به صفر نزدیک شدیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: خون و فرآورده های خونی 900 بیمارستان و مرکز درمانی از طریق این سازمان تامین می شود که اصل و پایه آن را اهدا کنندگان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه از سال 92 همکار سازمان بهداشت جهانی هستیم و سال 96 نیز این همکاری تمدید شد، افزود: از سال 89 تاکنون چهار هزار خون بندناف با کیفیت بالا ذخیره شده و 15 پیوند توسط آنها صورت گرفته است.

در استان ایلام رشد اهدا خون در سال 97 نسبت به سال 96 با توجه به جمعیت 6.7 درصد رشد داشته و رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران به وضعیت اهداء و ذخیره سازی خون و فرآورده های خونی در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان توزیع خون و فرآورده های آن در استان 16 هزار و 940 واحد بوده و پنج هزار و 800 واحد نیز به پایگاه های سایر استان ها توزیع شده است.

حاجی بیگی افزود: اهدای خون مستمر استان ایلام سال گذشته 70 درصد و در سال 96 نیز 65 درصد بود که نیم درصد رشد داشته و در این زمینه نیز حائز رتبه چهارم کشوری است.

دکتر حاجی بیگی با بیان اینکه یک هزار و 400 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد، گفت: ایلام دارای 310 بیمار خاص شامل 30 بیمار هموفیلی، 116 بیمار دیالیزی و 163 بیمار تالاسمی است که خون مورد نیاز آنان از سازمان انتقال خون ایلام تامین می شود. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار