موضوع مسکن یک چالش جدی پیش روی مسئولان اجرایی کشور است چرا که عدم تامین مسکن اقشار مختلف در جامعه بخصوص قشر جوان از یک طرف ،افزایش سر سام آور قیمت ها رهن واجاره از طرفی دیگر سبب شده مسئولان نتوانند گره کور مسکن در کشور را باز کنند .
کد خبر: ۷۴۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 20 May 2019

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: موضوع مسکن یک چالش جدی پیش روی مسئولان اجرایی کشور است چرا که عدم تامین مسکن اقشار مختلف در جامعه بخصوص قشر جوان از یک طرف ،افزایش سر سام آور قیمت ها رهن واجاره از طرفی دیگر سبب شده مسئولان نتوانند گره کور مسکن در کشور را باز کنند .

متاسفانه در سالهای اخیر شرایط و شیب تند تورم و مشکلات اقتصادی در کشور باعث شده که رکود در بازار مسکن حاکم شود رکودی که روز به روز آثار مخرب آن در جامعه نمایان تر می شود گرچه دولت و مجلس در راستای حل مشکل مسکن طرح ها، برنامه ها و مدل های مختلف را دنبال یا اجرایی می کنند ولی سرعت و شتاب بحران قیمت مسکن در کشور پیشرو تر از اقدمات است .

برخلاف دیگر استانها و شهر های کشور مشکل مسکن در استان ایلام ، شهرستان دهلران علی رغم داشن زمین ودشت های فراوان این خود دولت است که سبب شده مشکلات در حوزه مسکن به وجود بیاید .

هفته گذشته تابناک با انتشار یک گزارش از وضعیت مسکن دهلران با 17سال بلاتکلیفی مردم و سودجویی دلالان مسکن/لزوم تعین تکلیف اراضی مسکونی دهلران از سوی دولت را منتشر کرد که بعد از انشار این گزارش نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی ، فرماندار دهلران ودادستان این شهرستان واکنش نشان دادند .

نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی گفت : به صورت مستمر برای حل مشکل اراضی مسکونی دهلران ازطریق دولت موضوع را پیگیری می کنم.

شاد مهر کاظم زاده در گفتگو با تابناک گفت : با توجه به مصوبه دولت قبل اقدماتی در این راستا صورت گرفته است ولی به خاطر عدم پذیرش میزان زمین اختصاص یافته به طرف مقابل از سوی دولت مجدد برای حل این مشکل اقداماتی در دستور کار قرار گرفت .

وی عنوان کرد : در زمان مروارید استاندار وقت ایلام این موضوع به صورت جدی دنبال و با پیوست مصوبه قبلی که 763قطعه زمین به 1362قطعه افزیش یافت که برای تعیین تکلیف در این خصوص به وزارت راه شهرسازی ارسال و آخوندی وزیر وقت برای تعین تکلیف به هئیت دولت ارسال می کند .

کاظم زاده عنوان کرد : هئیت دولت برای بررسی مجدد ، مصوبه رابه وزارت خانه های مرتبط ارسال می کند که علاوه بر وزارت خانه ها ادارات کل استان نیز استعلامات لازم را در این خصوص مثبت اعلام می کنند و مجدد پرونده به هئیت دولت ارسال شده است .

نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد : پرونده واگذاری زمین به کمسیون لوایح هئیت دولت ارسال شده است و موضوع واگذاری منتظر تصویب نهایی در هئیت دولت است.

 فرماندار دهلران گفت : موضوع تعین تکلیف اراضی مسکونی دهلران در حال پیگیری است.

مجید عسکری در گفتگو با تابناک: با توجه به مشکل ارضی مسکونی دولت و بخشی از شهروندان در شهرستان استعلامات از طریق استانداری ارسال شده بود که این فرمانداری پاسخ لازم را در خصوص واگذاری 1362قطعه ارئه داده و استانداری استعلامات را به هئیت دولت ارسال کرده است.

وی اظهار داشت : موضوع حل اراضی مسکونی دهلران در دستور کار است و اقدمات انجام شده کارشناسی در این خصوص به کمسیون لوایح هئیت دولت ارسال شده است .

عسگری گفت : متاسفانه آمار ساخت ساز غیر مجاز در سطح شهر دهلران بالا است وشواری تامین شهرستان به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی اظهار داشت :برای جلوگیری ازساخت سازغیر مجاز دستگاه های خدمات رسان مکلف شدند که هیچ گونه خدمات به آنها ارئه ندهند.

عسگری گفت : همه دستگاه های متولی در بحث ساخت ساز غیر مجاز و تصرف ارضی ملی ورود پیدا کنند .

فرماندار دهلران افزود : با پیگیر های مستمر مشکل مسکن مهر سه جانبه که بیش از 700واحد هستند حل شده است.

نماینده عالی دولت گفت : برای تعین تکلیف مابقی منازل مسکن مهر جلسه ای با حضور مدیر عامل تعاونی ها تشکیل شده وقرار شد که بعد از تشکیل مجمع قیمت تمام شده آنها مورد برسی قرار گیرد و اعضا هم آورده خود را جهت تکمیل پرداخت کنند .

عسکری به وضعیت رهن و اجاره مسکن اشاره کرد گفت : متاسفانه وضعیت اجاره و رهن مسکن در شهرستان دهلران بسیار بالا است و دستگاه های نظارتی باید به موضوع ورود کنند و اگر شرکت یا افراد که باعث اخلال در وضعیت قیمت مسکن هستند با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شوند.

فرماندار دهلران گفت : اخلال در بازار مسکن در شهرستان دهلران پذیرفتنی نیست واتاق اصناف ومتوالیان مسکن کسانی که فراتر از قانون در بازار مسکن التهاب ایجاد می کنند شناسایی وبه دادستانی به عنوان مدعی العموم معرفی کنند .

دادستان دهلران گفت : بحث واگذاری وتعین تکلیف ارضی مسکونی شهرستان دهلران باید به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

صابر نجومی درگفتگو با تابناک گفت : معضل واگذاری زمین در شهرستان دهلران باید توسط دولت تعین تکلیف شود تا بخش عظیمی ازمشکل مسکن در شهرستان دهلران حل شود .

وی اظهار داشت : یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار دادستانی قرار گرفته برخورد با متخلفین است که به صورت غیر مجاز اقدام به فروش ارضی ملی در این شهرستان می کند.

نجومی بیان داشت : برای کاهش التهاب مسکن باید وضعیت مسکن مهر دهلران تعین تکلیف شود تا حداقل بخشی از مشکل مسکن در شهرستان مرتفع شود.

دادستان دهلران افزود : کسانی که قصد خرید واحد های مسکونی و یا زمین دارند قبل از خرید حتما استعلام لازم را از دستگاه های متولی اخذ کنند تا با مشکل قانونی مواجه نشوند ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
راه دور نروید .اطراف تهران دیگه نه کوه مانده نه زمین زراعی مانده .به طرف کرج می روید ..........می بنید .همه باغها نابود شده........زمنهای زراعی ساختمان سازی یا شهرک صنعتی شده .در کمال شهر تمام روستای هلجرد را تبدیل به شهرک صنعتی کردند .الان دارندکوهای انرا را هم صاف میکنند سوله می سازند .یعنی هیچ کس نیست که جلوی انهار بگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اکثر مناطق ایران در غرب و جنوب و شرق بیابانیه.جمعیت بالا رفته دولت باید زمین واگذار کنه تا قیمت ها شکسته شه.این همه بیابان ک حتی حیوانی هم از گرما اونجا زندگی‌نمیکنه برای چی نگه داشته شدن؟از دهه ۷۰‌به بعد زمین دیگه به مردم عادی واگذار نشده و شهرها گنجایش این انفجار جمعیت رو ندارن برا همین قیمت هه سر به فلک کشیده.دولت یه پولی بگیره و زمین به مردم بده با همون‌درآمد هم میتونه زیر ساخت مناطق جدید رو تامین کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار