مردم وقتی می بینند که بسیاری از همشهری هایشان یا همسایگانشان برای تامین غذای روزانه تا کمر به درون سطل زباله فرو می روند ،اما می بینند که مسئولین به نام افطاری سفره رنگارنگی برای خودشان پهن کرده ویا روزانه در شاهد نصب تابلو " رزرو" فلان اداره بر روی میز غذاخوری رستورانهای سطح شهر هستند ،حاضر به همراهی با مسئولین نیستند ،وقتی در شعار وعمل تناقض می بینند ،آنها هم راه دیگری در پیش می گیرند .
کد خبر: ۷۴۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 18 May 2019
مقاومت با شعار معنا نمی شود: آقایان مسئول ! مقاومت را از خودتان آغاز کنید/ مسئولین استان هم سری به رستورانهای شهر بزنند !

تابناک ایلام علی اصغراسدی::در خبرها آمده بود که معاون اقتصادی رییس جمهور در دیداربا مسئولان و مدیران سازمان های مردم نهاد عضو شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران با اشاره به به اوضاع و احوال اقتصادی کشور که بخشی از آن مربوط به هجمه‌های جدید آمریکا و تحریم‌ها می‌باشد اشاره کرده و گفته است:" در سایه انسجام ملّی از این وضعیت نیز عبور خواهیم کرد. در این شرایط هرکسی وظیفه دارد به سهم خود به جای مسئولیت‌گریزی وفرافکنی مشارکت فعالانه داشته باشد و هم اکنون فرصتی است که به فعالان بنگاه‌های اقتصادی کمک کنیم تاب‌آوری کنند چون به عقیده بسیاری از کارشناسان اگر ما ۹ ماه باقی مانده سال پیش رو را بگذرانیم دشمن از ادامه فشارها ناامید خواهدشد."سایر مسئولین هم برای برون رفت از مشکلات جاری مقاومت را برای مردم تجویز کرده اند.

حرف درستی است ،اگر واقعا مردم ومسئولین با وجود سختی های ناشی از تحریمها مقاومت کنند ،قطعا در جایی تحریم ها و فشارها به نقطه پایان خواهند رسید و اگر دشمن به هدفش نرسد ،ساختار ترحیم ها فرو خواهد ریخت . منتهی تحقق این هدف دارای ملزوماتی است که ابتدا به ساکن بایستی از سوی مسئولین فراهم شود سپس از مردم بخواهند مقاومت کنند.

درست همانند توصیه خطبای نماز جمعه ،ابتدا می گویند ؛" اوصیکم عبادالله ونفسی به تقوی الله " یعنی اول بندگان خدا وسپس خودم را به تقوی الهی وصیت می کنم ،در صورتی که لازمه کارساز بودن ونتیجه بخش بودن یک ,نصیحت ویا امربه کار خیر ،آغازاز خود آمر است.

به این معنا درهنگامه مشکلات اقتصادی ،پیش زمینه عبور از این وضعیت ،مقاومت و تنظیم امور اقتصادی بر اساس شرایط موجود است ،در صورتی امر به این مهم از سوی مسئولین نتیجه بخش خواهد شد که اول خود مسئولین برنامه ها را براساس دخل وخرجشان تنظیم کنند ،مقاومت را سرلوحه امور قرار داده و سپس از دیگران انتظار همراهی داشته باشند.

قرار هم نیست که همیشه مردم پیشقدم باشند ،اگر مردم ببینند شعار وعمل مسئولین یکی نیست ،واکنش نشان می دهند ،بهترین واکنش هم رفتار برخلاف انتظار مسئولین است . اگر مسئولی یا شخصیتی  مردم رابه تقوی الهی توصیه کرد ،اما خودش در همان لحظه تخریب دیگران را آغاز کرد وبا بی تقوایی هر چه بیشتر ؛ همه کاسه وکوزه هارا سر فرد دیگری شکست ،نبایستی از مردم انتظار داشت به این توصیه عمل کرده وتقوای الهی را پیشه کنند،یا اینکه اگر از مردم خواستند در شرایط فعلی مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهند ،اما رفتار خودشان خلاف این گفته را ثابت کرد ،نبایستی از مردم انتظار عمل به اوامرشان را داشت .

یکی از نمایندگان استان با اشاره به وضعیت حال حاضر مردم ومسئولین کره شمالی و انطباق آن با وضعیت جاری کشور خودمان گفت :چند وقت پیش  برای ماموریتی دیپلماتیک به همراه مسئولین دستگاه دیپلماسی به کره شمالی سفرکردیم. بر اساس عرف معمولا از میهمان خارجی به شکل متفاوتی پذیرایی می شود. اما  چند روزی که در کره شمالی میهمان مسئولین کره ای بودیم ،با پوره سیب زمینی و چند برگ کاهو از ما پذیرایی شد . بهترین غذایی که دراین مدت سروکردیم ،یک تکه ماهی وچند برگ کاهو بود"

این یعنی مسئولین کره ای ،مقاومت  واقتصاد مقاومتی را در عمل معنا کرده اند ،یعنی با مردمشان همرنگ شده اند ،قطعا تنها دلیل همراهی مردم کره شمالی با مسئولین در این شرایط سخت ،همین همراهی مسئولین و همرنگ شدنشان با مردم است .

اما یقینا درایران اینگونه نیست ،مردم از مسئولین انتظار عملی مقاومت دارند  ،دیده می شود در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ،کسب رتبه از حیث تعداد جلسات معیار موفقیت قرار گرفته ودر همان جلسه از اعضای جلسه به بهترین وضع پذیرایی به عمل می آید.درصورتیکه این شیوه با اصل اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

در همین ایام سیل اخیر که مردم مناطقی از استان درگیر سیل بود ،بسیاری از مردم برای نان روزشان در مضیقه قرار داشتند ،یکروز در فرودگاه شهدای ایلام شاهد حضور یکی از مسئولین بین المللی و یک مقام کشوری دراستان بودیم ،آنهم برای بازدید از مناطق سیل زده ! اما نکته جالب اینجا بود که تعداد استقبال کنندگان استانی ده برابر میهمانان بود و از همه نیز با گرانترین غذای روز پذیرایی به عمل آمد. این یعنی مسولین ما در شعار وعمل دچار یک وضعیت پارادوکسال عجیبی شده اند ،بدون درک شرایط رفتار می کنند ،شعار وعمل شان یکی نیست ! مردم با مشاهده این شرایط است که حاضر به همراهی با مسئولین نیستند!

مردم وقتی می بینند که بسیاری از همشهری ها یا همسایگانشان برای تامین غذای روزانه تا کمر به درون سطل زباله فرو می روند ،اما می بینند که مسئولین به نام افطاری سفره رنگارنگی برای خودشان پهن کرده ویا روزانه شاهد نصب تابلو " رزرو" فلان اداره بر روی میز غذاخوری رستورانهای سطح شهر هستند ،حاضر به همراهی با مسئولین نیستند ،وقتی در شعار وعمل تناقض می بینند ،آنها هم راه دیگری در پیش می گیرند .

مسئولین اگر می خواهند برای عبور از این گردنه یا پیچ تاریخی  ،همانند دوران دفاع مقدس مردم را با خود همراه کنند ،بایستی یکرنگی را پیشه کنند ،دروغ نگویند ،از تنوع پذیرایی هایشان بکاهند ،حتی در زندگی شخصی اشان مراقب فاصله ها باشند ،مردم حواسشان به همه چیز هست ،حتی به سطل زباله مسئول هم سرک می کشند ،از هزینه های جاری اداره کم کنند، بعد از مردم بخواهند مقاومت کنند .

چند روز پیش از ماه رمضان برای سرو ناهار به رستورانی در سطح شهر ایلام مراجعه کردم ،وقتی مکالمه تلفنی منشی رستوران رابا آن طرف خط که معلوم شد یکی از مسئولین دستگاههای اجرایی استان ایلام است گوش کردم ،برق از سرم پرید ،آن دستگاه بالغ بر بیست میلیون تومان بابت سرو غذا به رستوران بدهکار بود . حس خبرنگاری ام گّل کرد وموضوع را از منشی جویا شدم .

ایشان گفت تازه این چیزی نیست ،فلان دستگاه اجرایی 25میلیون بدهکاراست ،تازه تر اینکه بیشتر دستگاههای اداری استان مبالغی بالاتر از ده میلیون تومان بدهکارند ،این یعنی دستگاههای اجرایی ما فقط درشعار وجلسه دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی بوده اند ؛اما پای عملشان چوبی است و در زندگی اشرافی سیر می کنند ! یعنی اینکه مقاومت را فقط برای مردم می خواهند ،می خواهند مردم راسپر کنند تا خودشان وکسانشان در تنعم گذران امور کنند.

آقایان مسئول !! اقتصاد مقاومتی در عمل معنا می شود نه در شعار وتعداد جلسات و توصیه به مقاومت زمانی معنا می شود که از خودتان شروع کنید .قرار نیست مردم نان و دوغ بخورند ،آن هم اگر پیدا شود ! خودتان چلو ماهیچه سفارش بدهید !بعد از مردم مقاومت انتظار داشته باشید ،یک توصیه کوچک به مسئولین استان ؛اگر می خواهید فرق شعار وعمل را در عمل معناکنید؛سری هم به رستورانهای سطح شهر بزنید بعد خواهید فهمید منظور ما چه بوده است!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
-
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
20 و 25 میلیون بدهکار به رستوران یعنی مصداق کامل و جامع دزدی از بیت المال توسط مسئولین!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار