در حالیکه تاکنون از گزینه هایی همچون قباد آبانگاه ،مهتاب شاهماری ،ایرج پاکزاد و نورخدا صادقی فر بعنوان گزینه های احتمالی ریاست دانشگاه یاد شده و گمانه زنی های صورت گرفته نیز تایید می شود ،اما آخرین خبر ها از رسیدن دو گزینه به فینال حکایت دارد.
کد خبر: ۷۴۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 15 May 2019

تابناک ایلام ::یک هفته ای می شود که با رفتن کریم همتی به معاونت پارلمانی وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی ،دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام فاقد مدیر است ،دانشگاهی که مدیریت آن ،لااقل در یکی دوره اخیر با چالش ها وحرف وحدیث های مفصلی همراه بوده است.

در حالیکه با روی کار آمدن دولت حسن روحانی که بر بستر اعتلال گرایی  والبته هزینه سیاسی اصلاح طلبان روی کار آمد ،با تلاش نیروهای اثر گذار و بعنوان یک مطالبه از سوی جریان حامی دولت ،تغییر رییس پیشین دانشگاه گامی روبه جلو وموفق درراستای حضور نیروهای همراه دولت تلقی می شد ،امادر ادامه راه برلیل برخی فعل وانفعالات ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با حاشیه هایی روبرو شد.

تلاش برای واگذاری مناصب مدیریتی به نزدیکان رییس ،عدم رعایت توازن منطقه ای در واگذاری پست های مدیریتی ،پشت پا زدن رییس به حامیان خود ،تاخت وتاز جریانی خاص در مدیریت های استانی وشهرستانی ،عدم توجه به شایسته سالاری در بکارگیری نیروهای شرکتی ،نمود پارتی بازی و قبیله گرایی در انتصاب اعضای هیات علمی و کادر آموزش دانشگاه ومهمتر از همه عدم تحمل منتقدین از سوی رییس وهیات رییسه از جمله نکات تیره در تیم مدیریتی دانشگاه قلمداد می شود .

البته درکنار این نکات تاریک در کارنامه مدیریتی دانشگاه ،انصاف حکم می کند که نکات برجسته مدیریت دانشگاه نظیر توسعه کمی وکیفی بهداشت ودرمان ،حضور تیم های درمانی خیریه ای ودرمان رایگان بیماران نیازمند و تجهیز مراکز درمانی وبیمارستانی نیز دیده شود .

با این حال حضور تفریبا نیمه وقت رییس دانشگاه در استان ،تلاش های پنهانی رییس بمنظور ارتقا ،خصوصا دیدار همتی با دکتر سعید نمکی در روز قبل از رای صلاحیت وزیر جدید در کمیسیون بهداشت مجلس و متعاقب آن حضور وزیر در استان و بازدید از برخی طرح های بهداشتی ودرمانی که بنام همتی تمام شد ،منجر به ارسال سیگنالهایی ارتقاء وی از سوی وزارت خانه شد ،ارتقایی که البته حمایت یکی از نمایندگان استان منجر به تحقق زودهنگام آن شد .

به هرحال امروز دکتر کریم همتی پنج روزی می شود که بر صندلی معاونت پارلمانی وزارت تکیه زده و فعلا دانشگاه علوم پزشکی هم روزهای بدون ریاست را پشت سر می گذارد و براساس یک عرف وسیاست رسانه ای و طبق یک رویه طبیعی ،درروزهای گذشته گمانه زنی ها متعددی در خصوص انتصاب ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان منتشر شده است.

در حالیکه تاکنون از گزینه هایی همچون قباد آبانگاه ،مهتاب شاهماری ،ایرج پاکزاد و نورخدا صادقی فر بعنوان گزینه های احتمالی ریاست دانشگاه یاد شده و گمانه زنی های صورت گرفته نیز تایید می شود ،اما آخرین خبر ها از رسیدن دو گزینه به فینال حکایت دارد.

خبر های رسیده حاکی است که گزینه هایی همچون مهتاب شاهماری و ایرج پاکزاد از گردونه رقابت برای رسیدن به کرسی ریاست خارج شده اند ،با وجود اینکه قباد آبانگاه نتوانست در روزهای گذشته نظر وزیر را جلب کند ،اما در اقدامی تامل برانگیز،صبح امروز مجددا در کنار نورخدا صادقی فر ،جمیل صادقی و دکتر کریمیان در مصاحبه وزارت حاضر شد . نکته جالتر اینکه آقای کریم همتی یکی از اعضای مصاحبه کننده برای تعیین ریاست آینده دانشگاه ازبین  چهار گزینه فوق بود.

براین اساس در پایان مصاحبه ،آقایان نورخدا صادقی فرد در حوزه علوم پایه وتجربه چندین ساله معاونت دانشگاه  و قباد آبانگاه در حوزه بالینی با کمتر از دوسال تجربه معاونت درمان ،توانسته اند در ایستگاه آخر انتخاب ریاست دانشگاه حاضر شوند و تا ساعاتی دیگر یکی از این دو نفر بر کرسی ریاست تکیه خواهد زد.

نکته حائز اهمیت این که ؛هرچند آبانگاه از حمایت همه جانبه کریم همتی برخوردار است اما مخالفت سر سختانه دو نماینده حوزه شمالی استان سدی جدی در مسیر جرکت روبه جلو وی ایجاد نموده است ،چنانچه اتفاقی غیر طبیعی در مسیر انتخاب ریاست دانشگاه ظهور وبروز نکند ،باوجود این مانع جدی و حاشیه های موجود در پرونده معاون درمان ،باید بزودی شاهد تکیه زدن صادقی فر بر کرسی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
قباد آبانگاه به هیچ وجه شایستگی ریاست دانشگاه را ندارد .
دانشگاه
|
United Kingdom
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
اگر واقعا خواهان این هستی که به رسالت رسانه ای عمل کنی چرا یک روز دانشگاه ایلام را نقد نمی کنی که همه مدیران و معاونین و تمامی مسئوللین از حوزه شمال هستند این چه جور رسالت رسانه ای هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
دکترصادقی فر16سال پیش استادمن بوده ایشون باسوادوبالیاقت هستن وواقعا انسان برجسته وشایسته ای دررشته خودشون هستن
شنبه زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
با سلام آبانگاه یعنی کریم همتی و در نهایت یعنی هیچ ....الآن دانشگاه در فجیع ترین دوران عمر خود به سر می برد قوم گزایی فامیل بازی بدهکاری و دروغ پردازی و ارایه عملکرد دروغ و مصادزه بنام کردن خدمات چندین ساله انتخاب آبانگاه یعنی ظلم دیگر و ادامه راه اشتباه کریم و تباهی سیستم دانشگاه
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
من با هیچ کدوم از این بزرگواران کار ندارم اما جمله آخرتون اند جانبداری بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
فعلا که دکتر کریمیان سرپرست شده و هیچ کدام از گمانه زنی های شما درست نبود.ولی دکتر کریمیان نه سابقه کار مدیریتی دارن و نه به لحاظ علمی فرد شاخصی محسوب میشن(دریغ از یک مقاله در سامانه علمی سنجی اعضا هیئت علمی!!)...معلوم نیست ملاک وزیر برای انتخاب ایشان چی بوده! امیدوارم که گزینه سفارشی نبوده باشه...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار