مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: چهار هزار و 209 کارت سلامت سال 97 برای رانندگان ناوگان عمومی استان صادر شده است.
کد خبر: ۷۴۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 13 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ نوراله دلخواه اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و 209 فقره کارت سلامت رانندگان ناوگان جاده‌ای از مراکز تخصصی طب کار در استان صادر شد که 12 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.

وی افزود: هم اکنون 2 مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان جاده ای زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

دلخواه گفت: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام تصریح کرد: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند فعالیت رانندگان حرفه ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور هستند.

وی یادآور شد: بیش از یک هزار و 178 دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری شامل 250 دستگاه اتوبوس با عمر 9 سال ، 400 دستگاه با عمر 19 سال و یک هزار و 6 دستگاه سواری با عمر پنج سال در استان ایلام فعالیت می کنند.

 74 شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال هستند، نزدیک به چهار هزار و 500 نفر راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار