نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حالی که ملت ایران با تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه استکبار جهانی مواجه است و بر اساس گزارش‌های رسمی شاهدیم بخش قابل توجهی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و شاخص فلاکت طی دو سال گذشته از ۲۰.۳ درصد به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۴۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 20 May 2019

تابناک فارس به نقل از رسا:نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حالی که ملت ایران با تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه استکبار جهانی مواجه است و بر اساس گزارش‌های رسمی شاهدیم بخش قابل توجهی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و شاخص فلاکت طی دو سال گذشته از ۲۰.۳ درصد به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با این وضعیت باز هم شاهد سیاست‌زدگی‌ها و تصمیمات غلط اقتصادی هستیم. به عنوان نمونه سیاست ارزی کشور پس از خروج آمریکا از برجام منجر به تخصیص ۲۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کنندگان شد که یارانه آن بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که یعنی سهم هر ایرانی حدود ۲.۵ میلیون تومان تا امروز بوده است.

وی ادامه داد: غم‌انگیزتر آن که ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کنندگان کالا‌های غیرضرور مثل غذا و لوازم حیوانات تخصیص یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: سیاست‌های غلط و ساختار‌های معیوب اقتصادی از یکطرف و تحریم‌های بی‌سابقه از سوی دیگر و ضعف‌های مدیریتی در سطوح مختلف در طول سال‌های گذشته موجب شده امروز معیشت مردم در شرایط تنگنا‌ها قرار بگیرد. در این شرایط معتقدم فرصتی ایجاد شده است تا اصلاح ساختار‌های معیوب و جراحی‌های شفابخش در کشور شروع شود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جراحی اول ساختار بودجه کشور، جراحی دوم نظام یارانه‌ای، جراحی نظام سیاستگذاری و قانونگذاری کشور و جراحی نظام بنگاه‌داری و نهاد‌های مالی کشور از جمله این موارد است.

انصاری در خصوص جراحی دوم نظام یارانه‌ای، گفت: حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان مجموع یارانه آشکار و پنهان است که یعنی سهم هر ایرانی در سال حدود ۱۱ میلیون تومان و سهم هر خانوار ایرانی حدود ۵۵ میلیون تومان است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یارانه‌های پنهان از دید ملت عمدتا در جیب ثروتمندان و اقشار پردرآمد کشور و حقوق‌بگیران نجومی می‌رود. این یارانه‌ها به نظامی بزرگ برای توزیع رانت و شکل‌گیری باند‌های مافیایی در اقتصاد کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به جراحی نظام سیاستگذاری و قانونگذاری کشور، ادامه داد: چه معنا دارد که مسئولان در اتاق‌های در بسته بنشینند و تصمیمات بدون پشتوانه علمی لازم بگیرند؟ چه معنا دارد که ما نمایندگان مجلس بعضا طرح‌ها و لوایحی را تصویب کنیم بدون انکه ارزیابی دقیق و عمیقی از اثرات آن داشته باشیم؟

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در عموم مجالس کشور‌های پیشرفته برای هر یک برگ طرح یا لایحه، ضمیمه‌ای جامع از اثرات پیشین و پسین اجرای طرح یا لایحه به همراه دارد. اعتقاد دارم مجلس به معنای واقعی کلمه، قوه مقننه نیست بلکه مجلسی محلی است؛ به همین دلیل فکر می‌کنم نیازمند یک مجلس با شرایط ویژه‌تری هستیم تا ضعف‌ها و نقایص موجود برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جراحی نظام بنگاهداری و نهاد‌های مالی کشور، تصریح کرد: امروزه اغلب بنگاه‌های کلیدی کشور به حیات خلوتی برای ایجاد رانت و توزیع فساد مبدل شده است.

انصاری گفت: مبارزه با فساد فقط در گرفتن و محاکمه افراد نیست هر چند که این کار ضروری است، اما مبارزه ریشه‌ای با فساد اصلاح ساختار مالکیت بنگاه‌های اقتصادی اقتصادی است. غول‌های خصولتی و شبه‌دولتی در اقتصاد ایران به عامل ایجاد فساد تبدیل شده‌اند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بالغ بر هزار میلیارد دلار پول انباشته شده در کشور در قالب منابع مختلف در اختیار بنگاه‌های دولتی، خصولتی و شبه‌دولتی است.

وی ادامه داد: اگر راندمان اقتصادی همین سرمایه ۱۰ درصد در شرایط تورمی ۵۰ درصدی کنونی کشور را محاسبه کنیم به درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری سالانه می‌رسیم. آیا امروز اینگونه است، قطعا خیر. چرا؟ چون منابع ملت ایران اسیر لابیگری‌ها و بازی‌های سیاسی رانت‌جویان شده و حکمرانی اقتصادی، حاکم نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تخلفات بزرگ در یک بانک، افزود: آیا اطلاع دارید که در بانک سرمایه طی ۱۰ سال گذشته حدود ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان از سرمایه فرهنگیان مظلوم به یغما رفته است؟

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال اینجاست چرا پدر یک جوان بی‌نام و نشان را برای گرفتن وام در می‌آورند تا از گرفتن وام منصرف شود، ولی بعضی‌ها اینگونه وام‌های میلیاردی گرفته‌اند و خورده‌اند و صرف عیش و نوش کرده‌اند؟

انصاری خطاب به مردم، گفت: اصل حرفم این است تا زمانی که نتوانیم جراحی‌های شفابخش را در کشور عملیاتی کنیم حتی با رفع تحریم‌ها باز مشکلاتمان حل نمی‌شود و هر سخنی در این خصوص بیان شود، عوام فریبی و موج سواری بر احساسات مردم است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در تذکر به رییس جمهور، اظهار کرد: چرا پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش را پرداخت نمی‌کنید؟ خودتان را یک لحظه جای بازنشستگان آموزش و پرورش بگذارید، زیرا در شرایطی که پول ملی تضعیف شده آیا درست است که مبلغ ناچیز پرداخت نشود.

وی ادامه داد: فرهنگیان کشور با شرافت و عزت و بدون هیچ چشم داشتی صادقانه خدمت کرده اند لذا درخواست بازنشستگان این است که در اسرع وقت پاداششان را یکجا پرداخت کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار