نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان با همکاری دستگاه قضایی اجازه ندهند که هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود گرچه صاحب کارخاته متخلف باشد که باید به آن رسیدگی جدی شود اما کارخانه کار خود را انجام دهد تا کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل نشوند.
کد خبر: ۷۴۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 23 May 2019

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان با همکاری دستگاه قضایی اجازه ندهند که هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود گرچه صاحب کارخاته متخلف باشد که باید به آن رسیدگی جدی شود اما کارخانه کار خود را انجام دهد تا کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل نشوند.
علی‌محمد شاعری در جلسه شورای ادرای شهرستان نکا با اشاره به شرایط کشور که نیازمند بیشتر کردن تلاش مسئولان است، اظهار کرد: برای حل مشکلات مردم بیش از گذشته باید پای کار بیاییم.

وی افزود: یک سال است که دولت بی‌نزاکت آمریکا از برجام خارج شده و از سال گذشته با ایجاد یک جنگ روانی علیه ملت ایران و وضع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی سعی کرده تا بتواند ملت را ناراضی و اعتماد عمومی و انسجام ملی را از بین ببرد.

نماینده شرق مازندران در مجلس خاطرنشان کرد: دشمنان پایان سال گذشته را فروپاشی نظام جمهوری اسلامی نام‌گذاری کرده بودند که این آرزو را به گور برد و امسال نیز در ابتدای سال هشت کشوری که از تحریم نفتی ایران معاف شده بودند را دوباره معافیت را برداشت و سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی و اقدامات دیگری که برای از پای درآوردن یک کشور و نظام لازم است فروگذار نکرده است.

این مسئول اضافه کرد: در شرایط کنونی و منابع ارزی ما کاهش پیدا کرده و آنچه را در مجلس برای سال جدید تصویب کردیم حدود 50 درصد به شرایط فروش نفت کشور بستگی داشته است.

وی گفت: این شرایط ما است که یا باید تسلیم شویم و یا باید با تلاش جهادی و برنامه‌ریزی علمی و انسجام اجتماعی بیشتر از گذشته برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستیم.

* تسهیلات بانکی را جدی بگیریم

شاعری تسلیم نشدن برابر فشارهای آمریکا را بنای همه نظام برشمرد و تصریح کرد: در این شرایط تسلیم شدن یعنی تقدیم کردن جمهوری اسلامی به نظام سلطه که در برابر آن علاوه بر حرف و شعار باید اقدام عملی کنیم که همه مسئولان باید در کنار مردم باید پای کار بیایند تا با صرفه‌جویی و تولید ثروت ملی این مشکلات را حل کنیم.

وی این شرایط را یک الزام و نه یک انتخاب خواند و افزود: واقعا اینگونه نیست که ما حق انتخاب داشته باشیم که بخواهیم بین تسلیم و تلاش یکی را انتخاب کنیم چراکه امید مردم به ما مسئولان است که اگر قرار است مشکل را حل کنیم مسئولان باید در کنار هم مشکلات را حل کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال خوشبینانه حدود 50 درصد تخصیص داشته باشیم که راه برون رفت از این شرایط استفاده کمک گرفتن از منابع بانکی، سرمایه‌های بخش خصوصی و مردم است.

این مسئول اضافه کرد: مجوزها را برای متقاضیان سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال تسهیل کنیم و بانک‌ها همه پای کار برای ارائه تسهیلات مناسب فوری و ضابطه‌مند پای کار بیایند و این نیازمند فعال شدن ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید بیشتر از سال گذشته است تا بتوانیم مشکلات مردم را به صورت حضوری و چهره‌به‌هره در همان ستاد حل کنیم.

وی گفت: دستگاه‌ها باید با تغییر نگاه خود ارائه تسهیلات و مجوزها را تسهیل کنند چراکه نمی‌توان با مقررات شرایط عادی دروان جنگ اقتصادی را مدیرت کرد همه باید نگاه خود را تغییر داده و تعدیل کنیم تا از بعضی سختگیری‌ها عبور کنیم.

* پایان گازرسانی روستایی نکا تا هفته دولت

شاعری تأکید کرد: مسئولان با همکاری دستگاه قضایی اجازه ندهند که هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود گرچه صاحب کارخاته متخلف باشد که باید به آن رسیدگی جدی شود اما کارخانه کار خود را انجام دهد تا کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل نشوند.

وی افزود: به بخش خصوصی راهنمایی و مشاوره دهیم و همه باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا منابع بیشتری را وارد چرخه کنیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس به موضوع جبران خسارت سیل‌زدگان پرداخت و اذعان کرد: بخشی از اقدامات آغاز شده اما بخشی از کارها نیز مانند بازسازی راه‌ها باوجود پیگیری و مکاتبات صورت گرفته شروع نشده است.

این مسئول اضافه کرد: وقت خود را بر روی این موضوعات متمرکز کنید تا به گونه‌ای کار شود که منتج به نتیجه شود البته بخش کشاورزی در سه بخش مانند بنیاد مسکن جبران خسارت‌ها در حال پرداخت است.

وی به اقدامات اجرایی که در سال 98 باید صورت بگیرد نیز پرداخت و گفت: طبق قرار با شرکت گاز استان، گازرسانی به روستاهای نکا که تنها 24 روستا باقی مانده است باید تا هفته دولت امسال تمام شود و 50 روستا نیز افتتاح شده است.

* قیمت دارد مردم را عذاب می‌دهد

شاعری با اشاره به آغاز فاز دوم فاضلاب شهری در نکا، اظهار کرد: این بزرگترین پروژه مدیریت شهری با 33 میلیارد تومان اعتبار برای سه شهرستان شرق مازندران است که با همکاری بیشتر مسئولان و بالاتر رفتن سرعت کار می‌تواند رضایت بیشتر عمومی را در بر داشته باشد.

وی از اتمام عملیات آبرسانی به شهر نکا تا قبل از تیرماه خبر داد و افزود: افتتاح مخزن و شبکه انتقال آب شهری تا پایان خرداد انجام می‌شود که مردم مانند سال گذشته شاهد افت فشار آب در سطح شهر نباشند.

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرجایی که با جدیت ورود می‌کنیم کار خوب پیش می‌رود اما هرجایی که ضعیف ورود می‌کنیم کار کند می‌شود.

این مسئول خواستار جدی گرفته شدن مشکلات نظارت بر بازار شد و اضافه کرد: قیمت دارد مردم را عذاب می‌دهد ما نمی‌توانیم شاهد این باشیم که روزی قیمت پیاز 15 هزار تومان شود.

وی گفت: نگوییم حل مشکلات بازار در سطح ملی است و کاری از دست ما بر نمی‌آید بلکه در همین شهر نکا نیز می‌شود با نظارت درست بسیاری از مشکلات را حل کرد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار