مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ۹۰ نقطه مستعد حریق در ۴۵۰ هزار هکتار مراتع و مزارع ایلام شناسایی شده است.
کد خبر: ۷۴۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 18 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا احمدی اظهار داشت: جنگل‌های غرب کشور به‌ویژه استان ایلام از لحاظ استراتژیکی مهم بوده و همواره در معرض خطر وقوع حریق هستند که علت آن تغییرات اقلیمی و بی احتیاطی انسان‌ها گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: 450هزار هکتار مناطق بحرانی در استان وجود دارد که در این مساحت 90 نقطه بحرانی مستعد حریق شناسایی شده است.

وی افزود: وقوع آتش‌سوزی خسارت‌های زیادی را به طبیعت وارد می‌کندکه از جمله آن؛ از بین رفتن ارزش تجاری درختان جنگلی در هر هکتار 969 دلار، از دست رفتن 2/5 تن در هکتار تولید اکسیژن، آلودگی هوا، فرسایش خاک، وقوع سیلاب‌های خسارت زا، کاهش عمر مفید سدها

وی بیان داشت: به‌دلیل بارندگی مناسب در سال زراعی 98پوشش علف در سطح جنگل‌ها و مراتع بسیار انبوه بوده و با توجه به حضور گسترده مردم در طبیعت احتمال بروز حریق و وارد شدن خسارت جبران‌ناپذیر به منابع طبیعی استان دور از ذهن نیست لذا انجام اقدامات پیشگیری از حریق الزامی است.

این مقام مسوول تصریح کرد: کمبود نیروی حفاظتی مهمترین علل ایجاد و تشدید آتش سوزی در استان است که باید در این راستا تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی از دیگر عوامل تشدید را پراکنش روستاها در داخل مناطق جنگلی، استفاده اکثر مردم از طبیعت و فرهنگ روشن کردن  آتش در طبیعت، مستعد بودن مناطق جنگلی به لحاظ وجود پایه‌های خشک ناشی از پدیده خشکسالی، کوهستانی بودن استان و وضعیت ویژه توپوگرافی آن است.

احمدی گفت: به دلیل پوشش گیاهی مناسب احتمال آتش سوزی در تابستان امسال زیاد است بنابراین مراقب رفتارمان در طبیعت باشیم./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار