رئیس کل دادگستری استان ایلام:
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: نظارت الکترونیکی نوعی کنترل متهمان و مجرمان است که در آن فرد متهم با استفاده از سامانه الکترونیکی هوشمند مانند دستبند یا پابند هشدار دهنده در یک محدوده مشخص و محدود کنترل می‌شود.
کد خبر: ۷۴۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 13 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام در مراسم افتتاح طرح مراقبت الکترونیکی گفت: نظارت الکترونیکی نوعی کنترل متهمان و مجرمان است که در آن فرد متهم با استفاده از سامانه الکترونیکی هوشمند مانند دستبند یا پابند هشدار دهنده در یک محدوده مشخص و محدود کنترل می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح فرد از زندان آزاد می‌شود و در محدوده‌ای که قاضی رای می‌دهد محدود می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری زندانیان و استفاده حداقل از مجازات از مطالبات مهم رهبری است که همواره بر این امر مهم تاکید فراوان دارد.

وی اضافه کرد: اجرای عدالت اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جمعیت کیفری، جایگزین کردن مجازات‌ها به‌جای حبس، کنترل و نظارت زندانیان و احیای شخصیتی انسانی، کاهش هدفمند جمعیت کیفری، ایجاد بهداشت روانی در میان مردم، تسریع در روند رسیدگی پرونده‌ها و تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین اهداف این طرح دانست.

این مقام مسوول تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه صلح و سازش است و وظیفه مسوولان در این ماه پرفضیلت دعوت برادران و مومنان به صلح و سازش است.

رزم بیان داشت: کاهش جرم و جنایت و ورودی پرونده‌ها به دادسراها و محاکم قضایی استان در ماه مبارک نشان از  آموزه‌های دینی و تکریم کرامت انسانی از سوی قوه قضاییه است.

وی به نامگذاری سال‌جاری به نام تکریم ارباب رجوع از سوی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: همواره از مهمترین تاکیدات رئیس قوه قضاییه مردم داری مدیران قضایی است و رعایت این امر مهم را رضایت مردم از نظام را تقویت خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: ملاقات‌های مسوولان قضایی استان با زندانیان سبب کاهش جمعیت کیفری شده و این موضوع در آزادسازی زندانیان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر است.

لازم به ذکر است، در راستای اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان، امروز دو زندانی با پابند الکترونیکی از زندان مرکزی ایلام آزاد شدند./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار