خبر ساعات گذشته چند رسانه‌ بلژیک ، علنی شد
نکته روشن این بار اعلام عمومی قرارداد سرمربی تیم ملی است که برخلاف موارد گذشته بدون افشاگری دراختیار افکارعمومی قرار گرفته است. قرارداد سرمربی جدید و جوان تیم ملی ۱.۵ میلیون دلار است و دو دستیار بلژیکی به ایران خواهدآورد که تقریبا همان مبلغی است که کی روش پرتغالی از ما می گرفت. امید زیادی می رود که اینبار فدراسیون اجازه تکرار دخالت های سرمربی ، شبیه آنچه در دوره کی روش رخ داده بود، ندهد و سرمربی در چارچوب وظایف و اختیارات خود رفتار کند.
کد خبر: ۷۴۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 13 May 2019

بعد از اینکه رسانه‌های فوتبالی بلژیک پیش از ظهر امروز به وقت تهران از نهایی شدن پیوستن مارک ویلموتس به تیم ملی فوتبال ایران خبر داده بودند ساعاتی قبل توافق  ۱.۵ میلیون دلاری فدراسیون با این سرمربی در فضای رسانه ای کشورمان هم رسمیت یافت و برخلاف چندماه اخیر فدراسیون با گذشت چند ساعت دست به تکذیب نزد .

به گزارش تابناک ورزشی ، سایت voetbalnieuws صبح امروز نوشت مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی که مدتی بدون تیم بوده است و بعد از جدایی از تیم ملی فوتبال ساحل عاج، فعالیتی در زمینه مربیگری نداشته ، با فدراسیون ایران برای حایگزینی کی روش به توافق همه جانبه رسید. این سایت مدعی شد مارک ویلموتس قرار است تا ساعات آینده به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران رسما نامش اعلام شود.

توافق نهایی یک و نیم میلیون دلاری فدراسیون با ویلموتس / سرمربی جدید تیم ملی تا آخرهفته به ایران می آید / نکونام دستیار جانشین کی روش

نکته روشن این بار اعلام عمومی رقم دریافتی سرمربی تیم ملی است که برخلاف موارد گذشته بدون افشاگری در اختیار افکار عمومی قرار گرفته است. قرارداد سرمربی جدید و جوان تیم ملی ۱.۵ میلیون دلار است و قرار است دو دستیار بلژیکی نیز با خود به تیم ملی ایران بیاورد، این تقریبا همان مبلغی است که کارلوس کی روش پرتغالی از فوتبال ایران می گرفت. هر چند هنوز دقیقا مشخص نشده که فدراسیون تاج از کدام منبع ارزی می خواهد این دستمزد نه چندان کم را پرداخت کند و در صورت تامین ارز مورد نیاز ، پول را چگونه به حساب ویلموتس می رساند. امید زیادی می رود که این بار فدراسیون فوتبال اجازه تکرار وسعت اختیارات سرمربی ، شبیه آنچه در دوره کی روش رخ داده بود، نباشیم و سرمربی در حیطه وظایف و چارچوب اختیارات خود حرف بزند و عمل بکند. 

 

دستیاری ویلموتس، پاداش سکوت نکونام بعدازاخراج توسط کی روش

این سایت که گویا اطلاعاتش را دقیق تر از رسانه های داخلی ایران از شخص ویلموتس دارد، همچنین جزییات بیشتری هم در گزارشش نوشته است: به نظر می‌رسد یک دستیار ایرانی که جواد نکونام باشد نیز در کادرمربیگری تیم ملی ایران باشد. به این ترتیب نکونام که زمانی دستیار ایرانی کی روش شمرده می شد و در ماجرای عجیب اردوی امارات شامل خشم مرد پرتغالی شده و اخراج شده بود، بار دیگر به نیمکت تیم ملی بر می گردد. ویلموتس در آخرین تجربه مربیگری خود ۶ ماه در تیم ملی فوتبال ساحل عاج فعالیت کرد و قرار است جانشین کارلوس کی‌روش شود که هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت. این در حالی است که جرج لیکنز بلژیکی نیز اکنون هدایت تراکتورسازی را بر عهده دارد. این رسانه البته طبق منابع محلی، لوپتگی، رنارد و دیک ادووکات نیز مدنظر تیم ملی فوتبال ایران بودند.

مارک ویلموتس ستاره سابق تیم ملی بلژیک که مدتی در تیم ملی این کشور دستیار جرج لیکنز، سرمربی فعلی تراکتورسازی بود، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی بلژیک را به عهده داشت. بسیاری ویلیموتس را سازنده نسل طلایی بلژیک می‌دانند که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم توانست به مقام سوم دست یابد. ویلموتس پس از بلژیک یک سال هدایت ساحل عاج را به عهده داشت.

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده که البته هنوز در سکوت عجیب و بی معنی فدراسیون مبهم مانده است، ویلموتس قرار است تا 48 ساعت آینده به ایران سفر کند تا توافق‌های نهایی و امضای قرارداد برای قبول هدایت تیم ملی ایران صورت بگیرد. البته فدراسیون فوتبال هنوز این خبر را به صورت رسمی تأیید نکرده، اما منابع موثقی با تایید این خبر اعلام کردند که انتخاب این مربی 50 ساله بلژیکی برای هدایت تیم ملی ایران، نهایی شده و او به زودی به ایران سفر می‌کند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار