مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام؛
یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در استان وجود دارد که حفاظت از این آثار بسیار سخت است که خوشبختانه نیروی انتظامی و انجمن‌های میراث فرهنگی در زمینه حفاظت همکاری‌های ویژه ای دارند.
کد خبر: ۷۴۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 23 May 2019

 به گزارش تابناک ایلام،عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به اینکه گردشگری یک صنعت فرابخشی است که ۲۸ دستگاه برای رونق این صنعت فعالیت دارند، افزود: واحدهای اقامتی و هتل، مهمترین زیرساخت لازم برای گردشگران است و در همین راستا، در آینده نزدیک یک هتل ۵ ستاره و یک هتل ۳ ستاره در استان ساخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به فعالیت ۴۰ خانه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری برای اقامت گردشگران اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه یک هزار و ۷۰۰ نفر در اردیبهشت ماه سال جاری در اقامتگاه‌های بوم گردی استان اقامت داشته اند.

عبدالمالک شنبه زاه ادامه داد: با توجه به کمبود هتل در استان خوشبختانه اقامتگاه‌های بوم گردی و کمپ‌های گردشگری نقیصه هتل را برطرف کرده اند.

 

وی با بیان اینکه مسافران ورودی مرز مهران با همکاری پایانه مرزی ساماندهی می‌شوند، بیان داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با کشور عراق قرار شده از سوی این اداره کل پکیج معرفی استان تهیه که این امر منجر به ورود هفته‌ای یک هزار و ۴۰۰ مسافر به استان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: برای معرفی استان فعالیت‌های ویژه ای از جمله برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در کاخ نیاوران و کاخ سعدآباد برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۲۰ خرداد به مناسبت هفته صنایع دستی و افتتاح نمایشگاه در شهر سرابله خبر داد و افزود: ۳۰ دفتر گردشگری در استان فعال هستند که از این تعداد ۱۰ دفتر با کشور عراق در ارتباط هستند.

عبدالمالک شنبه زاده یادآور شد: قرارداد بیمه صنایع دستی بین سازمان تأمین اجتماعی و دولت منعقد شده و تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از فعالان این عرصه بیمه شده اند./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار