رئیس واحد شیرین سازی گاز پالایشگاه گاز ایلام ؛
رئیس واحد شیرین سازی گاز شرکت پالایش گاز ایلام از تصفیه وبازیافت بیش از ۳۰۰ تن آمین مستعمل این شرکت و استفاده مجدد در واحدهای شیرین‌سازی گاز خبر داد و گفت: با این اقدام بیش از ۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
کد خبر: ۷۴۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 22 May 2019

 به گزارش تابناک ایلام ؛ مهندس اسماعیل محمودی عالمی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود داخل کشور و امکان تصفیه آمین مستعمل به روش حرارتی در یکی از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی حدود ۳۰۰ تن محلول آمین مستعمل با غلظت متوسط ۴۰ درصد تصفیه و مجدداً در واحدهای شیرین سازی این پالایشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های تأمین و تولید این محلول در داخل کشور بخصوص در شرایط تحریم، انجام این مهم ضمن کاهش قابل ملاحظه خوردگی تجهیزات، بهبود عملکرد فرآیند و کاهش نوسانات واحد شیرین سازی، به پایداری تولید در این پالایشگاه کمک شایانی نموده است.

رئیس واحد شیرین سازی گاز شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اهمیت این محلول در فرآیند شیرین سازی گاز، افزود:تصفیه آمین مستعمل به روش حرارتی و نیز استفاده مجدد از این محلول در فرایند تولید ضمن کاهش پسماندهای زیست محیطی پالایشگاه ، موجب فراهم شدن امکان تصفیه و تولید حداکثری گاز و جلوگیری از کاهش تولید در زمستان گذشته شده است.

وی خاطر نشان کرد:برنامه های مشابه دیگری در این پالایشگاه در بخش شیرین سازی گاز در دست بررسی و اقدام است که انجام آنها موجب افزایش زمان استفاده از محلول آمین، کاهش حجم تخریب محلول و کاهش هدر رفت این محلول مهم و حیاتی صنعت پالایش گاز می گردد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار