معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: اولویت اصلی دولت و مسئولان کشور در سال جاری بهبود وضعیت اقتصادی از جمله افزایش توان تولید داخلی و اشتغالزایی پایدار است.
کد خبر: ۷۴۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 14 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ بابک دین پرست در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: رویکرد دشمن گسترش جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی است که باید با بهبهود وضعیت اقتصاد کشور این حربه استکبار جهانی را خنثی کنیم.

وی افزود: بر اساس رویکرد جدید دولت فرمانداران هر استان موظف هستند فهرستی از واحدهای صنعتی و تولیدی فعال، نیمه فعال و راکد شهرستان متبوع خود را تهیه و نسبت به فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار اقدام کنند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت واحدهای مشکل دار و تلاش برای برگشت صنایع نیمه فعال و راکد به چرخه فعالیت و افزایش اشتغالزایی پایدار در هر منطقه باید در دستور کار جدی فرمانداران قرار بگیرد.

دین پرست یادآور شد: همچنین با حفظ وضعیت واحدهای فعال موجود و افزایش ظرفیت توان تولید این واحدها در صورت امکان، باید از تعطیلی واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد نیز جلوگیری و همه این واحدها را در مدار تولید و فعالیت نگهداشت.

وی افزود: سال جاری با توجه به وقوع سیلاب مخرب یکی دیگر از اولویت ها و اهم برنامه های دولت پرداخت خسارت به آسیب دیدگان ناشی از سیل در سریع ترین زمان ممکن و پیگیری مصوبات کمیته ها و کارگروه های سیل است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به سفر بهمن ماه خود به ایلام یادآور شد: در این سفر 63 مصوبه برای توسعه و رونق استان ایلام مصوب شد که با اجرای این 63 برنامه توسعه استان شتاب بیشتری می گیرد.

استاندار ایلام نیز با ارائه گزارشی از وضعیت سیلاب و اقدامات قبل، حین و بعد از وقوع سیلاب در استان ایلام برخی از مهمترین طرح های استان ایلام در حوزه صنعت و تولید و کشاورزی که در خردادماه امسال توسط ریاست جمهوری افتتاح یا کلنگ زنی می شود را معرفی کرد.

به گزارش ایرنا در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی از جمله صمت، سازمان جهادکشاورزی، دانشگاه ایلام، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برخی مشکلات و نیازها و اعتبارات طرح های دستگاه متبوع خود را تشریح کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار