زنان موریتانی اگر چاق نباشند و چربی‌های زیادی در قسمت شکمشان نداشته باشند، هیچ شانسی برای جذب نگاه مردان و ازدواج نخواهند داشت!
کد خبر: ۷۴۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 19 May 2019

بسته به کشوری که یک فرد در آن زندگی می‌کند، ایده آل‌هایی که زیبایی واقعی را تشکیل می‌دهند، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در واقع زیبایی در چشم تماشاگر نمایان می‌شود. اما جنبه مثبت قضیه این است که چیز‌هایی که ما ممکن است در وجود خود نقص ببینیم، ممکن است در جایی دیگر از المان‌های زیبایی و جذابیت محسوب شود. 

دندان‌های کج – ژاپن

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

در کشور‌های غربی، دندان‌های صاف و یک دست ملاکی برای یک لبخند عالی می‌باشند و خیلی‌ها نمی‌توانند تصوری غیر از این را در ذهن خود داشته باشند. با این حال در ژاپن، چیز‌هایی بر خلاف جا‌های دیگر وجود دارد. در این کشور اوج زیبایی و جذابیت "Yaeba" یا دندان‌های کج است و این عقیده وجود دارد که افرادی با این ویژگی نازتر و خواستنی‌تر اند.

 

خراش و برآمدگی پوست – غرب آفریقا – گینه نو

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

ساکنین کشور گینه نو و چندین کشور آفریقایی دیگر، همچنان بدن هایشان را با الگو‌های فراوانی از بریدگی‌های هنری تزئین می‌کنند. این زخم‌ها برای زنان از نشانه‌های زیبایی و جذابیت در نظر گرفته می‌شود. در دنیای پیشرفته و توسعه یافته امروز هنوز هم افراد بسیار زیادی هستند که این زخم‌ها را نشانه‌ی زیبایی می‌دانند.

 

صورت قلبی شکل – کره جنوبی

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

در کره جنوبی، جراحی پلاستیک نه تنها همه گیر و به شدت رواج دارد، بلکه عملی کاملا طبیعی و نرمال در نظر گرفته می‌شود. در اکثر شهرها، تبلیغات فراوانی مشاهده می‌شود که مردم را به جراحی‌های زیبایی دعوت می‌نمایند.

در این کشور داشتن صورتی قلبی شکل از ملاک‌های ویژه زیبایی و جذابیت می‌باشد. برای به دست آوردن چنین صورتی، بسیاری از کره ای‌ها حاضرند عمل‌های پیچیده زیبایی فراوانی را تحمل کنند. در بسیاری از مواقع استخوان‌های فک از سه جا شکسته می‌شوند و قسمت مرکزی خارج و دو بخش کناری با هم ترکیب می‌شوند تا چانه‌ای دلخواه فرد ایجاد شود. بعد از این گونه عمل ها، فرد تا مدت‌ها نمی‌تواند از غذا‌های جامد استفاده کند.

 

اضافه وزن – موریتانی

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

زنان موریتانی اگر چاق نباشند و چربی‌های زیادی در قسمت شکمشان نداشته باشند، هیچ شانسی برای جذب نگاه مردان و ازدواج نخواهند داشت! برای اطمینان از اینکه دختران به ابعاد و اندازه مورد قبول برسند، والدین آن‌ها را به مکان‌های خاصی می‌فرستند، جایی که آن‌ها می‌توانند تا ۱۶۰۰۰ کالری در روز (نرمال=۱۵۰۰) غذا بخورند. متاسفانه به خاطر این رسم و سنت، بسیاری از دختران به مشکلاتی از جمله چربی خون و دیابت گرفتار می‌شوند.

پوست رنگ پریده – چین، تایلند

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

در بسیاری از مناطق شرق آسیا، پوست رنگ پریده به عنوان یکی از المان‌های طلایی زیبایی در نظر گرفته می‌شود. اگر در این کشور‌ها به فروشگاهی برای خرید کرم‌های صورت بروید، بعید است کرمی بیابید که در آن سفیدکننده وجود نداشته باشد. این مورد حتی برای محصولات مردانه نیز صدق می‌کند. بسیاری از چینی‌ها در سواحل این کشور از ماسک‌های مخصوصی استفاده می‌کنند تا پوست آن‌ها از اثرات نور خورشید در امان بماند. علاوه بر این زنان چینی و تایلندی به خاطر اینکه غربی‌ها پوست خود را برنزه می‌کنند، آن‌ها را دیوانه می‌دانند.

 

پیشانی بلند – قبیله فولا (آفریقا)

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

مهم‌ترین خصیصه برای یک زن در قبیله "فولا" در آفریقا داشتن پیشانی بلند است. به همین دلیل است که تعدادی از زنان قسمت جلویی مو‌های خود را می‌تراشند تا به نظر برسد که دارای پیشانی بلندی هستند.

سنتی مشابه در میان زنان اروپایی در قرون وسطی وجود داشت که زنان مو‌های سر خود را تا قسمت میانی می‌تراشیدند.

 

گردن بلند – برمه

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

منطقه‌ای در قسمت‌های شرقی برمه "سرزمین زنان زرافه ای" نامیده می‌شود. این نام به مردمان "کایان" که در آنجا زندگی می‌کنند، برمی گردد که زنان اطراف گردنشان حلقه‌های برنجی قرار می‌دهند. مردمان این منطقه بر این عقیده اند که هرچه گردن یک فرد بلندتر باشد، آن فرد زیباتر به نظر می‌رسد.

مطابق با افسانه ها، این حلقه‌ها زنان را از حمله ببر‌ها محافظت می‌کرده است، اگر چه در واقعیت آن‌ها روشی برای بیان هویت قبیله‌ای مردمان کایان هستند.

 

لب‌های کشیده و پوست قرمز – اتیوپی

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

در قبیله "مرسی" در اتیوپی، دختران یاد می‌گیرند که به وسیله صفحه‌هایی گرد، پوست لب پایینی خود را بکشند. هر چه این صفحه بزرگتر باشد، جایگاه اجتماعی آن دختر بالاتر می‌رود و هدایای بیشتری را قبل از ازدواج دریافت می‌کند.

حرکتی مشابه نیز در میان قبیله "سوری" یافت می‌شود. آن‌ها قبیله‌ای کوچک آفریقایی اند که در منطقه‌ای در جنوب غربی اتیوپی نزدیک مرز سودان زندگی می‌کنند. آن‌ها یکی از چندین قبیله‌ای اند که در دره‌ی حاصلخیز "امو" زندگی می‌کنند و جمعیت آن‌ها حدود ۲۰۰۰۰ نفر است.

"هیمبا" دامدارانی عشایری اند که در ناحیه "کائوکلند" در شمال غربی نامبیا زندگی می‌کنند. آن‌ها از خاکی به رنگ سرخ و چربی بر روی بدنشان استفاده می‌کنند تا خودشان را از نور آفتاب در امان دارند. این کار به پوست بدنشان رنگ قرمز مانندی می‌دهد.

 

ابرو‌های پیوسته – تاجیکستان

ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف (+عکس)

در برخی از مناطق تاجیکستان، موی بین ابرو‌ها به عنوان نشانه زیبایی محسوب می‌شود. اگر دختری به صورت طبیعی این مو‌ها را نداشته باشد، با استفاده از لوازم آرایشی این مو‌ها را ایجاد می‌کند. مردم محلی بر این باورند که ابرو‌های پیوسته برای یک فرد خوش شانسی به همراه خواهد داشت.

بسیاری از این رسوم و سنت‌ها ممکن است برای ما خنده دار و بدوی باشند. اما اگر ما نیز به سنت‌ها و معیاری‌های رایج خود مثل سوراخ کردن گوش و پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند نگاهی بیاندازیم، ممکن است برای ما عادی باشند، ولی برای کسانی دیگر می‌تواند کاملا عجیب و غریب باشند./ح

 برترین ها 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار