مدیر تعاون روستایی ایلام:
مدیر تعاون روستایی ایلام گفت: با توجه به رونق کشت کلزا در استان ایلام، راه اندازی صنایع روغن کشی در استان ضروری است.
کد خبر: ۷۴۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 21 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد ناصر ناصری اظهار داشت: دانه روغنی کلزا محصولی با ارزش است که کشت آن در سال‌های اخیر در استان رونق گرفته، امسال سطح زیرکشت کلزا در استان سه برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: کم هزینه بودن و صرفه اقتصادی بالا موجب شده تا کشاورزان سطح بیشتری از اراضی خود را زیرکشت این محصول ببرند.

وی افزود: جهاد کشاورزی نیز با طرح خرید تضمینی از کشت محصول پرکاربرد کلزا حمایت می‌کند و با حمایت‌های ویژه از کلزا کاران سطح فعلی را در سال آینده افزایش دهند.

مدیر تعاون روستایی ایلام ادامه داد: کشاورزان نیز از این فرصت طلایی خوب استفاده کردند، بلافاصله بعد از تحویل کلزا، بهای کلزای تحویلی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

ناصری عنوان کرد: دانه روغنی کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن و ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و فاقد کلسترول و از کیفیت تغذیه بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد نبود کارخانه‌های روغن کشی در منطقه باعث شده تا سود این محصول نصیب دیگر استان‌های کشور شود چراکه این محصول به استان‌هایی که دارای کارخانه‌های روغن کشی هستند و طرف قرارداد شرکت غله هستند، حمل می‌شود.

مدیر تعاون روستایی ایلام گفت: صرفه جویی در مصرف آب، کنترل آفت ها، رعایت تنوع کشت و درآمد دو برابری نسبت به گندم از دیگر مزایای این محصول اقتصادی است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
واقعا متاسفم برای مسئولینی که بدون مطالعه و اطلاعات اولیه چشمشان را میبندند و دهانشان را باز میکنند و یکریز حرف می زنند. کل تولید استان ایلام 21 هزار تن کلزا است و در افق هم تا 30 هزار تن هم نمیرسه که خوراک یک هفته کارخانه نازگل کرمانشاه هم نیست!
اگر صرفه اقتصادی دارد چرا تعاون روستایی خودش کارخانه نمیزنه؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار