معاون اداره کل بهزیستی ایلام:
معاون توسعه فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام از مراجعه 2 هزار و 700 نفر به مراکز ترک اعتیاد وابسته به این سازمان در استان طی سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 22 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ فرمان عزیزنیا با اشاره به فعالیت 14 مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت بهزیستی در این استان گفت: پارسال بیش از 2 هزار و 700 نفر در استان برای بهبود و ترک اعتیاد به مواد مخدر به این مراکز مراجعه کرده اند.

به گفته عزیزنیا، درمان مراجعان در این مراکز بصورت غیر دارویی و زیر نظر پزشک انجام و حداقل مدت درمان 21 روز خواهد بود، ضمن اینکه چهار تیم امداد رسان سیار ترک اعتیاد در استان فعالیت می کنند.

پرداخت تسهیلات به بهبود یافتگان جزئی از فرآیند درمان این قشر است.

معاون بهزیستی ایلام یاداور شد: این اداره کل با پرداخت وام و کمک به ایجاد اشتغالزایی آنها درصدد عدم بازگشت بهبود یافتگان به مصرف مواد مخدر است.

عزیزنیا با اشاره به فرآیند آماده سازی شغلی 320 نفر در سال گذشته توسط این سازمان ادامه داد: از این شمار 142 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک ها و 81 نفر نیز برای کسب مهارت های شغلی به فنی و حرفه ای استان معرفی شدند.

وی اظهار کرد: در این زمینه 20 میلیارد ریال وام در طول سال گذشته به بهبود یافتگان پرداخت شد که سرانه پرداختی این تسهیلات بین 150 تا 200 میلیون ریال با نرخ کارمزد چهار درصد بوده است.

عزیزنیا با اشاره به محدودیت پرداخت این تسهیلات گفت: بهبود یافتگان تازه ترک کرده که فاقد شغل و منبع حمایتی مالی هستند در اولویت دریافت این تسهیلات قرار داشته اند.

وی بیان کرد: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده های آنها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واجدان دارای شرایط و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح کارفرمایی برای بهبود یافتگان در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

معاون توسعه فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه اشتغال ارتباط مثبت و نزدیکی با موفقیت در درمان دارد، بیان کرد: چناچه در فرایند درمان بیماران به اشتغال توجه نشود بطور معمول درمان اعتیاد با شکست مواجه خواهد شد.

وی افزود: بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان آموزش مهارت های زندگی به این افراد را در دستور کار قرار داد که این افراد مهارت های خودآگاهی، ارتباط موثر، کنترل استرس، خلاقیت و مهارت کسب و کار را کسب می کنند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار